Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste goede daad van het jaar....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste goede daad van het jaar....

    ...paniek gisteren avond..
    De moeder van de buur kwam gisteren avond aanbellen in alle paniek.
    "Mijn zoon is juist gevallen" en hij beweegt niet meer...
    Ik mijn sloefen aan en rennen naar daar.

    Hij lag daar op de grond bewusteloos.

    Ik voelde een pols en ademhaling maar geen reactie van Glenn.
    Heb zijn benen hoger gelegd dan het hoofd en constant tegen hem gepraat...geen reactie.
    In alle koelbloedigheid de 100 gebeld met spoed.
    Zijn adem verminderde en de polsslag was zeer zwak..Heb dan nog eens gebeld om de ambulance aan te porren dat ze snellen moesten komen..
    Uiteindelijk waren ze toch daar...en na een half uur kon mijn buur op zijn benen staan om mee te nemen naar het ziekenhuis van Genk.

    Als ik er niet geweest was dan was hij er waarschijnlijk niet meer geweest..
    Gelukkig was de moeder op bezoek bij hem..maar zelf niet meer instaat om de hulpdiensten te bellen..en zo slim om mij te komen halen.

    De reden was pijn in de borst van liefdesverdriet..omdat hij zich niet over de breuk met zijn vriendin kan zetten die een paar maanden geleden er einde maakte aan hun relatie...
    Liefde kan inderdaad iemand zijn hart doen breken..
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Eerste goede daad van het jaar....

    Goed gedaan

    Pijn in de borst?
    Lijkt me een vorm van hartfalen.

    Ik ken nog niet eens de nummers van de hulpdiensten.... erg, erg.

    Nu wel:
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Eerste goede daad van het jaar....

      Goed gedaan en zeer kalm en juist gehandeld!
      Chapeau dat je zoiets kan op dat moment.

      Mijn moeder (verpleegster) heeft laatst iets soortgelijks meegemaakt, helaas was het al te laat en was de persoon in kwestie overleden in de tijd dat zijn werkmakker hulp kwam vragen. Zo zie je maar hoe belangrijk snel en juist handelen is in zo'n situatie...

      Ikzelf zou het denk ik niet kunnen, zo kalm blijven...

      Yannick

      Comment


      • #4
        Re: Eerste goede daad van het jaar....

        Pascal, Chapeau voor je snelle en koelbloedige reactie
        Een goede buur is beter dan een verre vriend, bewijst nog maar eens de waarheid te zijn. Seconden redden mensenlevens en veelal is de directe omgeving in paniek bij een gebeuren en kunnen ze bijgevolg niet gepast reageren. Gelukkig had die moeder nog het inzicht om bij jou te gaan aankloppen.
        Hopelijk komt alles weer goed met je buur.
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

        Comment


        • #5
          Re: Eerste goede daad van het jaar....

          Wat een geluk dat jij je koelbloedigheid kon bewaren en zo drastisch bent opgetreden, die mensen zullen je eeuwig dankbaar zijn. Het moet je toch een goed gevoel geven als je zó je buren kunnen helpen hebt
          'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
          Grtjs, Jacky

          Comment


          • #6
            Re: Eerste goede daad van het jaar....

            Oorspronkelijk geplaatst door Jacky2 Bekijk bericht
            Wat een geluk dat jij je koelbloedigheid kon bewaren en zo drastisch bent opgetreden, die mensen zullen je eeuwig dankbaar zijn. Het moet je toch een goed gevoel geven als je zó je buren kunnen helpen hebt
            het is gewoon mijn plicht vind ik..Das wettelijk bepaald dat je mensen in nood moet helpen.
            En niet alleen als het een buurvrouw is... Zou makkelijker zijn om mond op mond te beademen..allez voor mij toch..
            Grapje .
            Maar je schrikt wel even ja als je daar iemand roerloos ziet liggen..Waar al die medische programmas niet goed voor zijn hé?
            Die manne van de MUG hebben wel niet veel gezegd zenne..van dat heb je goed gedaan of zo..
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Eerste goede daad van het jaar....

              knap en kordaad opgetreden Pascal.
              alleen die laatste twee zinnen.........?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Eerste goede daad van het jaar....

                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Die manne van de MUG hebben wel niet veel gezegd zenne..van dat heb je goed gedaan of zo..
                Dat moeten ze toch niet:

                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                het is gewoon mijn plicht vind ik..Das wettelijk bepaald dat je mensen in nood moet helpen.
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste goede daad van het jaar....

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  knap en kordaad opgetreden Pascal.
                  alleen die laatste twee zinnen.........?
                  grt,bouk.
                  Das is echt de reden geweest bouk.

                  Deze jongen heeft in December een paar weken in een instelling gezeten om af te kicken van iets wat ik liever niet publiek maak..en de reden was de breuk met zijn vriendin.

                  Gisteren avond is hij hervallen en wenend bij zijn moeder vertrokken door het verdriet van zijn vriendin...
                  Hij zag alle niet meer zitten vertelde zijn moeder mij..

                  Hij heeft daarna van thuis zijn moeder gebeld om te zeggen dat hij steken had in de borststreek na een telefoontje van zijn afwijzende boze ex-vriendin....en daarna niemand meer aan de telefoon....
                  Zijn moeder was ongerust en is dus dadelijk naar hem gereden en heeft hem daar gevonden waarna ze mij is komen roepen.....
                  Dit is wat de moeder me vertelde.....
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Eerste goede daad van het jaar....

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                    Dat moeten ze toch niet:



                    Nee maar het zou wel fijn zijn..

                    Je lacht ermee als ik zeg dat het je plicht is of ????
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Eerste goede daad van het jaar....

                      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                      Das is echt de reden geweest bouk.
                      Dat geloof ik best.
                      Enkele jaren geleden is een vriend van me overleden door een emotionele schok.
                      Hoewel medisch in goeie conditie had die een hardadderbreuk gekregen door hevige emotie. (slechts 37j oud geworden)

                      Gelukkig zijn er mensen zoals Pascal die 'hun plicht' eervol vervullen en die zonder dat het een plicht is toch hetzelfde zouden doen. Zo zijn onbaatzuchtig al vele levens gered.
                      Last edited by saphi; 6 januari 2011, 10:47. Reden: typo
                      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                      "Casu Consulto - Modo Fac"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eerste goede daad van het jaar....

                        Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                        Gelukkig zijn er mensen zoals Pascal die 'hun plicht' eervol vervullen en die zonder dat het een plicht is toch hetzelfde zouden doen. Zo zijn onbaarzuchtig al vele levens gered.
                        Zo is dat
                        Alle respect dus.

                        ps. Vrouwen die geen kinderen willen zijn?
                        idd. onbaarzuchtig
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eerste goede daad van het jaar....

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          ps. Vrouwen die geen kinderen willen zijn?
                          idd. onbaarzuchtig
                          Verdorie, een typo
                          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                          "Casu Consulto - Modo Fac"

                          Comment


                          • #14
                            Re: Eerste goede daad van het jaar....

                            Petje af, Pascal
                            Velen slaan in paniek of staan er gewoon bij te kijken, dikwijls door gebrek aan kennis, maar ook door een gebrek aan zelfvertrouwen.
                            Ik blijf erbij dat een degelijke EHBO-opleiding met BLS (Basic Life Support, maw. het ABC van de reanimatie) voor iedereen een aanrader is.
                            Zelf heb ik al meerdere malen deze opleiding "moeten" volgen ifv hobby. Het is altijd hopen dat je dit nooit zal nodig hebben, maar er zijn taltijke situaties waarbij het kan dienen (zeker met kinderen in huis).

                            Alvast een pluim van ons voor je koelbloedigheid


                            greetz
                            Cheeta
                            Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
                            flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: Eerste goede daad van het jaar....

                              Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                              Je lacht ermee als ik zeg dat het je plicht is of ????
                              Je bent inderdaad als houder van de Belgisch Nationaliteit verplicht om "iemand in nood" de hulp toe te dienen waarover je beschikt, zolang je jezelf niet in gevaar brengt.

                              Dus ik lach daar niet mee, ik heb dit ooit op eed moeten verklaren zelfs
                              www.fotofolio.be

                              Comment

                              Working...
                              X