Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SCSI-kaart en Win 7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SCSI-kaart en Win 7

    Is er iemand die mijn kan zeggen of een scsi-kaart werkt onder Win 7 ??
    Indien ja,kent iemand een persoon die er nog ervaring mee heeft om dit te installeren??

  • #2
    Re: SCSI-kaart en Win 7

    Hangt een beetje af van je de kaart die je wil gebruiken. Dit is bijvoorbeeld een adaptec lijstje met hun kaarten en informatie over de ondersteuning:
    http://ask.adaptec.com/scripts/adapt...?p_faqid=13250

    De volgende stap is om te kijken of je moederbord nog een pci slot heeft, als je tenminste een oudere kaart gaat gebruiken.

    Wat ga je er trouwens aanhangen? Als het harde schijven zijn, moet je een ID instellen mbv jumpers en de schijven in volgorde op de kabel hangen. De bootschijf heeft ID 0. De volgende schijf moet niet 1 zijn, maar kan ook 2 hebben.

    Tot slot moet enkel het laatste device in de keten een terminator krijgen. Dit kan ook ingesteld worden mbv een jumper, maar soms zit er ook een terminator op de kabel zelf, eerst even checken.

    Check dat de scsi kabel bij de scsi controller hoort, of gebruikt een model dat erbij past. Daar zijn ook verschillende soorten in.

    Comment


    • #3
      Re: SCSI-kaart en Win 7

      Jij schijnt er wel iets van te weten.Bedankt voor de informatie.Helaas wordt mijn scsi-kaart niet meer ondersteund.Ik heb wel ergens een oplossing gevonden ,of dat werkt??
      Wat wil ik eraan hangen:een Canoscan-diascaneer die nu onder XP werkt.Mijn probleem is echter of ik die verder kan gebruiken op een nieuwe PC.
      Kan een nieuwere en ondersteunde scsi-kaart op een nieuwe pc geinstallerd worden,en werkt dan mijn scanner?? Zijn deze kaarten nog te vinden?? M'n PC-leverancier had ooit nog eens van scsi gehoord,maar dat was lang geleden.Weet er dus niets van.
      Concreetij aanschaf nieuwe PC,kan er een scsi ingplaatst worden die ondersteund wordt?? Is een scanner gebonden aan een bepaalde scsi-kaart ??

      Comment


      • #4
        Re: SCSI-kaart en Win 7

        Je kunt zeker en vast een scsi kaart vinden die ook in Win7 werkt.

        Echter ook eens uitzoeken of je software dit ook kan. Misschien lukt dit wel met de "Compatibility Mode" maar dit is niet altijd zeker.

        Voor een nieuwe kaart nagaan welke connector je nodig hebt en wat voor een slot je gaat gebruiken (PCI, PCI-X of PCIe).

        Er bestaan maar een paar merken meer die scsi kaarten maken: Adaptec (meest voorkomende), LSI Logic en Dawicontrol (ken ik persoonlijk niet maar ben ik onlangs eens tegengekomen).
        Op www.mpl.be kun je de verschillende types en prijzen terugvinden.

        Mvg en succes.

        Steven
        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

        Comment


        • #5
          Re: SCSI-kaart en Win 7

          Software??
          Ik laad mijn scans via PS.Heb dan normaal de Canonsoftware niet nodig dacht ik,of toch?? Staat wel geinstalleerd.

          Comment


          • #6
            Re: SCSI-kaart en Win 7

            Dat weet ik niet.

            Heb zelf een usb Canon Lide scanner en gebruik de bijgeleverde software.

            Als PS je scsi-scanner detecteerd, dan is er geen probleem.


            Steven
            1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

            Comment


            • #7
              Re: SCSI-kaart en Win 7

              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
              Software??
              Ik laad mijn scans via PS.Heb dan normaal de Canonsoftware niet nodig dacht ik,of toch?? Staat wel geinstalleerd.
              PS op zich heeft geen scan software, ergens is er een link gelegd tussen ps en je scanner software, die dan als een soort pluginn voor ps werkt.

              Comment


              • #8
                Re: SCSI-kaart en Win 7

                Zal wel kloppen,want er komt iets als canonscangear of zoiets in het kader en dat gaat PS niet fabrikeren.

                Comment


                • #9
                  Re: SCSI-kaart en Win 7

                  Scsi zou toch volledig moeten werken onder win7 hoor.
                  Is het een echte scsi kaart? of is het een kaart die bij je scanner zat?
                  Wat staat er van merk en type op je scsi kaart?
                  Welke interface zit er op naar je scanner?

                  Als het bij je scanner zat kan je die kaart best vervangen door een gekend merk zoals Adaptec die zeker herkend moet worden.
                  Die low-cost alternativen kan je in de vuilbak smijten vind je nooit een driver voor.

                  Comment


                  • #10
                    Re: SCSI-kaart en Win 7

                    Scsi-kaart zat bij de scanner.Adaptec AVA-2904 E.Wordt niet ondersteund door Win 7,maar Adaptec heeft er blijkbaar een driver voor die maar werkt met 32-bits.Groot verschil met 64 ??
                    Scsi probleem blijkbaar opgelost.
                    Software Canon werkend onder Win 7 ??Indien niet schijnt Vuescan een oplossing te zijn.
                    Werkt onder Win 7,en herkent mijn scanner.
                    Laatste probleem dat er nog schijnt te zijn en voor op te letten:moederbord met PCI-slot.
                    Voilarobleem blijkbaar volledig opgelost.
                    Met beste dank aan allen die zo vriendelijk waren om te antwoorden en suggesties te doen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: SCSI-kaart en Win 7

                      FWIW .. Ik heb veel met de grote desktop scanners van HP gewerkt .. die hadden destijds een 16 bits isa interface kaartje met een "pseudo-scsi" kabel ... Na het verdwijnen van de 16 bit isa slots op de nieuwere moederborden zijn wij uitgeweken naar eenvoudige PCI scsi interface kaarten. Inclusief de HP scsi kabels. Die werkten zonder problemen tot en met XP, verder heb ik ze nooit geprobeerd.
                      Dat werkte ook omdat de HP software een detectie aan boord had om uit te vlooien of die scanner nu aan hun originele interface zat dan wel een een scsi kaart.
                      Je moet wel weten dat (destijds?) scsi kaarten een eigen bios hebben (hadden?) die net na het laden van de PC bios aangesproken wordt. je geraakte daar in door ?? CTRL-A ?? te drukken, als je heel snel was. Je kan daar de scsi parameters instellen oa de device volgorde en de IRQ's dacht ik .. Ik heb hier nog zo een config liggen maar 'k heb geen plaats om ze op te stellen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: SCSI-kaart en Win 7

                        Mogelijkheid zou ook zijn gewoon onder Win XP te werken????

                        Comment

                        Working...
                        X