Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat denken jullie van de lens 18-135 IS met canon 550d

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat denken jullie van de lens 18-135 IS met canon 550d

    Beste,

    Ik ben van plan een canon 550d aan tekopen en heb paket gevonden toestel en lens voor 877 euro
    mijn vraag is nu is da een goeie koop 550d met 18-135 IS lens

  • #2
    Re: wat denken jullie van de lens 18-135 IS met canon 550d

    ja prima als beginner.

    Comment


    • #3
      Re: wat denken jullie van de lens 18-135 IS met canon 550d

      ja heel goed materiaal heb het zelf ook -))

      Comment


      • #4
        Re: wat denken jullie van de lens 18-135 IS met canon 550d

        De 550D wel, maar ik ben niet zo voor de 18-135, die lens presteert niet al te fantastisch aan de uitersten van het bereik (dus bij 18mm en 135mm), net zoals zo veel superzooms. Ik raad het je af, je kunt beter bvb een Tamron 17-50 f2.8 lens erbij nemen, dan heb je wat minder bereik, maar heb je lichtsterkte en een betere beeldkwaliteit
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

        Comment


        • #5
          Re: wat denken jullie van de lens 18-135 IS met canon 550d

          Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
          De 550D wel, maar ik ben niet zo voor de 18-135, die lens presteert niet al te fantastisch aan de uitersten van het bereik (dus bij 18mm en 135mm), net zoals zo veel superzooms. Ik raad het je af, je kunt beter bvb een Tamron 17-50 f2.8 lens erbij nemen, dan heb je wat minder bereik, maar heb je lichtsterkte en een betere beeldkwaliteit
          wie zegt dat hij zonder het verre bereik kan? en of hij lichtsterkte nodig heeft?

          volg wel de meningen van de superzooms qua beeldkwaliteit, daarom begin met de zogenaamde kitlenzen, 18-55 IS & 55-250 IS, zo kan je uitpluizen wat je het beste bevalt qua bereik om nadien te investeren in beter glas als je dit nodig hebt in het bereik dat je het meeste gebruikt
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: wat denken jullie van de lens 18-135 IS met canon 550d

            bedankt voor jullie reaktie, ik zal zeker geen beroepsfotograaf worden maar dacht met één lens kan ik ook alle richtingen uit zou dus toch beter zijn van de 2 lenzen tenemen.of hebben jullie nog ideen max tot 950 euro

            Comment


            • #7
              Re: wat denken jullie van de lens 18-135 IS met canon 550d

              De Canon Eos 550D + 18-55 IS + 55-250mm IS heb je voor nog geen 900€.
              Die voldoen om te beginnen, natuurlijk zit je dan met lenzenwissels...
              Je kan starten met de kit: Canon Eos 550D + 18-55mm IS voor nog geen 700€ en sparen voor betere lenzen, hou wel rekening met de prijskaartjes...
              mvg Guido
              Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

              Comment


              • #8
                Re: wat denken jullie van de lens 18-135 IS met canon 550d

                Hoi

                Ik heb de kit ook gekocht een dik half jaar geleden, en ben er super tevreden van. Foto's op de website (zie mijn handtekening) zijn gemaakt met deze lens, behalve de fisheye's natuurlijk. Ik fotografeer vaak op drukke plaatsen waar je niet zomaar even van lens kan wisselen, dat heeft voor mij de doorslag gegeven toen ik hem kocht...
                Alvast succes met je aankoop!

                Gr,

                Yannick

                Comment


                • #9
                  Re: wat denken jullie van de lens 18-135 IS met canon 550d

                  yakke,

                  is dat de lens18-135 IS waar je heel kontent van bent

                  Comment


                  • #10
                    Re: wat denken jullie van de lens 18-135 IS met canon 550d

                    Oorspronkelijk geplaatst door carinetje Bekijk bericht
                    yakke,

                    is dat de lens18-135 IS waar je heel kontent van bent
                    Jup! (sorry als het niet duidelijk was )

                    Yannick

                    Comment


                    • #11
                      Re: wat denken jullie van de lens 18-135 IS met canon 550d

                      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                      wie zegt dat hij zonder het verre bereik kan? en of hij lichtsterkte nodig heeft?

                      volg wel de meningen van de superzooms qua beeldkwaliteit, daarom begin met de zogenaamde kitlenzen, 18-55 IS & 55-250 IS, zo kan je uitpluizen wat je het beste bevalt qua bereik om nadien te investeren in beter glas als je dit nodig hebt in het bereik dat je het meeste gebruikt
                      Daar ben ik ook mee begonnen, maar nu ik ze bedien heb, heb ik spijt dat ik niet eerst voor een degelijke standaardzoom zoals de tamron 17-50 f2.8. Begrijp mij niet verkeerd, de Canon 18-55IS is zeker een goede lens, zeker om mee te beginnen, maar na een tijdje ga je die echter beu worden omdat je steeds veeleisender wordt en dat de Canon 18-55IS vrij veel limitaties die op een heel deel andere (en dan uiteraard duurdere) lenzen niet zijn.
                      Eigenlijk de belangrijkste vraag aan de TS, wat wil je er mee doen? Wil je sportfotografie doen, portretten, standaard huis en tuin? Is het belangrijk om onderwerpen die ver weg zijn dichterbij te halen etc? Je kan hier eens kijken wat de mm's nu precies betekenen in de reeële wereld.
                      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                      Comment

                      Working...
                      X