Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60D of...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 60D of...

    Ik heb hier al wat rond gezocht, maar niet gevonden wat ik vond, dus bij deze: mijn eerste post!

    Een korte inleiding: ik bezit een canon 350D met een sigma 17-70 (non IS) lens en heb besloten dat het tijd is voor een upgrade. Een body met wat meer "pak" aan, een grotere viewfinder, liveview, filmen, betere bediening, duurzaam... is welkom. Ik beschouw mezelf niet als een semi-pro maar geniet wel van foto's trekken en let daarbij steeds op een goede compositie, lichtinval, scherptediepte, ... enfin ik doe mijn best mooie foto's te trekken maar het is niet zo dat ik er elke dag op uit trek om de foto van mijn leven te trekken.

    Toen de 60D uitkwam rijkhalzende de reviews afgewacht en hoewel de camera aan veel van mijn wensen voldeed, schoot de camera ook wat terkort... zeker in vergelijking met de D7000 (100% viewfinder, magnesium body, meer AFs,..).

    Nu ik ben de 60D en D7000 eens in levende lijve gaan bekijken en op basis van de ligging in mijn handen, de prijs (200 euro verschil) én het feit dat ik dan ook mijn lens moet vervangen, is de D7000 geschrapt. Too bad...

    Nu is er ook nog een andere "7" die de hoek komt ompiepen: de 7D. Al het goeie van de D7000, kan mijn lens behouden maar moet wel 300 euro meer ophoesten... Ik veronderstel dat "duurder = beter" altijd geldt in cameraland, maar ik ben op zoek naar mijn optimum? Welke prijs/kwaliteit?

    Wat zijn de gebruikerservaringen van de 60D gebruikers? Goede bediening? Snelle AF? Goeie viewfinder? Handige bediening met pijltjes-knop of net niet?

    Alle ervaringen of tips welkom, want ik breek mijn hoofd of het prijsverschil met de 7D voor mijn gebruik en mijn lens (17-70) de functies waard zijn. Of ga ik nu voor de 60D en hou de 300 euro als spaarpotje voor beter glas....

    Wat denken jullie?

    Bedankt!

  • #2
    Re: Canon 60D of...

    Oorspronkelijk geplaatst door Mr. A Bekijk bericht

    Alle ervaringen of tips welkom, want ik breek mijn hoofd of het prijsverschil met de 7D voor mijn gebruik en mijn lens (17-70) de functies waard zijn. Of ga ik nu voor de 60D en hou de 300 euro als spaarpotje voor beter glas....

    Wat denken jullie?

    Bedankt!
    Zolang je niet heel erg hangt aan actiefotografie zie ik geen meerwaarde voor een 7D boven een 60D of zelfs 550D...

    Comment


    • #3
      Re: Canon 60D of...

      550D 60D en 7D hebben de zelfde sensor aan boord.
      Het verschil zit em in bediening en snelheid en snufjes.

      De 550D is gericht op de massa, dus simpel in gebruik en al da je nodig hebt zit er op, maar ook nie meer.

      Echt handige knopjes (en extra lcd scherm vanboven) maken de 60D meer professioneel en echt ook wel meer handig in gebruik.

      De 7D is vooral gericht op hoge verwerkingssnelheid (er zitten 2 processoren in tov 1 in de 550D en 60D)

      Is em die prijs waard?
      Ja tuurlijk, maar heb je het nodig?
      Is een vraag die jij moet uitmaken.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 60D of...

        Ik zie hier regelmatig de 50D in de koopjeshoek passeren. En daar zou ik eens van dichtbij
        naar kijken. Heel goed toestel. Enorme verbetering ten opzichte van je 350D en bovendien
        hou je nog een behoorlijke stuiver in je zak.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 60D of...

          ik mag mij graag aansluiten met wat doudeke zegt...!

          succes!

          steyn
          ik weet dat ik in mijn eigen wereld leef, dat geeft niet, want iedereen kent mij daar....

          www.festeyn.be

          Comment


          • #6
            Re: Canon 60D of...

            Blijkbaar zijn de sensors van de 7d, 60d, en 55d niet identiek.
            Volgens DXO is de 60d eigenlijk meer een 17 mp camera, en zijn de pixeltjes iets groter (4,29 ipv 4,16).

            http://www.dxomark.com/index.php/en/...rand3%29/Canon
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 60D of...

              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
              Ik zie hier regelmatig de 50D in de koopjeshoek passeren. En daar zou ik eens van dichtbij
              naar kijken. Heel goed toestel. Enorme verbetering ten opzichte van je 350D en bovendien
              hou je nog een behoorlijke stuiver in je zak.
              Nu hij blijkbaar voor 500 EUR gaat volledig akkoord
              Als je niet wil filmen

              Comment


              • #8
                Re: Canon 60D of...

                Bedankt voor de info!

                Het prijsverschil tussen een 2de hands 50D en 60D is inderdaad wel behoorlijk, maar ik denk dat de filmfunctie echt wel een meerwaarde kan betekenen. Ik kan me voorstellen dat sommige situaties beter op film tot hun recht komen dan een foto. Ik denk ik elk geval dat ik daar de komende jaren van ga willen gebruikmaken.

                Een tweedehands 7D daarentegen is binnenkort misschien te vinden aan de prijs van de 60D? Dan wordt het iets anders natuurlijk...

                Zijn er mensen die nog gebruikservaringen hebben over de 60D? Hoe bevalt de bediening van de "joystick"? Algemene tevredenheid?

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 60D of...

                  Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
                  Blijkbaar zijn de sensors van de 7d, 60d, en 55d niet identiek.
                  Volgens DXO is de 60d eigenlijk meer een 17 mp camera, en zijn de pixeltjes iets groter (4,29 ipv 4,16).
                  Niet relevant voor de vragensteller.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 60D of...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                    Niet relevant voor de vragensteller.
                    En uw opmerking nog veeeel minder

                    Ik vermeld dit maar naar aanleiding van :
                    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    550D 60D en 7D hebben de zelfde sensor aan boord.
                    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 60D of...

                      Hmmm, goei opmerking.
                      Ik heb me altijd laten wijsmaken dat de sensors van die 3 toestellen zelfde zijn.
                      Denk dat dat ook wel zo is hoor. Kkan me nie voorstellen dat ze een chipontwerp speciaal gaan maken voor 1 cameratype telkens.
                      Stond ook zo in de shoot trouwens.
                      Maar met je cijfers komt de boel wel op de helling te staan natuurlijk.
                      Nu is de vraag natuurlijk, wat is juist?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 60D of...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mr. A Bekijk bericht
                        Bedankt voor de info!

                        Het prijsverschil tussen een 2de hands 50D en 60D is inderdaad wel behoorlijk, maar ik denk dat de filmfunctie echt wel een meerwaarde kan betekenen. Ik kan me voorstellen dat sommige situaties beter op film tot hun recht komen dan een foto. Ik denk ik elk geval dat ik daar de komende jaren van ga willen gebruikmaken.
                        Sorry, dat filmen vergeet ik altijd maar, terwijl dat toch voor sommige mensen van veel
                        belang lijkt te zijn. Ik ga me dan ook eens dringend moeten herbronnen want ik heb nog
                        nooit voor of in een situatie gestaan waarbij ik dacht: had ik nu maar een filmcamera.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 60D of...

                          Het belangrijkste nadeel, in mijn optiek, van de 60D is de afwezigheid van AF adjustment.

                          De 7D heb ik een tijdje geleend van de importeur van Canon om wat ruismetingen mee te doen.
                          Erg fijne camera!
                          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 60D of...

                            Heeft de 550 AF op filmfunctie? Kan dit nergens vinden ( of kijk erover)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 60D of...

                              Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                              Het belangrijkste nadeel, in mijn optiek, van de 60D is de afwezigheid van AF adjustment.
                              Lijkt me zelf een nuttig iets, maar ik denk dat 90% van de potentiele koper van een 60D er niets mee kan/doet.

                              Comment

                              Working...
                              X