Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 10d veranderen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 10d veranderen?

    ik werk momenteel met een canon 10d ( is al wat ouder aan het worden, en ik denk ondertussen zo een 30000clicks rijker.), heb deze indertijd overgekocht.
    Is het moeite om deze door een 40d of 50d te vervangen, of toch nog even wachten, en nen 7D aan te schaffen..
    Canon Eos 7D En 10D katz-eye, tokina 12-24mm F4, Canon 24-70mm f2.8L usm, canon 75-300 USM. EF 50mm f1.8,
    canon 70-200 F2.8, canon 100mm macro F2.8, Speedlite 430EXII.., EF 28mm f2.8(te koop),

  • #2
    Re: canon 10d veranderen?

    Een 40D is een flinke stap vooruit ten opzichte van een 10D, veel beter op hoge iso, en de AF is ook heel wat beter. De camera reageert veel sneller en schrijft de foto's veel sneller weg naar het geheugenkaartje.

    Het verschil tussen een 40D en 50D is in vergelijking véél kleiner.

    Een 40D kan je vrij goedkoop tweedehands vinden, een 50D kan je misschien nog nieuw kopen.

    Natuurlijk is de 7D op alle punten beter, buiten het prijskaartje...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: canon 10d veranderen?

      bedankt alvast, het is zo dat de camera niet elk jaar wordt verwisseld he
      Canon Eos 7D En 10D katz-eye, tokina 12-24mm F4, Canon 24-70mm f2.8L usm, canon 75-300 USM. EF 50mm f1.8,
      canon 70-200 F2.8, canon 100mm macro F2.8, Speedlite 430EXII.., EF 28mm f2.8(te koop),

      Comment


      • #4
        Re: canon 10d veranderen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Een 40D is een flinke stap vooruit ten opzichte van een 10D, veel beter op hoge iso, en de AF is ook heel wat beter. De camera reageert veel sneller en schrijft de foto's veel sneller weg naar het geheugenkaartje.

        Het verschil tussen een 40D en 50D is in vergelijking véél kleiner.

        Een 40D kan je vrij goedkoop tweedehands vinden, een 50D kan je misschien nog nieuw kopen.

        Natuurlijk is de 7D op alle punten beter, buiten het prijskaartje...
        De 50d zal je sterk moeten zoeken om deze nog nieuw te vinden
        in occassie komt deze wat vaker naar boven intss denk ik maar vind de prijs t.o.v. de nieuwprijs enige tijd geleden vrij miniem

        ik beschik nu sinds kort over een 40d en niks dan lof
        kom van een 300d
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: canon 10d veranderen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          De 50d zal je sterk moeten zoeken om deze nog nieuw te vinden
          in occassie komt deze wat vaker naar boven intss denk ik maar vind de prijs t.o.v. de nieuwprijs enige tijd geleden vrij miniem
          Heb die te koop aan 500€ en ik denk dat dat een zeer correcte prijs is (wat niet van de potentiële koper gezegd kan worden want die haakt af).

          Comment


          • #6
            Re: canon 10d veranderen?

            Oorspronkelijk geplaatst door habu Bekijk bericht
            ik werk momenteel met een canon 10d.
            Is het moeite om deze door een 40d of 50d te vervangen.
            ja.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: canon 10d veranderen?

              1. €500.- voor een goed onderhouden 50D lijkt mij eveneens een correcte prijs.
              2. Wat de 10D betreft, is het ook niet zo dat die beperkt was qua lenzen? De 40-50-7D kunnen alle EF en EF-s objectieven aan.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: canon 10d veranderen?

                Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                1. €500.- voor een goed onderhouden 50D lijkt mij eveneens een correcte prijs.
                2. Wat de 10D betreft, is het ook niet zo dat die beperkt was qua lenzen? De 40-50-7D kunnen alle EF en EF-s objectieven aan.
                10d neemt inderdaad enkel de Ef lensen..
                weet nu al dat 40en50D grote stap al is tov 10D..
                aangezien ik niet snel van camera zal veranderen, is het dan miss raadzaam om toch voor de 7D te gaan?
                mvg

                @zappa: ik houd het in mijn achterhoofd, van zodra ik hier wat uit ben geraakt, prijs is zeker en vast correct
                Canon Eos 7D En 10D katz-eye, tokina 12-24mm F4, Canon 24-70mm f2.8L usm, canon 75-300 USM. EF 50mm f1.8,
                canon 70-200 F2.8, canon 100mm macro F2.8, Speedlite 430EXII.., EF 28mm f2.8(te koop),

                Comment


                • #9
                  Re: canon 10d veranderen?

                  Nou als je held geld ervoor hebt en je kan meteen upgraden naar de 7D

                  Aangezien je nu nog altijd met de 10D werkt zal je met de 7D ook weer behoorlijk lang vooruit kunnen!

                  Ik heb mijn 50D met nog één jaar garantie overigens vorige week voor €550 kunnen verkopen in uitstekende staat!
                  Canon EOS 6D | EF 16-35mm f/4L IS USM | EF 24-70mm f/4L IS USM | Sigma 35mm f/1.4 DG HSM | Speedlite 430EX II |

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 10d veranderen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                    Heb die te koop aan 500€ en ik denk dat dat een zeer correcte prijs is (wat niet van de potentiële koper gezegd kan worden want die haakt af).
                    500 is nog een te aanvaarden prijs, maar ik heb al andere gezien ook zenne, vraagprijs van 650-700 euro waar garantie verlopen is door ouderdom terwijl het toestel 2 maand geleden bij wijze van spreken nog te koop stond nieuw voor 50 euro meer, daar heb ik het op vooral
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 10d veranderen?

                      Der staat een 5D voor 800 euro, dat is pas een upgrade van uit een 10D
                      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                      Comment


                      • #12
                        Re: canon 10d veranderen?

                        Ik vind dat er toch méér is dan "beter" of "slechter" als je die verschillende toestellen langs elkaar legt en voor een stuk is dat persoonlijk.

                        Ik heb laatst de 7D in mijn handen gehad, en ik vond die groot, lomp, veel te veel knoppen,met videomodus waar ik lak aan heb... Geen liefde op eerste gezicht alvast

                        Ik zou zeggen, kijk eens naar de reviews van de verschillende modellen (50d/60d/550d/7D/5D) op www.dpreview.com en zie wat er voor jou van belang is, na zoveel fotografiejaren ga je daar best een duidelijk idee over hebben? En met dat in het achterhoofd naar een winkel om te spelen met de verschillende modellen en in de praktijk te testen.
                        Canon 30D | rugzak met een range van 10 tot 300mm | Speedlite 430EX

                        Comment

                        Working...
                        X