Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

    Beste allen,

    Ik ben op zoek naar een lumineus idee...

    We reizen in april af met Ryanair voor 4 dagen Ierland - in principe alleen met handbagage - en ik zou mijn DSLR willen meenemen + 1 lens + flash. Handbagage maximum 10 kg, en dimensie 55x40x20. Hierin de DSLR + alle materiaal voor 4 dagen.

    Toch maar bagage inchecken zal je zeggen? Ja, maar we zijn met 4 koppels en ik wil niet de enige zijn waarop iedereen moet wachten vanwege in- en uit te checken bagage.

    Mission impossible vrees ik.
    Of niet?

    All

    PS: de G9 meenemen? Ja... dat ook!
    | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

  • #2
    Re: Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

    Dit mag toch geen probleem zijn. Naast je handbagage (55x40x20cm max10kg) mag je normaal gezien nog een persoonlijk item (camera of handtas....) meenemen welke bij Ryanair misschien wel mee gewogen wordt. De extra's zoals lenzen of flitser kan je toch verdelen over de andere tassen.

    Comment


    • #3
      Re: Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

      Oorspronkelijk geplaatst door Allcazar Bekijk bericht
      Toch maar bagage inchecken zal je zeggen? Ja, maar we zijn met 4 koppels en ik wil niet de enige zijn waarop iedereen moet wachten vanwege in- en uit te checken bagage.
      wat maken die 15 minuten op 4 dagen?
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

        Begin je foto reportage ineens al bij het inchecken. En hang die DSLR met lens om je nek, en jij trekt dan hoe de anderen jouw handbagage laten wegen


        Let op niet in alle luchthavens mag je foto's nemen.
        Tot sluitertijd, Dirk

        Comment


        • #5
          Re: Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          wat maken die 15 minuten op 4 dagen?
          volledig mee eens

          Comment


          • #6
            Re: Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

            Oorspronkelijk geplaatst door Peter V d B Bekijk bericht
            Dit mag toch geen probleem zijn. Naast je handbagage (55x40x20cm max10kg) mag je normaal gezien nog een persoonlijk item (camera of handtas....)...
            NIET met Ryanair van uit Charleroi alleszins: ALLES IN de handbagage hangt daar overal aan de muren/checkin.
            Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
            Oók wandelen met GPS?

            Comment


            • #7
              Re: Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

              Oorspronkelijk geplaatst door Peter V d B Bekijk bericht
              Dit mag toch geen probleem zijn. Naast je handbagage (55x40x20cm max10kg) mag je normaal gezien nog een persoonlijk item (camera of handtas....) meenemen
              Daar zou ik maar niet te zeker van zijn... Alles hangt af van het luchthavenpersoneel. Ik heb het al vaak zien gebeuren dat alles wat los mee ging en als bagage werd bestempeld (oa handtassen en camera's) toch de (hand)bagage in moest met alle vervelende gevolgen vandien... Ik raad je dit ten stelligste AF.
              En het in- en uitchecken van je bagage zal samen inderdaad hoop en al 20 minuutjes in beslag nemen. terwijl jij je bagage incheckt kunnen de anderen al de douanecontrole door en op jou wachten in de transitzone. Daar moet je zowieso wachten dus daar verliest niemand wat...
              En uitchecken... je moet al in het vliegtuig wachten tot je bagage wordt uitgeladen en tegen dat jij aan de bagageband bent staat je koffer bij wijze van spreken al op je te wachten. Ik zie dus geen enkel probleem... Gewoon een koffer inchecken, kost je wel 35 €.

              Groetjes van een regelmatig (en tevreden) Ryanair gebruiker...
              Stel je kritieken niet te scherp...
              Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

              Comment


              • #8
                Re: Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

                Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                NIET met Ryanair van uit Charleroi alleszins: ALLES IN de handbagage hangt daar overal aan de muren/checkin.
                Dàt dacht ik ook...

                Bedankt voor de reacties. Ik denk dat we inchecken, dat lijkt logisch en 2 keer 35 euro nemen we er maar bij dan.

                We zijn ook al een paar keer met Rynair meegegaan, en daar gaat het er net iets anders aan toe dan bij de reguliere carriers. De toegift bij Ryanair is 10kg handbagage ipv de normale 6 of 7 kilo, maar dan doen ze daar niets meer bij.

                Aan de andere kant, 3 jaar geleden heb ik mensen het Ryanair- vliegtuig zien ophuppelen met de meest creatieve handbagage die je je kan inbeelden (tot en met hoofdkussens). Dat schijnt wel even veranderd te zijn.

                By the way als er iemand een goedkope Ryanair-geschikte handbagage-trolley zoekt: Ikea heeft er in hun "family" gamma. Tot op een paar cm gemaakt voor ryanair denk ik.

                grtn

                All
                Last edited by JuLi; 5 januari 2011, 21:22. Reden: dt fout
                | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Sony Xperia 5 III | There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

                Comment


                • #9
                  Re: Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

                  Ik ben 2 x op steden trip geweest met mijn vriendin wij hebben de eerste x alleen handbagage meegenomen ik had toen de sony alpha 300 + 2 kitlenzen en mijn sigma 10-20 bij als ook een extra batterij en oplader. Enkele van mijn kleren moeste bij mijn vriendin in de bagage maar dat was goed te doen !

                  Let op : je moet alles in 1 stuks hand bagage doen en er word echt op ge controleerd als ook op de kilo's. het scheelt wel per luchthaven maar ik zou de gok niet nemen.
                  Greetz Twan

                  http://500px.com/TwanGroenen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

                    Ik heb in het verleden verschillende malen met ryan air gevlogen.
                    o.a. naar Spanje.

                    Wat nam ik toen mee als handbagage:
                    2 laptops in 1 laptoptas (samen in 1 tas gepropt)
                    een ander apparaat dat ze op het bedrijf in Spanje nodig hadden,
                    mijn spiegelreflexcamera met 2 lenzen (vierkante tas van circa 30x20x30cm)

                    Electronica mag je in de meeste gevallen gewoon als handbagage extra mee nemen (althans, 4 jaar geleden nog), moest wel alles uitladen voor de check (alles ging door de scan, i.v.m. dat er niets in verstopt zat).

                    Maar wil je op safe spelen, check je 'gewone' bagage dan in.
                    WillemClassensDesign: Mijn website
                    Body: Sony Alpha 200; Lenzen: Tamron 28-75 F/2.8; Sony 18-70mm; Sony 75-300mm Macro
                    Flitsers:HVL-F42AM;

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                      NIET met Ryanair van uit Charleroi alleszins: ALLES IN de handbagage hangt daar overal aan de muren/checkin.


                      Dat klopt, en dat geldt zelfs voor de handtas van de vrouwen.
                      Met Ryanair kom je steeds van die toestanden tegen. Je reist van punt a naar b en de regels zijn anders dan van punt b naar a(de regels zijn dezelfde maar worden anders getollereerd).
                      Ik heb het meermaals meegemaakt op de vluchten van Charleroi naar Valladolid en omgekeerd. Soms steek het op een centimeter. Als je koffer niet in die metalen rekken gaat, is het bijbetalen.

                      Een goede raad: zorg dat alles binnen de afmetingen is, gewicht van de handbagage wordt niet gecontroleerd en ... vergeet het maar van met een body met je zwaarste lens rond je nek.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

                        Eigenlijk is het heel erg simpel: lees de voorwaarden en hou je er aan. Dan zal je geen problemen hebben.
                        Zij die in de luchthaven staan te mekkeren zijn meestal de mensen die proberen bij te zeiken zoals ze hier zeggen of die niet eens weten wat al dan niet kan.

                        1 Stuk handbagage van 10 kg binnen de afmetingen. Moeilijk is dat niet, noch op 200 manieren te interpreteren...

                        Groetjes en have a safe trip!
                        Stel je kritieken niet te scherp...
                        Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mysti Bekijk bericht
                          Eigenlijk is het heel erg simpel: lees de voorwaarden en hou je er aan. Dan zal je geen problemen hebben.
                          Zij die in de luchthaven staan te mekkeren zijn meestal de mensen die proberen bij te zeiken zoals ze hier zeggen of die niet eens weten wat al dan niet kan.

                          1 Stuk handbagage van 10 kg binnen de afmetingen. Moeilijk is dat niet, noch op 200 manieren te interpreteren...

                          Groetjes en have a safe trip!
                          Ik denk dat het zo is !

                          In London heb ik veel mensen met een handtas bijv die tegen gehouden werden.

                          Ook mensen die de tas gewogen werd en ze dikke truien aan gingen doen enz om aan het gewicht te voldoen.

                          tip : zorg dat je online incheckt anders komt er zoon 40 euro per vlucht bij.
                          Greetz Twan

                          http://500px.com/TwanGroenen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

                            Het toeval wou dat ik net nu voor mezelf een overzichtje aan het maken ben van de bagagerestricties omdat ik mijn foto-uitrusting aan het uitbreiden ben en deze absoluut niet wil inchecken. De meesten raden trouwens af van dure elektronica in te checken. Hoewel sommigen maatschappijen de handbagage beperken tot één stuk, blijkt bij navraag (Alitalia) toch een persoonlijk item te kunnen maar wel met de opmerking dat het redelijk moet blijven (géén D3X met de Sigma 200-500 2.8 = extreem voorbeeld ).
                            Het blijkt dus dat Ryanair niet erg flexibel is en dat ik het dus fout voorhad. Het is al enkele jaren geleden dat nog met hun gevlogen heb, toen was het geen enkel probleem en was een gewicht van 15 kg toegestaan omdat ze zelf liever geen ingecheckte bagage hadden ivm snelle doorstroom aan hun balie.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ryanair enkel handbagage & toch DSLR mee?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Peter V d B Bekijk bericht
                              Het is al enkele jaren geleden dat nog met hun gevlogen heb, toen was het geen enkel probleem en was een gewicht van 15 kg toegestaan omdat ze zelf liever geen ingecheckte bagage hadden ivm snelle doorstroom aan hun balie.
                              Klopt: enkele jaren geleden ging het er veel simpeler en gemoedelijker aan toe...
                              Stel je kritieken niet te scherp...
                              Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

                              Comment

                              Working...
                              X