Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn vriendin wil een 'snel' compactje....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn vriendin wil een 'snel' compactje....

    Mijn vriendin kan ons kleindochterke nooit 'snel' genoeg vastleggen.
    Ze neemt graag snaps...maar ze komt altijd te laat door de shutterlag...
    (heb nog een 'verouderde' coolpix E8400).
    ...en mijn DSLR is te zwaar...
    Ze vraagt nu een compactje dat: een korte shutterlag heeft (als dat al bestaat tenminste);
    een groot LCD scherm (dan moet ze niet brillen), moet in haar handtas kunnen (die steekt eigenlijk al altijd vol )
    Concreet werd er over de prijs niks gezegd, maar ik neem aan dat je voor zo'n € 80 a € 200 toch al wat kwaliteit moet hebben, of is dit het geval niet.
    Ik heb er een gezien



    Hoe zit het?
    Wie heeft suggesties...wie heeft ervaring...

    Sorry mods,er werden al talloze topics gestart over die compactjes, maar ik vind de info van 'shutterlag' nergens terug in de specificaties van die toestellekes...

    Beste dank voor eventuele reakties en feedback.

    mvg,

    Guangze

  • #2
    Re: Mijn vriendin wil een 'snel' compactje....

    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

    Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology


    Die bespreken de shutterlag wel hoor (was vnl vroeger een issue ...).
    En anders: compact analoog .... Er is niks mis met film, integendeel.
    Je portret: Als ik een foto van je maak, op film ga schilderen met licht,// In gedachten kus ik dan schijnbaar je ogen, je mond, jóu,// En met elke straal, streel ik teder je gezicht.

    Comment


    • #3
      Re: Mijn vriendin wil een 'snel' compactje....

      Op Imaging Resource staat er bij 'performance' (tab van hun reviews) ook de shutter lag...(of moeten we zeggen ontspanvertraging ofzo ?).
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • #4
        Re: Mijn vriendin wil een 'snel' compactje....

        Als het echt om ontspanvertraging gaat vrees ik dat het budget wat omhoog zal moeten...als het om draagbaar, groot scherm, kwaliteit gaat dan is een Sony NEX bijvoorbeeld een optie...de Panasonic LX5 is ook een prachtig cameraatje, maar naar mijn idee toch al wat meer ontspanvertraging als de systeemcamera's...je budget zit dan al snel op het dubbele (400 euro of meer)...
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: Mijn vriendin wil een 'snel' compactje....

          nikon P7000 en vermoedelijk de Canon G12 ook doen dat goed, maar zijn natuurlijk iets duurder.

          Power-on Time 2.9 sec
          Shutter Lag,Full Autofocus 0.202 - 0.228 sec
          Shutter Lag, Prefocused 0.021 sec
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: Mijn vriendin wil een 'snel' compactje....

            G12 dacht ik ook direct aan.
            Zeer goed toestel, en je kan hem instellen zoals een SLR als je wil ook.
            Kan je nog je vrouw de les spellen (als da geen fun is)

            Automatische programmas om te starten of een spontane snapshot van de kinderen.

            Comment


            • #7
              Re: Mijn vriendin wil een 'snel' compactje....

              Moest ik moeten kiezen tussen de G12 en de LX5, dan zou ik voor de LX5 gaan. Is meteen
              een stuk eleganter, vrouwelijker, dan die baksteen van Canon. Maar zowel de G12 als de
              LX5 zijn eigenlijk ook een beetje te traag. Ik heb met ze beiden foto's getrokken, komen
              werkelijk mooie plaatjes uit, maar als de kleinkinderen komen ravotten neem ik toch de
              DSLR.
              Misschien dat zo'n Sony NEX of een Panasonic G1 een betere oplossing is?

              Comment


              • #8
                Re: Mijn vriendin wil een 'snel' compactje....

                echt compactje... Canon S95 met snelle lens f/2 lens equivalent aan 28-105 mm is een leuk alternatief met dezelfde sensor als de hiervoor aangehaalde G12!
                dslr4dummies

                Comment


                • #9
                  Re: Mijn vriendin wil een 'snel' compactje....

                  De S90 / S95 is heel compact, die past gemakkelijk in je binnenzak.

                  Voor een compactje heeft die een heel goede beeldkwaliteit, scherpstellen gaat redelijk snel, en de reactietijd van de ontspanknop is vrij kort.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment

                  Working...
                  X