Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon d7000 of D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon d7000 of D700

    Ik zit te twijfelen tussen een nieuwe Nikon D7000 of een D700, misschien dat jullie mij kunnen helpen.

    Op dit moment bezit ik een Fuji S5 met de DX lenzen Sigma 10-20 en Nikkor 18-105.

    Uit mijn analoge tijd bezit ik echter nog een paar vastbrandpunten zoals de Nikkor 20mm F4 (MF), 24mm F2,8 (AF) en 35mm F2,0 (AF) en een Tokina 100mm F2,8 (AF).

    Ik heb altijd graag gefotografeerd met de vastbrandpunten en op een D700 schijnen ze best goed te presteren ze zijn echter ook te gebruiken op de D7000. Maar de Sigma 10-20 zit ook zo'n 80% op mijn camera en ben er erg tevreden over, FX lenzen in dit bereik zijn me (nog) te duur.

    Met welke lens/toestel combinatie zouden jullie het liefst willen fotograferen en waarom?

  • #2
    Re: Nikon d7000 of D700

    Afgaande op de lenzen die je bezit, heb je een voorkeur voor groothoek en dan is een FF de meest logische keuze. Je ff-lenzen zijn blijkbaar van een goede kwaliteit maar misschien een beetje verouderd (trage AF). Hou er wel rekening mee dat als je ze wil vervangen of uitbreiden, het wel wat meer kost indien je voor de D700 gaat, maar daar krijg je natuurlijk heel wat kwaliteit voor in de plaats.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon d7000 of D700

      Als je op DX graag foto's maakt met de 10-20, moet je dus een alternatief zoeken om dergelijke groothoek te hebben op FF. Ga eens op zoek naar een SIgma 15-30 2de hands, die is nog wel te vinden en heeft meestal nog een betaalbare prijs. Ik gebruik deze op mijn D3S.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Nikon d7000 of D700

        Ga volledig mee met Peter en die twee DX lenzen raak je makkelijk kwijt 2ehands
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

        BD1614BE

        Comment


        • #5
          Re: Nikon d7000 of D700

          D700 is wel de beste keuze, maar probeer eerst eens je oudere glas te testen op een FullFrame, die objectieven werken wel op FF maar veel van dat glas presteerd ondermaats op digitaal, de evolutie in objectieven is ook niet blijven stilstaan, bijzonder in het groothoek heeft Nikon de laatste jaren een grote vooruitgang gemaakt, zo heb je bv. de Nikon 14-24 AF-S en de 16-35 AF-S VR toppers die zelfs alle oudere prime's op alle vlakken verslaan.

          Comment

          Working...
          X