Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Weerspiegeling aan de tombe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Weerspiegeling aan de tombe

    Een poel aan de Tombe in Nieuwkerke/Heuvelland die ik al eerder gefotografeerd heb maar deze keer eens in verticaal formaat.
    De Tombe is een herdenkingsmonument ter ere van drie geestelijken die in de geuzentijd vermoord werden omdat ze hun geloof niet wilden afzweren.

    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

  • #2
    Re: Weerspiegeling aan de tombe

    Mooie schaduwrijke plaat met mooi licht maar toch een paar onscherpe gebieden op de voorgrond en lucht..Misschien moet ik een bril opzetten of zo maar das mijn mening.
    De kleuren vind ik super en het formaat ook.
    Misschien komt het door het gekozen diafragma en het laag genomen standpunt.
    Het is misschien een tip maar je zou een blend kunnen doen van 4 opnames met lichtblending en scherpte blending.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Weerspiegeling aan de tombe

      Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
      toch een paar onscherpe gebieden op de voorgrond en lucht..Misschien moet ik een bril opzetten of zo maar das mijn mening.
      Misschien komt het door het gekozen diafragma en het laag genomen standpunt.
      Het is misschien een tip maar je zou een blend kunnen doen van 4 opnames met lichtblending en scherpte blending.
      Je moet geen bril opzetten Pascal de voorgrond mist inderdaad wat scherpte. Ik had nog getwijfeld om de graspollen eruit te croppen maar dan had ik minder diepte in de foto dus heb ik het maar niet gedaan.
      Probleem was een beetje dat ik zo laag op de grond zat dat ik niet meer door mijn zoeker kon kijken en misschien een beetje teveel vertrouwd heb op de AF en op mijn 10-22 lens, het diafragma was f10 dus dat kon eigenlijk ook nog wat kleiner (groter cijfer) om meer scherpte te hebben.
      Scherpteblending heb ik nog nooit gedaan maar het is zeker iets om eens uit te proberen.
      vriendelijke groeten, Kurt
      Mijn foto's
      Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

      Comment


      • #4
        Re: Weerspiegeling aan de tombe

        heel mooi dat weerkaatst licht met die structuren van dat ijs
        mooie lucht ook
        Groeten!

        500px / Facebook

        Comment


        • #5
          Re: Weerspiegeling aan de tombe

          Hmm... één van de minste die ik van jou zag, Kurt...

          Compo is niet echt spannend, en de onscherpte vooraan is ook niet zo goed gekozen...
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment


          • #6
            Re: Weerspiegeling aan de tombe

            Ja jammer voor die onscherpte....maar begrijp wel het probleem....moet er ook regelmatig aan denken om een kleinere diafragmakeuze te kiezen want wat je scherp stelt in het midden wordt vooraan opvallend onscherp.
            Ik zou hier toch zeker de voorgrond wegcroppen....want de diepte verkrijg je toch door het ijs op de voorgrond, niet?....misschien een vierkantige uitsnede?
            Maar vind de kleuren en reflectie wel mooi hoor!
            Gr Pascale
            Eerlijkheid duurt het langst!!
            Mijn website: http://www.degrafon.be/

            Comment

            Working...
            X