Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Carnaval Venetië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Carnaval Venetië

    Is er ooit iemand hier bij het carnaval in Venetie wezen fotograferen?
    Ervaringen hoor ik graag.

    Zelf heb ik 3 dagen geboekt om er eens met mijn camera rond te zwieren
    3 t/m 5 maart ga ik erheen.

    Dus als er mensen zijn met tips, ik hoor ze graag.
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Re: Carnaval Venetië

    Helaas niet, maar ik ga wel in 2012, dus ben heeeel erg geïnteresseerd in je verhaal ...

    Comment


    • #3
      Re: Carnaval Venetië

      er is hier een BD lid die er al jaren heen gaat.
      maar ben effe z,n naam kwijt.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Carnaval Venetië

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        er is hier een BD lid die er al jaren heen gaat.
        maar ben effe z,n naam kwijt.
        grt,bouk.
        hoelang is effe?
        Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

        Comment


        • #5
          Re: Carnaval Venetië

          Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
          hoelang is effe?
          1m 70 cm
          Jos
          Site

          Comment


          • #6
            Re: Carnaval Venetië

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            er is hier een BD lid die er al jaren heen gaat.
            maar ben effe z,n naam kwijt.
            grt,bouk.
            Karlito gaat/ging jaarlijks.
            ikzelf ben er in 2007 geweest in de week die vooraf ging aan het carnaval. Toen was het al vreselijk druk. Lange wachttijden om met de boot te kunnen varen.
            Last edited by notex; 10 januari 2011, 19:01.

            Comment


            • #7
              Re: Carnaval Venetië

              Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
              hoelang is effe?
              tot dat hij zich gaat melden.
              dacht ook dat het een motorijder was.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Carnaval Venetië

                Oorspronkelijk geplaatst door KvP Bekijk bericht
                Is er ooit iemand hier bij het carnaval in Venetie wezen fotograferen?
                Ervaringen hoor ik graag.
                ben er nog geweest, maar is een 10 tal jaar geleden... misschien niet echt relevant...

                't zijn vooral de hoofdstraten die erg druk zijn, je komt overal wel gemaskerden tegen en die laten zich graag fotograferen. San Marco is erg druk, de mooiste foto's maak je daar waarschijnlijk aan't water, daar staan er altijd te paraderen... en je achtergrond is er mooi, het water en de gondels.
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: Carnaval Venetië

                  ik zit er zelf ook van 3 tot 7
                  www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

                  Comment


                  • #10
                    Re: Carnaval Venetië

                    Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
                    ik zit er zelf ook van 3 tot 7
                    Wat een toeval, ben je er al vaker geweest?
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                    Comment


                    • #11
                      Re: Carnaval Venetië

                      nog nooit. ik zal als een maagd in venetië rondlopen
                      www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

                      Comment


                      • #12
                        Re: Carnaval Venetië

                        Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
                        ik zit er zelf ook van 3 tot 7
                        Jullie kunnen misschien een "mini SD" organiseren in Venetië .
                        Jan Akkermans
                        (BD1097BE)
                        Fujifilm GFX 100S, X-T5, X-T3, X-Pro3 en wat glas

                        Comment


                        • #13
                          Re: Carnaval Venetië

                          Oorspronkelijk geplaatst door Vino Bekijk bericht
                          Helaas niet, maar ik ga wel in 2012, dus ben heeeel erg geïnteresseerd in je verhaal ...
                          ik ook :-)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Carnaval Venetië

                            als je tijdens carnaval in italie bent, tracht ook een dagje Ivrea mee te pikken!

                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Carnaval Venetië

                              Ik ga normaal elk jaar (behalve vorig jaar dan). Momenteel ben ik bezig om te verhuizen naar Italië en als alles goed gaat dan verhuis ik binnen dit en een paar weken en ben ik dus op tijd voor het carnavele.

                              Er komen veel fotografen naar het carnevale en in het begin kan je misschien wel wat schrikken. Je ziet iemand in een prachtig kostuum verschijnen en plots, uit het niets, stormt er een hele troep fotografen op af. Het lijken wel filmsterren :-)
                              Als je goede foto's wil nemen zal je dus soms wat moeten lopen om een goede positie te vinden. Gelukkig zijn er genoeg gekostumeerden dus dat komt wel in orde.

                              Wel zou ik je aanraden om goed op de omgeving te letten. Sommigen gaan zo erg op in het moment dat ze enkel de wereld door hun lens nog zien maar de omgeving vergeten. Dikwijls zie je de maskers in de buurt van de lagune en hier is het uitkijken. Ik heb er al genoeg in het water zien vallen omdat ze niet opletten. Ik herinner me nog een Duitser die met een volle rugzak kopje onder is gegaan. Samen met nog twee anderen hebben we hem op het droge getrokken maar zijn materiaal (voor vele euro's) was er volgens mij volledig aan.

                              Als je een gemaskerde begint te fotograferen en ze merken dat je een serieuze fotograaf bent dan krijg je ook dikwijls een visitekaartje van hen. Ze willen dan dat je hen wat foto's mailt.
                              Krijg je niet direct een kaartje geef hen dan je eigen kaartje. Zo krijg je ook wel hun kaartje. Zeg hen dat je foto's zal mailen en dan vanaf dan kan je die mensen ook vragen om wat meer voor jou te poseren en eventueel zelfs naar een andere locatie te trekken. Ze doen dit met plezier want ze komen voor de foto's.
                              Communicatie met die mensen is dus erg handig om tot beter foto's te komen. Dikwijls zijn het Fransen dus met frans om je al een eindje.

                              Kijk ook zeker naar het programma van het carnevale dat je kan downloaden van de website. De activiteiten die er elke dag zijn op verschillende plaatsen zijn dikwijls echt de moeite.

                              Krijg je honger na een dag fotograferen bezoek dan zeker het restaurant "Al Nono Risorto". Heel goed eten (geen toeristenkost) voor een eerlijke prijs. Venetië hoeft zeker niet duurt te zijn als je weet waar te kijken.
                              Je kan het restaurant vinden in : Calle della Regina, Santa Croce 2337 (San Polo kwartier).

                              Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het graag. Misschien tot dan.
                              Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

                              Bezoek mijn foto's online

                              Comment

                              Working...
                              X