Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7d batterijgrip of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7d batterijgrip of niet?

    De kogel is door de kerk en vanaf nu ben ik ook bezitter van de 7d. Watt me opviel : meteen een zwaardere body dan m'n 40d (dacht ik?) .

    Nu, hoelang doen jullie reeds-7d-gebruikers met één batterij? Hoeveel foto's kunnen er ongeveer gemaakt worden op 1 batterij? Ik doe vooral buitensport-fotografie (rallycross) en de flits staat zelden op.

    Dank voor jullie hulp!

  • #2
    Re: Canon 7d batterijgrip of niet?

    Minstens 1000, als je doorschiet zonder te kijken een stuk meer

    Als hij er niet stoer genoeg uitziet had je een 1D moeten kopen

    Veel mooie fotos !

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7d batterijgrip of niet?

      Ik weet niet of je zwaardere lenzen gebruikt, à la 100-400 en zwaarder, maar mijn ervaring is dat een camera met grip het een stuk aangenamer maakt om met een zware lens te werken. De balans is zo iets beter zou ik zeggen.
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7d batterijgrip of niet?

        Als het je enkel te doen is om het aantal foto's dat je met 1 batterij kan nemen zou ik geen grip aanraden.
        Mijn ervaring is dat de batterij het zeer lang uithoudt, zeker als er niet of nauwelijks geflitst wordt.
        Persoonlijk heb ik een tweede batterij (niet Canon maar soit) in de fototas zitten voor als ik ooit mocht zonder power vallen...

        Wat het gemak van een grip betreft ivm de portretstand of bij het werken met grote/zware lenzen is natuurlijk een gans ander verhaal...
        If livin' in the dark is bad, I don't wanna be good !
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Canon 7d batterijgrip of niet?

          voor de batterijduur hoef je het niet te doen... tenzij je lui bent om batterijen op te laden... als het makkelijker werkt daarentegen...
          Ik bv. vind het geweldig om met een batterijgrip te werken omdat het toestel dan heel goed in m'n hand ligt... ga is naar de winkel, schroef het erop en test is uit. (als dat mag natuurlijk...)
          5DmkII | EF 24-70 f2.8 L |EF 70-200 f2.8 L IS USM II | strobist stuff | www.dvbphotography.be

          Comment


          • #6
            Re: Canon 7d batterijgrip of niet?

            De 7D is mijn eerste dSLR zonder grip. Reden: zo al groot en zwaar genoeg, en bovendien is die batterij zo zuinig...
            Bij mijn vorige 50D deed zich het probleem al voor dat de combo 50D+grip+ EF-s 17-55 f/2.8 IS al in een redelijk grote cameratas moet gestoken worden.
            Dus...
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Canon 7d batterijgrip of niet?

              Ik heb een grip en zou dit niet meer aanschaffen bij een nieuw toestel (ik spreek enkel over EOS xxD en xD toestellen).
              Voor vertikale foto's is het wel iets handiger, maar het toestel wordt erdoor - voor mij althans - te "lomp".
              Als de batterijduur je zorgen baart, kun je net zogoed een reserve batterij in je jaszak steken (het omwisselen duurt enkele seconden).
              Greetz Geert.
              Canon gerief...

              Comment


              • #8
                Re: Canon 7d batterijgrip of niet?

                ik gebruik daar ook een batterij grip op,
                en zonderproblemen.
                sinds die eropzit kan ik hem niet meer missen .
                is wel iets zwaarder, meer zit beter in de hand.( maar dat is mijn mening , elk voeld dat anders aan)
                en de batterijen gaan inderdaad heel lang mee
                nu met 2 super lang, :-)

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 7d batterijgrip of niet?

                  Ik heb zelf nooit een batterijgrip gebruikt op de 300D/20D/40D en 5D MKII.
                  Op de 5D Wil ik geen grip omdat die camera anders nog groter en zwaarder wordt, maar op de 1D MKIII vind ik de grip wel handig om verticale foto's te maken. (een 1D heeft een vast aangebouwde "grip" waar de grote accu inzit)

                  Als je veel verticale foto's maakt, dan is de grip wel handig, maar die maakt de camera zwaarder en groter.
                  Een bijkomend nadeel van een grip op een 7D is dat er meer kans is dat er daardoor vocht in de camera komt als je die in de regen gebruikt. Een 7D heeft een redelijke bescherming tegen vocht, maar met een batterijgrip wordt dat naar het schijnt een stuk minder.

                  Er zijn dus voordelen en nadelen...
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 7d batterijgrip of niet?

                    Hebben die vertical grips dan geen weather sealing, Bart ?
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 7d batterijgrip of niet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                      Hebben die vertical grips dan geen weather sealing, Bart ?
                      Ik heb ooit ergens gelezen dat er toch meer problemen zijn met vocht bij camera's waar een grip opzit.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 7d batterijgrip of niet?

                        Ik werk al een geruime tijd met de 7D en moet toegeven dat de grip er bij mij niet meer af gaat, ook niet met kleinere lenzen !
                        Het probleem, vind ik persoonlijk, dat een toetsel zonder grip niet zo goed in de hand ligt. Je pink(vinger) heeft dan geen grip op de body.
                        Voor de batterijduur hoef je het inderdaad niet te doen, batterij gaat lang genoeg mee.
                        Gebruik je daarentegen ook nog wat grotere (zwaardere) lenzen dan is de grip ook daarvoor best handig, en is het complete systeem meer in balans.

                        Dus mijn conclusie, op m'n 7D steeds de grip erop ! Bij m'n 1D is de grip uiteraard steeds aanwezig

                        Ga gewoon eens naar de winkel, vraag om een grip te mogen proberen en test het eens uit hoe het bij Uzelf in de hand ligt.

                        grts
                        Sieg

                        ps. i.v.m. weathersealing, die verlies je uiteraard doordat er water tussen grip en body in het toestel zou kunnen komen. Alhoewel ik daar persoonlijk nog geen enkel probleem met gehad heb.
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 7d batterijgrip of niet?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Je pink(vinger) heeft dan geen grip op de body.
                          volg 1 les Kendo, Aikido of Iaido en ze gaan je daar zeggen dat alle greep op het wapen in de pink zit. Wie ooit van een peuter iets heeft moeten afnemen dat voor hem gevaarlijk is of zo weet dat ook: als je de pink loskrijgt krijg je alles los.

                          Er valt natuurlijk te discussiëren over hoe belangrijk grip op een camera is. Als je dat belangrijk vindt, begin dan met zorgen dat je pink iets heeft om aan vast te houden.
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 7d batterijgrip of niet?

                            Met andere woorden: het pluspunt is dat je bijna niet op de batterij hoeft te letten, de camera beter in de hand ligt en de balans beter is. Nadeel:weather sealing is niet 'compleet'.

                            Bij een 1D (welke versie dan ook) heb je wel het voordeel dat de grip er altijd op zit en de weather sealing altijd perfect blijft , maar je kan er 'm dan ook weer niet afnemen als je zou willen...
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 7d batterijgrip of niet?

                              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              Met andere woorden: het pluspunt is dat je bijna niet op de batterij hoeft te letten, de camera beter in de hand ligt en de balans beter is. Nadeel:weather sealing is niet 'compleet'.

                              Bij een 1D (welke versie dan ook) heb je wel het voordeel dat de grip er altijd op zit en de weather sealing altijd perfect blijft , maar je kan er 'm dan ook weer niet afnemen als je zou willen...
                              eraf kan, er terug op niet.
                              The Knight That Says Ni...kon

                              Comment

                              Working...
                              X