Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Antimot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Antimot

    Na al wat gegoogle wil ik hier ook nog eens de vraag stellen of er mensen zijn met ervaring omtrent een doeltreffend middel tegen motten. Het is zo dat bij ons al veel schade is aangericht door die beestjes. Bizar, maar het zijn vooral de T-shirts van mijn vrouw die er onder lijden. Wij kopen altijd natuurlijke stoffen (katoen, wol, vlas) voor wat betreft kledij. Naar het schijnt zou wol het gemaklkelijkst aangetast worden door de larven van de mot.
    We hebben al van die cederhouten plankjes bij hopen liggen in onze kasten. Mijn vrouw gebruikt ook van tijd tot tijd sprays en de kasten worden ook geregeld goed uitgekuisd.
    Het oude alternatief "mottebollen" is geen optie aangezien dit overal in je kleren blijkt hangen en je het dus overal meedraagt tot ongenoegen van anderen en jezelf.
    Ik heb de indruk dat het zou kunnen te maken hebben met het feit dat wij nogal wat "ingemaakte kasten" hebben. Daar kunnen de motten blijkbaar beter binnen geraken. We gebruiken ook zoveel mogelijk plastieken zakken voor de bovenkledij. Dus we hebben al heel wat geprobeerd. Wie heeft hier een afdoend middel.
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Antimot

    Cederhout was ook mijn eerste gedacht, maar als dat al niet meer helpt dan denk ik dat die motten jou duidelijk viseren hehe.
    Naargja, leuk is het zeker niet.
    Ben wel eens benieuwd wat hier als oplossing uit de bus zal komen, dat wil ik ook wel eens weten.

    Comment


    • #3
      Re: Antimot

      - ultrasound geluid van vleermuizen imiteren (mag je wel geen huisdieren hebben)
      - Fumigatie door een bedrijf
      - Alsem/lavendel/Rozemarijn en kruidnagel/peperkorrels
      - Witte salie verbranden en de rook in de kast laten trekken
      - kleding in de diepvries steken
      - motten houden van donker..............
      - vliegenvanger in je kast hangen tot je de koningin te pakken hebt
      - heet water met azijn vermengen 1/1
      α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
      Flickr____No place to be

      Comment


      • #4
        Re: Antimot

        Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
        - ultrasound geluid van vleermuizen imiteren (mag je wel geen huisdieren hebben)
        - Fumigatie door een bedrijf
        - Alsem/lavendel/Rozemarijn en kruidnagel/peperkorrels
        - Witte salie verbranden en de rook in de kast laten trekken
        - kleding in de diepvries steken
        - motten houden van donker..............
        - vliegenvanger in je kast hangen tot je de koningin te pakken hebt
        - heet water met azijn vermengen 1/1
        Ik kan je formaline 40% met wat kaliumpermanganaat bezorgen als je wil
        Slaap wel de eerste paar nachten niet in je kamer want al wat leeft zal eraan zijn voor de moeite.
        Last edited by Sultana; 8 januari 2011, 10:56.

        Comment


        • #5
          Re: Antimot

          Intussen denk je maar eens aan Dorus hé (Er zitten 2 motten....)

          Gelukkig geen ervaring hier met motten.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Antimot

            vind dit wel een leuke:


            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Antimot

              Motten houden er niet van als "hun" omgeving verstoord wordt. Maw, verstoor regelmatig hun rust (kleren uithalen, opnieuw inhangen). Terwijl je dit doet kan je de kleren ook eens goed uitkloppen.
              Motten vermijden ook krantenpapier. Bont en wol zou je in krantenpapier kunnen inpakken. De kasten regelmatig met een sopje uitkuisen en pure azijn laten in verdampen. Ze blijven ook uit kasten die langs de binnenkant met terpentijnolie zijn ingestreken. Niet echt ideaal voor je kleren, maar die moeten er dan maar een tijdje uitblijven.
              Nog een populaire bescherming tegen motten zijn notenboombladeren.
              En een geurloos beschermingsmiddel tegen motten krijgt men als men pijpzwavel in kleine stukjes slaat en deze in de kleerkast en andere opbergplaatsen voor wol en bont neerlegt.
              En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

              Comment


              • #8
                Re: Antimot

                Alvast al bedankt iedereen voor de nuttige tips. Hopelijk hebben wij succes hiermee.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Antimot

                  Pol, wij hebben ook een beetje dat probleem gehad maar niet in al te erge mate, wat bij ons zeer goed bleek te helpen waren lavendelgeur zakjes, een geur die kleermotten onaangenaam vinden.
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Antimot

                    Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                    - ultrasound geluid van vleermuizen imiteren (mag je wel geen huisdieren hebben)
                    - Fumigatie door een bedrijf
                    - Alsem/lavendel/Rozemarijn en kruidnagel/peperkorrels
                    - Witte salie verbranden en de rook in de kast laten trekken
                    - kleding in de diepvries steken
                    - motten houden van donker..............
                    - vliegenvanger in je kast hangen tot je de koningin te pakken hebt
                    - heet water met azijn vermengen 1/1
                    Moet ik hieruit afleiden dat de meeste middelen de beestjes (larven) niet doden, maar verplaatsen naar voor hen betere oorden ?
                    Zou een goed verdelgingsmiddel dan niet het beste zijn?
                    Weet er toevallig iemand wat de beste periode van het jaar is om die middeltjes (al dan niet verdelgend) te gebruiken ? Ik vermoed dat dit best gebeurt na het leggen van de eitjes.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Antimot

                      En als dat allemaal niet baat dan kan je misschien hier eens je licht opsteken: http://www.rentokil.nl/particulieren...secten/motten/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Antimot

                        Idd misschien kan je eens even informeren bij Rentokil.
                        Op mijn werk komen ze maandelijks even controleren of er geen ongewenste beestjes in het magazijn zit (muizen,ratten,...) en ze geven ook aan wat er beter kan (vb als er ergens veel karton ligt ofzo).
                        Racing Pics
                        Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                        Comment

                        Working...
                        X