Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Haven Antwerpen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Haven Antwerpen

    Hallo

    Ik zou graag eens een dagje foto's maken in de haven van Antwerpen.
    Maar op wat moet ik mij voorbereiden voor ik naar Antwerpen vertrek ?
    En wat kan er zich zoal voordoen ?

    Mvg
    Photopix
    Nikon D800

  • #2
    Re: Haven Antwerpen

    Oorspronkelijk geplaatst door photopix Bekijk bericht
    Hallo


    En wat kan er zich zoal voordoen ?

    Mvg
    Photopix
    De havenpolitie kan je uit de haven zetten. Of wacht, de havenpolitie ZAL je uit de haven zetten. Op voorhand aanvraag indien bij het havenbedrijf kan je dat besparen.
    The Knight That Says Ni...kon

    Comment


    • #3
      Re: Haven Antwerpen

      Wat een onzin ! Er zijn nog genoeg plaatsen in de haven waar geen hekken staan of security zit.

      Best wel een fluovestje aandoen en uitkijken voor vorkliften, stackers etc ...
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

      Comment


      • #4
        Re: Haven Antwerpen

        vroeger kon je overal in en uit lopen,
        maar dankzij de opkomst van het terrorisme en de (misschien terechte) overbezorgdheid van de Amerikanen, zijn er nu vele plaatsen afgesloten.
        vroeger ging ik tijdens een rustpauze in de fietstocht op het bankje zitten vlak bij de sluis, nu zijn de sluizen afgesloten.
        ben tijdens het fotograferen ook een keer "betrapt" door een politiecombi, op een zondag nog wel.
        maar ze lieten me gerust want ik bevond me op de openbare weg.

        Comment


        • #5
          Re: Haven Antwerpen

          Is in zeebrugge ook zo, moet je aanvragen als je security wil passeren.
          De achterhaven kan je wel zo door tot op zeker hoogte omdat daar een doorgangsweg ligt via Dudzele. Maar veel boeiend is daar niet te zien buiten wat treinsporen en af en toe een boot die passeerd.

          Vroeger kon je hier ook overal door zonder problems, maar toen de problemen begonnen met illegalen die uit de bosjes sprongen en die wilde meeliften naar de UK hebben ze snel overal hekkens gezet en security posten geplaatst.
          Blijkbaar zien we die illegalen zo niet meer hier.

          Comment


          • #6
            Re: Haven Antwerpen

            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
            Wat een onzin !
            ervaring!
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: Haven Antwerpen

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              ervaring!
              Ik heb 11 jaar (tot vorig jaar) aan kaai 209, 373 en 421 gewerkt.

              Natuurlijk mag je bijvoorbeeld niet op priveterreinen van firma's fotograferen, maar er zijn toch nog enkele plekjes waar je wat kan fotograferen, zeker in de oude haven (die ga ik wel niet prijsgeven ).

              Soms ga ik op zondag wel eens in de haven foto's nemen, vooral van wagons.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #8
                Re: Haven Antwerpen

                Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                Ik heb 11 jaar (tot vorig jaar) aan kaai 209, 373 en 421 gewerkt.

                Natuurlijk mag je bijvoorbeeld niet op priveterreinen van firma's fotograferen, maar er zijn toch nog enkele plekjes waar je wat kan fotograferen, zeker in de oude haven (die ga ik wel niet prijsgeven ).

                Soms ga ik op zondag wel eens in de haven foto's nemen, vooral van wagons.
                Ik was nog geen tien minuten in de haven van Gent foto's ah maken en ze stonden daar al. Geen poorten doorgegaan, hekken over geklommen, zelfs geen lijnen op het asfalt.

                Dat nagevraagd bij de havendelegees waar ik opleiding aan geef en die bevestigen stuk voor stuk dat de haven niet toegankelijk is.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: Haven Antwerpen

                  Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Ik heb 11 jaar (tot vorig jaar) aan kaai 209, 373 en 421 gewerkt.
                  Aan de rand van een havengebied staan er vaak/meestal/altijd borden "niet toegankelijk voor onbevoegden".
                  Als je in het havengebied werkt, ben je natuurlijk niet onbevoegd meer, dat maakt wel een verschil...
                  Mijn fotowebsite : www.filover.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Haven Antwerpen

                    Haven van Antwerpen is/was een open haven. Totaal niet te verglijken met zeebrugge en Gent.
                    Dankzij verschillende aanslagen en dan vooral de laatste grootste in Amerika, heeft de grote broer de druk opgevoerd om de zogenaamde ISPS toe te passen.
                    De sluizen zijn inderdaad omgeven door "fences".
                    Op de meeste plaatsen heb je een alphapass nodig om binnen te komen, daar waar men vroeger gewoon aan de kaaien kon geraken. Zelfs met een alphapass heb je niet overal toegang.
                    Je kan natuurlijk altijd doen of je neus bloed als er ergens een poort open staat.

                    Groetjes een PFSO/PFSG
                    Canon EOS 90D EFS 18-135

                    Comment


                    • #11
                      Re: Haven Antwerpen

                      Als je bij zonsop of ondergang graag wat dramatische foto's maakt van de chemische industrie... plaatsen en vrijheid genoeg.

                      Ga wel best eerst tijdens de daguren een ritje maken langs de scheldelaan en op linker oever.

                      suc6!
                      I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                      Comment

                      Working...
                      X