Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D300s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D300s

    ik heb mijn nieuwe D300s en moet alles nog een beetje uitzoeken , ik heb veel AI lenzen en heb al gevonden hoe het werkt , maar als ik mijn 50mm 1.4 erop steek kan mijn diafragma ring maar tot aan 2.8 diafragmeren hoe kan dat , heb nogthans de lens ingevoerd op 50mm ern 1.4, volgens dat ik kan zien zit dat vorkje tegen dat palletje aan, als dat vorkje eraf zou zijn kan je verder gaan
    Last edited by koen1950; 5 januari 2011, 08:50.

  • #2
    Re: D300s

    zou nochtans perfect moeten werken.


    www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

    Comment


    • #3
      Re: D300s

      Maar dat zijn AF lenzen ik het het over AI mf lenzen
      met mijn D80 had ik geen probleem , maar ik moet erbij zeggen het is een pre AI lens en dat is voor het eerst dat ik dat tegen kom ik zal ze niet meer gebruiken ik kreeg hem er bijna niet meer af omdat het vrorkje tegen het nokje zat het kon er niet over , de D80 had dat nokje niet, het enige wat ik kan doen is bij die lens het vorkje af schroeven bij andere pre AI lenzen heb ik dat niet
      Last edited by koen1950; 5 januari 2011, 10:06.

      Comment


      • #4
        Re: D300s

        Ik heb zelf geen ervaring, maar heb op dit forum al wel eens vaker gelezen dat dat vorkje er in sommige gevallen moet afgeschroefd worden.

        Andere forumleden met ervaring met AI lenzen zullen dit zeker kunnen bevestigen.
        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

        Comment


        • #5
          Re: D300s

          ja dat kan je zeker doen , maar het rare is dat niet alle lenzen dat hebben , ook non AI

          Comment


          • #6
            Re: D300s

            vokje afvijzen, dan zie je direct het verschil. Het zou kunnen dat het vorkje tegen het spiegelhuis komt, dat zie je toch.
            Ik heb er met de D700 geen problemen mee, ik gebruik diverse AI-lenzen met zo een vorkje

            Comment


            • #7
              Re: D300s

              Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
              ik heb mijn nieuwe D300s en moet alles nog een beetje uitzoeken , ik heb veel AI lenzen en heb al gevonden hoe het werkt , maar als ik mijn 50mm 1.4 erop steek kan mijn diafragma ring maar tot aan 2.8 diafragmeren hoe kan dat , heb nogthans de lens ingevoerd op 50mm ern 1.4, volgens dat ik kan zien zit dat vorkje tegen dat palletje aan, als dat vorkje eraf zou zijn kan je verder gaan
              Altijd die vorkjes er af nemen, deze hebben toch geen nut op de camera's van tegenwoordig tenzij je nog een Nikonos gebruikt, afnemen en de vijsjes terug er in, om stof en ongewenst licht te voorkomen.
              Bovendien kunnen die vorkjes alleen maar schade toebrengen in je fototas.

              Comment


              • #8
                Re: D300s

                Op de camera zit daar plat lipje en dat stoot tegen het vorkje aan , raar dat dan niet op de D80 zat of misschien wel , maar had er geen last van , maar dat lipje zit op alle nikons denk ik, maar alleen bij de D300 zit het ertegen

                Comment

                Working...
                X