Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

China!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • China!!

    Hallo beste Bd'ers,

    Wij zouden graag een rondreis maken in China...maar weten niet welke touroperator nemen...en wat we zeker niet mogen missen...zijn er mensen op het BD-forum die al een reis naar china gemaakt hebben...

    Ik weet ook wel dat de chinese muur en het terracota leger een must see is,maar zijn er nog dingen die we zeker niet mogen missen....en hoe zit het met het fotomateriaal...is het daar veilig genoeg...enz...graag raad...tips...enz..

    Alvast bedankt

    Grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: China!!

    Ik heb vorig jaar in mei een korte rondreis gemaakt met 7 plus (http://www.7plus.be/inhoud.aspx?pagi...NL/Export1.htm). Zeer goede hotels en gids die samenwerkte met lokale gidsen en die alles tot op de minuut geregeld had. Zeker de eerste keer in China zou ik toch zo een reis aanraden tenzij je natuurlijk uit de voeten kunt met de Chinese taal. De afstanden zijn er groot en als toerist moet je er dan toch openbaar vervoer nemen en dit is toch iets anders dan hier.

    Nergens heb ik of mijn vrouw ons onveilig gevoeld met ons fotomateriaal. Ik had de rugzak bij met het fotomateriaal en we liepen beiden met ons toestel rond de nek. Het is er namelijk zo dat indien een Chinees gepakt wordt bij diefstal of agressie tegenover toeristen de straf er stukken hoger is dan tegenover de Chinezen zelf.

    Hou er wel rekening mee dat China toch een groot land is en er heel veel te zien is op een korte tijd dus voldoende batterijen en geheugenkaartjes meenemen. 's Avond in de hotels kunnen eventueel de foto's overgezet worden op een laptop/netbook of imagetank. Zelf had ik een netbook mee want we konden bijna in ieder hotel gratis op internet.
    Chinezen noemen ons langneuzen en willen regelmatig met u op de foto. Dus schrik niet als er enkele naar u komen en op de foto willen. Sommige van de jongeren spreken goed Engels.
    Neem wel voor de zekerheid van de facturen van uw fotomateriaal een kopie mee, ook handig bij douanecontrole bij terugkeer.

    In Peking (en de meeste grotere steden) zijn er de Hutongs oftewel de oude typische Chinese woonwijken die zeker de moeite zijn om eens door te wandelen.Eveneens de verboden stad, de minggraven, de hemeltempel, het olympisch dorp en het zomerpaleis zijn een bezoekje waard. Eveneens vind u er tussen de nieuwbouw fantastische mogelijkheden om uit architectuur fotografie te testen. De muur hebben we bezocht in Jinshanling, een plaats waar er zo goed als geen toeristen lopen dus fantastisch om foto's te nemen.
    Er zijn talrijke tempels te bezichtigen die eveneens de moeite waard zijn.
    In Xian zeker het terracotta leger bezoeken en de oude stad (moslimgedeelte).
    In Gullin een boottocht op de Li rivier met aankomst in Yangshuo.
    Shanghai is een sterk evoluerende zeer grote wereld stad, met zowel zeer moderne als oude Chinese wijken.
    Ik ga zeker terug naar dit land op reis.
    Last edited by snoopy8501; 8 januari 2011, 00:02.
    Nikon D200 ;Nikon D90 ; Nikon D800 ; Nikon F4s ; AF-S nikkor 50mm f 1.4G ; AF nikkor Dx 18-55mm ; AF nikkor 35-70mm f 2.8 ; AF nikkor ED 80-200mm f 2.8 ; AF nikkor 70-300mm f 4~5.6 G ; SB900 ; Sb24 ;Manfrotto Tripod MA144

    Comment


    • #3
      Re: China!!

      Het is ook de moeite om een omwegje te maken langs Hong Kong! Super
      https://www.facebook.com/photography.by.Jeroen.Leus -//- Bekeerd tot Fujifilm <3

      Comment


      • #4
        Re: China!!

        @SNoopy 8501 Bedankt voor de uitgebreide raad. Wat jij opgaf als zeker te doen hadden we ook op ons lijstje staan. Nu zijn we zeker dat we al wat in de goede richting zitten.

        @jeroenke denk niet dat het mogelijk is om af te wijken van het programma...we zouden echter een begleide rondreis doen en dan hang je af van het gekozen programma.Toch bedankt voor je reactie.

        Grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: China!!

          Ik heb China reeds 3x bezocht. In tegenstelling tot wat men her en der beweert is China wel heel goed individueel te bereizen.
          * Hotels boeken is geen probleem via de gekende boekingssites zoals Agoda, Booking.com, Venere enzovoort. In de meeste plaatsen is vooraf reserveren zelfs niet nodig, tenzij er een publieke feestdag is. De meeste Chinese hotels zijn reusachtig groot en beschikken over heel veel kamers in alle varianten. Internet is nagenoeg overal beschikbaar en veelal gratis. Let wel; WiFi niet overal, zorg dat je een LAN-kabel bij hebt (sommige hotels vvoorzien dit ook).
          Vanaf 50 euro slaap je in China al in een echt luxehotel, enkel in Beijing, Hong Kong en Shanghai liggen de prijzen wat hoger. Kies steevast een hotel in de omgeving van een metrostation.
          * Openbaar vervoer is een droom; alles werkt gewoonweg. Vluchten, treinen, bussen: in grote getale aanwezig, betaalbaar én vrij stipt. Vluchten en treinen zijn ook online te boeken of via de balie van de meeste hotels ! Taxi's ook gemakkelijk in de steden.
          * Bezienswaardigheden: voor sommige heb je echt geen georganiseerde tour nodig. Ik denk hier bijvoorbeeld aan de Verboden Stad in Beijng of de Terracotta's in Xian. Een goede reisgids (=boek) zorgt voor de nodige info.
          Andere bezienswaardigheden zijn makkelijk te boeken in het hotel waar je verblijft, of nog beter in het dichtsbijzijnde jeugdhotel annex reisbureau.
          * Taal is een enorme hindernis, maar zeker geen beletsel. Een plaatjeswoordenboek zegt meer dan woorden: http://www.stanley-livingstone.eu/po...FcUz3godRHdMnQ. Laat steeds de naam van je hotel in Chinese karakters noteren en je hebt in feite nooit geen problemen.
          Kortom: individueel reizen vergt wat moeite, maar lukt best. Het zorgt voor een nauw contact met de Chinese cultuur en doet je andere zaken ontdekken.
          * Kostprijs voor 14 dagen individueel rondreizen (zoals programma) op eigen houtje: maximaal 2000 euro per persoon alles inbegrepen (int. vlucht, 3* à 4* hotels, verplaatsingen, eten, ingangen...). Wie tevreden is met een Ibis hotel zal al toekomen met minder dan 1500 euro...
          * Veiligheid: ik kan gerust stellen dat China één van de veiligste landen ter wereld is om te bezoeken. In megasteden zoals Beijng zijn er misschien wel wat kruimeldieven op de drukke plaatsen, maar nooit geen plaag. Het regime is daar veel te streng voor.
          Last edited by Leopard; 11 januari 2011, 07:38. Reden: Veiligheid
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: China!!

            Twee vrienden van me zijn net terug van 3 maanden China...niets geboekt, gewoon heen gevlogen en daar gezien. Hebben de tijd van hun leven gehad en nergens problemen gehad met camera/laptop of onveilig gevoeld.

            Wel een paar keer flink afgezet door taxi chauffeurs en dergelijke, maar zelfs dan is het nog goedkoop Maar als je er geen drie maanden voor uit wil trekken zal een geboekte reis wel beter zijn denk ik.

            Veel plezier daar in ieder geval
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #7
              Re: China!!

              Zelf in september voor het laatst in China geweest voor een rondreis. De volgende plaatsen bezocht Beijing, Xi’an, Luoyang, Nanjing, Suzhou, Hangzhou en Shanghai. De rondreis stond bij ons vooral in het teken van de keizers die China heeft gehad. En erg veel leuke plekken gezien.

              Zelf al aantal keer in China geweest. Hoofdzakelijk Hong Kong en Macau. En een deel van de Kanton regio.

              Openbaar vervoer is gewoon goed te noemen. Keer vanuit Hong Kong China in getrokken (Kanton regio) en aantal trein reizen gedaan in China zelf waaronder nachttrein Beijing - Xi"an.

              China is één van de veiligste landen om te bereizen. Vriendelijk volk dat je graag wil helpen. Wat niet altijd even duidelijk over kan komen in verband met een taal barrière. Er zijn nog maar weinig Chinezen die Engels spreken en dit is dan ook nog eens beperkt. Dit zorgt natuurlijk ook voor hilarische momenten die je nooit meer zult vergeten.

              Houd er ook rekening mee dat men in China andere gebruiken hebben die voor ons even wenen zijn waaronder het rochelen. En het snot uit spugen Dit kan op straat zijn winkel centra etc Haha

              Zelf heb ik altijd een point it boekje bij mij, als het communiceren echt niet wil lukken met handen en voeten dan gaan wij plaatjes aanwijzen in het boekje.

              Hong Kong is één van mijn favorieten steden voor een steden trip, mag hier graag heen gaan. Verwacht hier niet traditioneel China te zien. Nagenoeg iedereen spreekt (iets) Engels.

              Foto apparatuur dat ik de laatste reis heb gebruikt is de Canon 550D met de 24-105 en enkele foto's gemaakt met de 70-200


              Moet eerlijk zeggen heb nog niet alle foto's bekeken. Nog geen tijd voor gehad :P
              Last edited by Superdaantje; 1 februari 2011, 18:32.

              Comment


              • #8
                Re: China!!

                Wat meteen opvalt zijn de hypermoderne metro's van de grote steden met contactloze chipcards (ook te gebruiken als betaalmiddel bij taxi's, winkels, parkings etc.), glazen perronseparatieschermen die het perron afschermen van het spoor en daardoor geklimatiseerd zijn en dat je met een gemiddelde snelheid van 350 km/uur (met topsnelheden van 380 km/uur) kunt reizen tussen Guangzhou en Wuhan. China koopt zijn treinen/metro's bij Bombardier, Kawasaki Heavy Industries (Shinkansen kogeltreinen) en Siemens (ICE treinen).

                De NMBS en De LIjn zijn echt een aanfluiting vergeleken hiermee. Het verbaast mij dat in China alle treinen en metro's van de grote steden op instaphoogte zijn: je kunt bij wijze van spreken gewoon als rolstoelgebruiker zo jezelf de trein oprijden, terwijl men hier een krankzinnige brugconstructie moet gebruiken die je dan de trein in moet duwen. Moet er nog een perron zijn ?

                Als binnenkort de HSL-lijn tussen Beijing-Xi An en Beijing-Shanghai worden geopend, kan je gewoon overdag die afstand in een paar uur overbruggen.
                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                Comment


                • #9
                  Re: China!!

                  Allemaal superbedankt voor de goede raad,ons reis is intussen geboekt en we gaan de rondreis doen van 14D/13N de grote rondreis van China (Yao & Hakka) met vertrek op 30 juli 2011 met Best Tours...Hebben ons goed geinformeerd naar de toestand van best tours en alles zal blijven zoals het was. Hebben al met Best Tours Thailand en Zuid-Afrika gedaan ook en dat was ons prijs/kwaliteit zeer goed bevallen....dus nu in volle verwachtingen over China....ik ben benieuwd

                  Grtz

                  Templar
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #10
                    Re: China!!

                    En welke plekken in China ga je bezoeken

                    Comment


                    • #11
                      Re: China!!

                      Hallo,

                      Ik ben zelf 5 jaar geleden in China geweest om mijn schoonbroer te bezoeken die in Shanghai woonde toen.
                      We hebben toen drie plaatsen bezocht: Peking, Guilin/Yangshou en Shanghai. Gevlogen naar Peking, tussenvlucht naar Guilin en dan weer een tussenvlucht naar Shanghai.

                      In Peking raad ik echt wel aan om met een gids te werken. Dat kost niet zo buitensporig veel maar ze brengen je met een privé chauffeur en gids naar alle interessante locaties en je krijgt dan alles te zien in een beperkte periode. Wij hebben de muur gezien, de verboden stad, een theehuis, de hutongs (met een bezoek van één van de huizen in de hutongs), een zijdefabriek en een fabriekje van parels. Bij de laatste dingen had ik wel een heel erg dubbel gevoel, de verborgen agenda daar was duidelijk om westerlingen geld te doen uitgeven. Zonder gids hadden we wel zeker niet zoveel gezien en al zeker niet zoveel informatie gehad. Als je wil kan ik wel aan de naam van één van die organisaties geraken.

                      In Yangshou hebben we gelogeerd in http://www.yangshuomountainretreat.com/, daar hadden ze heel veel europeanen op bezoek en spraken ze goed engels. Enige probleem daar was dat we een taxi genomen hadden vanuit Guilin en die vroeg nadien meer geld dan wat we afgesproken hadden ... en wij kenden geen woord Chinees. Dat hoteltje is echt heel erg idyllisch. Op de rivier die er voor loopt zijn ze constant met vlotjes aan het rondvaren. Mijn man en ik hebben dat toen ook gedaan, maar dan wel heel vroeg vertrokken zodat we de eerste op het water waren, dat leverde uitzonderlijke foto's op. Ook om het gewone chineze leven te fotograferen zit je daar goed.

                      Shanghai vind ik geen must om te bezoeken, dat is echt een moderne stad. Is leuk om daar eens in een winkelcentrum rond te lopen of om eens de verlichting 's avonds te zien. Of de wolkenkrabbers.

                      Groetjes, Veerle
                      Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

                      Comment

                      Working...
                      X