Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

River Coupall ( Glencoe )

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • River Coupall ( Glencoe )

    Dit is de rivier Coupall in de Glencoe vallei. Het is de eerste rivier die je kruist wanneer je richting Glen etive rijd. De foto is weerom een belichtingsblend...deze keer van drie foto's om ook het kleine stukje rechts net boven de horizon nog van wat detail te kunnen voorzien. De rivier is grillig bezaaid met oranje-rood gekleurde keien en grotere blokken.















    update zonder blauwe reflecties op de rotsblokken....ook de helderheid van de voorgrond een beetje opgehaald.








    Canon 5DmkII + Efs 10-22( @16mm) +Cokin 173 yellow-blue polarisator
    Iso 100 , f 22 , 3,2sec.
    Last edited by RUPSELKOPKE; 8 januari 2011, 12:04.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

  • #2
    Re: River Coupall ( Glencoe )

    Hey Peter, knappe plaat hoor !
    Het enige wat ik een beetje vreemd vind is de groen-blauw schijn in die voorste steen, in combinatie met het geel-oranje licht dat van rechts komt. Komt waarschijnlijk door die speciale polafilter ?

    Ik heb er zo eentje in bevroren toestand klaar staan van vorige week, maar wel met minder mooi licht

    Die komt nog aan de beurt na mijn Skye reeks...
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      Re: River Coupall ( Glencoe )

      Zeer knappe en sterke opname...
      Zeer mooie kleuren en sterke compo !

      Roland

      Comment


      • #4
        Re: River Coupall ( Glencoe )

        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
        Hey Peter, knappe plaat hoor !
        Het enige wat ik een beetje vreemd vind is de groen-blauw schijn in die voorste steen, in combinatie met het geel-oranje licht dat van rechts komt. Komt waarschijnlijk door die speciale polafilter ?

        Ik heb er zo eentje in bevroren toestand klaar staan van vorige week, maar wel met minder mooi licht

        Die komt nog aan de beurt na mijn Skye reeks...
        Die blauwe schijn is inderdaad een bijkomend effect van die filter...alle licht wat in horizontale richting reflecteerd krijgt een gouden kleur....alle licht wat reflecteerd in verticale richting krijgt een blauwe tint. Ik had het wel kunnen verwijderen als ik het wou...maar vreesde voor een overheersende warme gele gloed.

        Bedankt Roland en Danny voor jullie reactie !
        Last edited by RUPSELKOPKE; 7 januari 2011, 22:35.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

        Comment


        • #5
          Re: River Coupall ( Glencoe )

          Een heel mooie foto, maar wat ik me afvraag uit interesse is of het wel nodig is om hier met een filter te werken.
          Ik heb niet veel verstand van filters maar als een filter het weerkaatste licht in die mate verkleurt, is het dan niet beter om in zo'n situatie geen filter te gebruiken.
          Het hangt natuurlijk van de bedoeling van de fotograaf af, maar toch...
          vriendelijke groeten, Kurt
          Mijn foto's
          Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

          Comment


          • #6
            Re: River Coupall ( Glencoe )

            Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
            Een heel mooie foto, maar wat ik me afvraag uit interesse is of het wel nodig is om hier met een filter te werken.
            Ik heb niet veel verstand van filters maar als een filter het weerkaatste licht in die mate verkleurt, is het dan niet beter om in zo'n situatie geen filter te gebruiken.
            Het hangt natuurlijk van de bedoeling van de fotograaf af, maar toch...
            Zo'n geel-blauw polfilter brengt wat extra warme gloed in de foto ...maar enkel op reflecterende stukken. Je zou ook achteraf via software een beetje kunnen opwarmen...met dat verschil dat je de ganse foto warmer maakt of dat je de reflecterende delen apart moet gaan selecteren. Als ik ergens op een plek ben naar waar ik direct niet terug kan gaan probeer ik allerhande sluitertijden en soms ook filters. De opname die me achteraf het beste bevalt en/of het dichtste in de buurt komt met datgene wat ik me herinner laat ik zien. Soms lijken die lokaties ook eerder saai en sfeerloos indien je er zelf niet een beetje creativiteit in steekt.
            Hier kan je zien wat een gradueel filter en een geel-blauw filter voor verschil kunnen maken.
            Last edited by RUPSELKOPKE; 8 januari 2011, 08:01.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

            Comment


            • #7
              Re: River Coupall ( Glencoe )

              prachtig
              mooie compositie en prima belicht !
              The future brings my best photo. Time is on my side.
              Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

              Comment


              • #8
                Re: River Coupall ( Glencoe )

                Die is er weer knal op!

                Mvg,
                Frederic

                Comment


                • #9
                  Re: River Coupall ( Glencoe )

                  Die verkleuring op de steen, doet wel wat vreemd aan, maar 't is toch een zeer mooie plaat hoor

                  Comment


                  • #10
                    Re: River Coupall ( Glencoe )

                    Vind het ook terug een erg mooie. Had ook eerst wat bedenkingen over hoe die blauwe schijn er kwam. Heb hem zelf eens weggehaald en voor mij stoorde de gehele warme gloed niet.
                    Knap werk terug
                    Groeten!

                    500px / Facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: River Coupall ( Glencoe )

                      Ook voor mij een prachtplaat.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                      Comment


                      • #12
                        Re: River Coupall ( Glencoe )

                        Prachtig landschap , vind enkel de voorgrond vrij donker.
                        David Leemans
                        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: River Coupall ( Glencoe )

                          Prachtige foto,maar ook voor mij het blauw/groene iets
                          te aanwezig.

                          gr.ron.
                          http://exhi-fotografie.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: River Coupall ( Glencoe )

                            Prachtig beeld, en update is idd beter
                            www.petervdg.net/Portfolio

                            Comment


                            • #15
                              Re: River Coupall ( Glencoe )

                              de update, prachtige warme kleuren en mooie compo en de wolken die vanachter het gebergte komen
                              groetjes Ingrid

                              Comment

                              Working...
                              X