Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe makkelijkst mp3 speler verbinden bij vaste ingebouwde radio/cd in wagen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe makkelijkst mp3 speler verbinden bij vaste ingebouwde radio/cd in wagen ?

    Ik heb een Peugeot 307 SW break waarvan de radio/cd speler volledig is ingebouwd.
    Ben het eigenlijk een beetje beu om cdrw's te kopen en te branden omdat die zo snel stuk gaan, door de wrijving in de cd speler komen er heel snel krassen.

    Mijn vraag is : moest ik alles op een mp3 speler zetten, hoe kan ik deze muziek op m'n radio laten afspelen?
    Heb eens zo'n radio controlled zendertje met audio jack in gekocht, om via een radiofrequentie geluid door te sturen, maar nog niet getest. Iemand ervaring hiermee en is dit moeilijk, kanaal zoeken enzo?

    Waarschijnlijk onmogelijk of moeilijk om dat vast radiosysteem eruit te gooien, of ergens een connectie te maken met de mp3 speler.
    Bij de cd/radio combinatie zijn geen inputs rond het display zelf....

  • #2
    Re: Hoe makkelijkst mp3 speler verbinden bij vaste ingebouwde radio/cd in wagen ?

    Heb da ook eens gekocht zo een zenderke om audio via de FM band te versturen. Hier in Vlaanderen is da een groot drama omdat er bijna geen plaats is op de FM-band en er dus altijd een andere radio zender komt storen. Kompleet waardeloos dus.

    Betere oplossing is door middel van een FM-modulator te werken : Hetzelfde als bovenstaande maar dan met draad. (wordt tussen de bestaande antenne en antenne-ingang geplaatst)

    Beste oplossing : andere autoradio met line-in aansluiting kopen.
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

    Comment


    • #3
      Re: Hoe makkelijkst mp3 speler verbinden bij vaste ingebouwde radio/cd in wagen ?

      Ik heb zo een fm-transmitter van Belkin.

      Werkt goed ALS je in dezelfde buurt blijft.
      Als je bv van de Kempen naar de zee rijdt, moet je 20keer een nieuwe frequentie instellen.
      Als er hier bv een lege freq is 101.1, heb je 20km verder mss een radio op die freq.
      En valt je mp3verbinding uit.
      Ook in de buurt van tramlijnen ondervond ik storingen.


      Ik gebruik het nu op het werk(vaste plaats) en werkt het perfect.
      Altijd dezelfde freq.

      Comment


      • #4
        Re: Hoe makkelijkst mp3 speler verbinden bij vaste ingebouwde radio/cd in wagen ?

        Er bestaan oplossingen die je op de bestaande radio kan aansluiten. Deze zijn modulair wat wil zeggen:
        - er bestaan er met handsfree carkit
        - bluetooth
        - Hard disk
        - Aux en ipod in
        - ...

        Meestal aan te sluiten aan de Can bus of Most aansluiting, de aansluiting van de CD wisselaar.

        Enkele merken (weet niet of ze peugeot compatibel zijn) VISEEO, DICE, FISCON, DENSION, MoBridge

        Comment


        • #5
          Re: Hoe makkelijkst mp3 speler verbinden bij vaste ingebouwde radio/cd in wagen ?

          Als je geen nieuwe radio-cd-speler kan (laten) installeren, kan je best aan de bedrading aan de achterzijde van je radio-cd-speler een verbinding met je Ipod of Mp3-speler maken.
          Canon-man. Concerten en natuur.
          Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

          Comment


          • #6
            Re: Hoe makkelijkst mp3 speler verbinden bij vaste ingebouwde radio/cd in wagen ?

            Als er aan die ingebouwde autoradio geen aansluiting voorzien is, dan denk ik dat zo'n systeem dat via de radio werkt de enige oplossing is.
            Je kan moeilijk heel die radio uit elkaar halen om er een audio-ingang bij te maken.

            Bij modernere wagens is er meestal een USB-aansluiting voorzien waar je een geheugenstick met mp3-bestanden kan inpluggen.
            Zelfs de goedkope autoradio in mijn auto heeft zo'n aansluiting (dat is een Sony die een jaar geleden minder dan 100 euro heeft gekost).
            Die Sony heeft ook een AUX aansluiting waar je een mp3-speler op kan aansluiten.

            Met zelfgebrande CD's heb ik eigenlijk nog nooit problemen gehad, de meeste heb ik gebrand toen ik mijn huidige auto kocht (10 jaar geleden). Dat was de eerste auto waar ik een radio-CD speler in heb gezet. In die 10 jaar is er geen enkele CD die ooit heeft gehaperd. Maar ik gebruik geen CD-RW, misschien zijn gewone CD-R's wat beter bestand tegen de niet zo goede omstandigheden in een auto...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Hoe makkelijkst mp3 speler verbinden bij vaste ingebouwde radio/cd in wagen ?

              De meesten lossen dit op door een carkit van Parrot te plaatsen ... zo hebben ze direct BT carkit, USB-aansluiting en heel de cinema dat erbij hoort.

              Als uw radio niet voorzien is om dat aan te sluiten (Aux-in of dergelijke), dan kunt ge het anders op geen enkele manier "deftig" oplossen.
              Ja er bestaat veel maar het meeste is ook brol!

              Bij sommige wagens is het soms goedkoper een andere radio te steken.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Hoe makkelijkst mp3 speler verbinden bij vaste ingebouwde radio/cd in wagen ?

                Ik denk dat het probleem net is dat de radio-cd-speler niet vervangen kan worden, al lijkt me dat wel straf.

                Misschien eens informeren bij ATAF of zo ?
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe makkelijkst mp3 speler verbinden bij vaste ingebouwde radio/cd in wagen ?

                  Ik heb een Alpine zitten met Ipod aansluiting maar heb ik wel zelf ingebouwd.
                  Voor jou wagen weet ik niet of het mogelijk is, maar voor somige merken kan je een inbouwframe krijgen om je standaard radio er uit te smijten en te vervangen door een normaal radio. Die radio neem je dan met SD kaartjes of USB aansluiting en je kan Gigas aan muziek er op kwijt.
                  Het enige dat je dan nodig hebt is zoeen inbouwframe voor jou type wagen en een kabelconverter setje.
                  Er zit wel een addertje onder het gras dat somige USB aansluitingen voor autoradios moeilijk doen als je er een extrene harddisk aan zet. USB stick is geen probleem maar met een HD zal je bij het starten van de wagen telkens terug op het eerste liedje van de reeks uitkomen. (hebben we zo ondervonden bij een zeer dure Pioneer installatie)

                  Bij de zoon (volvo station) kan het al helemaal niet omdat de boordcomputer er in mee verwerkt zit in de radio, ook geen ipod

                  Daar hebben we zoeen radiozendertje in gezet om zijn ipod af te spelen op de radio.
                  Maar was na slordige 6 maand als kappot. Had ook maar 20 euro gekost of zo.
                  Beter is zoals hier al gezegd zoeen systeem (modulator) die je tussen de antennekabel zet. Je kan die ook krijgen voor ipod.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe makkelijkst mp3 speler verbinden bij vaste ingebouwde radio/cd in wagen ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Beter is zoals hier al gezegd zoeen systeem (modulator) die je tussen de antennekabel zet. Je kan die ook krijgen voor ipod.
                    Ja, t is dat wat ik bedoelde.

                    Je kan dan zelfs je Ipod in je handschoenenkastje leggen en je muziek kiezen dmv de toetsen op je bedieningspaneel van je radio-cd-speler.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe makkelijkst mp3 speler verbinden bij vaste ingebouwde radio/cd in wagen ?

                      Ik heb ooit zo'n fm-zender uit Hong-Kong laten overkomen (toen het hier nog niet bekend was) en heb er nooit problemen mee gehad. (fabrieks-radio Opel)
                      Ik stel het in op een bestaande frequentie die ik ook in m'n radio geprogrammeerd heb (vb stubru), als ik dan dat apparaat opzet zet ik de radio op stubru en hoor ik m'n mp3's vanop m'n usb-stick.
                      Ik heb nog nooit moeten zoeken naar een nieuwe frequentie onder het rijden omdat de radio altijd op 101.4 blijft staan. Of ik nu in Hasselt, Brussel of Parijs zit, 101.4 is en blijft 101.4.
                      Deze werkt wel niet met een jack maar gewoon in de sigarettenaansteker.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe makkelijkst mp3 speler verbinden bij vaste ingebouwde radio/cd in wagen ?

                        De geluidskwaliteit is wel een heel pak minder he.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe makkelijkst mp3 speler verbinden bij vaste ingebouwde radio/cd in wagen ?

                          Daar heb ik eigenlijk nog geen problemen mee gehad. De mp3-bestanden zijn meestal wel van degelijke kwaliteit (minstens 256kbps), maar voor een standaard geluidsinstallatie mag ik zeker niet klagen.
                          Enkel extreem lage tonen kunnen bij een hoog volume wel eens verstoord raken, maak ik denk dat dat aan de kwaliteit van de speakers ligt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe makkelijkst mp3 speler verbinden bij vaste ingebouwde radio/cd in wagen ?

                            Waarschijnlijk staat er bij u een RD3 radio in, je kan die er gewoon uit doen en er een gewone radio in zetten.
                            De RD3 die er meestal in staat is niet veel soeps van kwaliteit je kan daar wel bij Peugeot een kabel voor kopen om een mp3 speler aan te hangen maar die is niet goedkoop.
                            Bij mij staat er ook een RD3 in en ik ga die vervangen door een Alpin je moet wel een aanpassingskabeltje kopen om de aansluiting aan te passen maar dat vind ik de beste oplossing.
                            Bij een RD3 zie je de posten op het midden display, als je een gewone radio koopt ben je dat wel kwijt maar de overige functies blijven behouden, de stuurbediening kan je ook blijven gebruiken als je een interfase koopt.
                            Bij Peugeot staan er wel meerdere type's radio in hun 307's zo zijn de radio's voor half 2005 van het VAN type en die van na half 2005 van het CAN type.
                            Het is van belang van te weten welke versie van 307 u hebt en welke radio er nu instaat.
                            Ook veel informatie daarover vind u op http://www.307forum.nl/
                            D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe makkelijkst mp3 speler verbinden bij vaste ingebouwde radio/cd in wagen ?

                              Is de eenvoudigste oplossing niet om dit eens na te vragen in een peugeot-garage ?
                              Je kan nooit weten of er misschien toch een mogelijkheid is om een bijkomende AUX aansluiting te voorzien...
                              Heb mijn radio ook laten monteren bij mijn garage, omdat het bedrijf waar ik mijn autoradio gekocht heb, het niet zag zitten om deze te monteren (met het canbus systeem van mijn auto was dat blijkbaar te ingewikkeld). Dat bedrijf is trouwens geen kleintje...
                              Een goeie garage moet daar toch een antwoord op kunnen geven. Het aantal personen die een MP3 speler willen kunnen aansluiten is toch behoorlijk groot...
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment

                              Working...
                              X