Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk spiegelreflex aanschaffen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk spiegelreflex aanschaffen?

    Ik ben een leek in het vak en zou graag wat informatie winnen via deze manier.
    Ik zou graag een spiegelreflexcamera aanschaffen maar weet niet goed welke.

    Ik ben wel van het standpunt dat ik liefst meteen een goed degelijk toestel koop.
    Zo kan ik later nieuwe lenzen enzo aanschaffen, maar de body moet al goed zijn.

    Mijn voorkeur gaat zelf naar Nikon en Canon, omdat dit ook de gekende merken zijn.
    Heb al op internet zitten rond neuzen, naar de winkels geweest, maar overal zeggen ze iets anders.

    Ik wil uit de losse hand kunnen fotograferen, dus optische beeldstabilisator ( maar als ik het goed heb zit dit in de lens en niet in de body)
    Er moet ook zeker een video opname opzitten met geluid.
    Een LCD scherm, niet te klein.

    Ik zou het vooral gebruiken als hobby. Zal een avondcursus fotografie starten.
    Wil foto's nemen op vakantie, feestjes, echt eigen gebruik.

    In de winkel hebben ze me wel al 2 keer de Nikon D90 aangeraden met een 18-105mm lens.

    Laat me gerust weten wat jullie ervan vinden!!

  • #2
    Re: Welk spiegelreflex aanschaffen?

    Ik citeer even mezelf uit een ander draadje:

    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    ...
    1. d'er zijn hier een aantal draadjes met een soortgelijke vraag; neem 'ns een paar daar van door;
    2. daaruit zal blijken dat als je €800,- spendeert, je ongeveer dezelfde kwaliteit zal krijgen, ongeacht het merk. Sommige merken zijn goed in een welbepaalde feature, andere hebben dan weer wat anders;
    3. dus... hop naar een grote zaak als Fnac, MediaMarkt... om een aantal van die toestellen vast te nemen. Wat accordeert het beste met jouw kleine/middelgrote/grote handen;