Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 7D opdragen elke dag een map te maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 7D opdragen elke dag een map te maken

    Tot hiertoe is het me niet gelukt om de camera elke dag een mapje te laten maken waarin hij dan telkens de foto's van die dag opslaat.
    Vroeger op mijn 350D was dat een fluitje van een cent.
    Kijk ik misschien ergens overheen in de handleiding?

    Dré

  • #2
    Re: canon 7D opdragen elke dag een map te maken

    Ik ben zelf geen Canon gebruiker maar kan je in het toestel de bestandsnamen laten maken op basis van de datum. Ze staan dan wel niet in een apart bestand maar zijn dan wel direct herkenbaar en gemakkelijk te sorteren bij het overladen.

    Comment


    • #3
      Re: canon 7D opdragen elke dag een map te maken

      Als ik Ken Rockwell moet geloven kan dit niet.

      Ik citeer:
      ...Sadly, unlike Canon's point-and-shoots, there is no option for having new, dated, folders automatically created for you each day. Again, the Powershot and EOS teams need to have sake together more often.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: canon 7D opdragen elke dag een map te maken

        Heb het bij mijn 7D ook niet direkt kunnen terug vinden in de handleiding, maar als je de foto's overzet met de eos utility worden die toch op je pc in een mapje gezet met de datum?

        Niet echt hetgeen je wil, maar het komt toch in de buurt.
        Ik ben eigenlijk niet lui, ik ben alleen erg goed in het niets doen ...

        Comment


        • #5
          Re: canon 7D opdragen elke dag een map te maken

          Zal vermoedelijk niet kunnen dus.
          (Ik gebruik die "eos utility" trouwens ook niet)

          toch bedankt om te helpen zoeken

          Comment


          • #6
            Re: canon 7D opdragen elke dag een map te maken

            Ik gebruik enkel EOS Utility om b.v. copyright gegevens in de camera aan te brengen.
            Ik laad mijn RAW beelden op met Bridge (mijn JPGs met iPhoto), en ook Bridge maakt automatisch een folder aan in de structuur jjjjmmdd (bv. 20100109, datum van vandaag)
            (iPhoto maakt 'event' aan per datum)
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: canon 7D opdragen elke dag een map te maken

              Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
              Zal vermoedelijk niet kunnen dus.
              (Ik gebruik die "eos utility" trouwens ook niet)

              toch bedankt om te helpen zoeken
              Lightroom doet dat, IDdownloader (van Havezet bij software http://forum.belgiumdigital.com/f21/...ta-255887.html) doet dat op PC voortreffelijk, dus wat je wil kan zeker bekomen worden.

              Comment


              • #8
                Re: canon 7D opdragen elke dag een map te maken

                Ik gebruik Imagebrowser van Canon.
                Daar is het perfect mogelijk om bij het uitlezen van je kaart, de foto's op te slaan op je computer waarbij ImageBrowser automatisch folders aanmaakt per datum waarvoor hij foto's uit de kaart leest.

                Voor de naamgeving en locatie van die folders klik je op het icoontje linksonder in het image browser window: Canon Camera. Er verschijnt een menuutje waarin je 'preferences' kiest.
                Je kunt die preferences alleen wijzigen indien er een camera of kaartlezer met foto's aan je computer hangt.

                bij mij gebeurt dit op een apple, maar ik ga ervan uit dat deze feature OS onafhankelijk is.
                Greetz,
                Sven

                Comment

                Working...
                X