Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd omtrent aankoop camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies gevraagd omtrent aankoop camera

    Hallo,
    ik zou graag een camera aankopen, mijn budget is 800 euro
    de bedoeling is om vooral sport ( skateboard) fotos te gaan trekken
    welk is hier een goed model voor? om te beginnen

    het merk maakt mij niet zozeer uit, als ik maar een degelijk toestel heb...

    mvg , yves

  • #2
    Re: Advies gevraagd omtrend aankoop camera

    belangrijk voor jou is het aantal beelden per seconde die je kunt maken en de snelheid van het scherpstelsysteem (AF-systeen)

    als ik jou was zou ik eens kijken naar de sony a33 of a55, zijn heel snelle toestellen
    kunt die ook gebruiken voor te filmen, toestellen hebben ook een snel AF-systeem in video mode.

    Comment


    • #3
      Re: Advies gevraagd omtrend aankoop camera

      heb ik ook al eens bekeke, maar wat ik gehoord heb
      is er niet zoveel keus van lenze en informatie over de camera ( boeken enzo )

      Comment


      • #4
        Re: Advies gevraagd omtrend aankoop camera

        Ik zou niet weten waarom dat persé een Sony zou moeten zijn.
        Kunt U die keuze onderbouwen ?
        Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

        Comment


        • #5
          Henri1, ik deel jouw mening wel min of meer, maar kan je ook een gewone suggestie erbij doen? Is voor TS nog zo leuk.

          Misschien is een degelijke 2de hands ook een optie?
          Je kan ook altijd eens kijken in de categorie Sport, welke toestellen en lenzen daar veel gebruikt worden en binnen jouw budget vallen (nieuw of ev. 2de hands)

          mvg,
          Bart
          Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

          Comment


          • #6
            Re: Advies gevraagd omtrend aankoop camera

            Puerte zegt ook niet dat het persé Sony moet zijn...hij geeft een aantal mogelijkheden vanuit zijn ervaring, en Puerte is nu eenmaal een Sony man.

            Je hebt inderdaad een snelle AF nodig en een redelijk tot hoog aantal beelden per seconden...van de Sony's weet ik niet voldoende, maar bij Nikon zou je kunnen kijken naar een D90 of met wat meer budget een D7000 (of tweedehands D300(s)).

            Let wel dat je hiervoor ook een snel objectief nodig hebt (niet heel goedkoop)...en ik denk ook meerdere...volgens mij is er veel bruikbaar voor skating...van groothoek (fish eye) tot tele.
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #7
              Ik volg Jeroen, al weet ik niks over Nikon
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #8
                Re: Advies gevraagd omtrend aankoop camera

                Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                Ik volg Jeroen, al weet ik niks over Nikon
                Ik werk met Nikon, als amateur hoor

                Droom van FX met de 24-70 en 70-200 2.8.....

                Dromen kost evenwel niets.
                Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

                Comment


                • #9
                  Re: Advies gevraagd omtrent aankoop camera

                  Zolang je weet dat de meeste dromen bedrog zijn...

                  En nu serieus:
                  1. d'er zijn hier een aantal draadjes met een soortgelijke vraag; neem 'ns een paar daar van door;
                  2. daaruit zal blijken dat als je €800,- spendeert, je ongeveer dezelfde kwaliteit zal krijgen, ongeacht het merk. Sommige merken zijn goed in een welbepaalde feature, andere hebben dan weer wat anders;
                  3. dus... hop naar een grote zaak als Fnac, MediaMarkt... om een aantal van die toestellen vast te nemen. Wat accordeert het beste met jouw kleine/middelgrote/grote handen;
                  4. toch raden we je aan bij de speciaalzaak (lees: lokale fotoboer of grotere maar betrouwbare fotoketen) te kopen;
                  5. het voordeel van de grote merken (Canikon) is dat zij alom tegenwoordig zijn. Betekent dat beter? Welnee. Betekent dat goedkoper? Welnee. Betekent dat je makkelijker gaat kunnen vinden wat je zoekt, ook op de tweedehandsemarkt? Jazeker.
                  6. (dit is een persoonlijke suggestie: koop wat je vader, buur, schoonouders of beste vriend heeft/hebben. Vroeg of laat heb je problemen, en kun je daar onmiddellijk terecht).

                  Voilà
                  Last edited by LesC; 4 januari 2011, 18:49.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    @ Henri1: ik heb geen Nikon, maar Canon 24-70mm f/2.8. En het is inderdaad heerlijk. En ik veronderstel dat de 2 merken vrijwel gelijklopend zijn qua kwaliteit.
                    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                    Comment


                    • #11
                      Re: Advies gevraagd omtrend aankoop camera

                      Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
                      Ik zou niet weten waarom dat persé een Sony zou moeten zijn.
                      Kunt U die keuze onderbouwen ?
                      raad enkel aan om naar deze toestellen te kijken omdat deze 10 beelden per seconde halen, en vermits ze ook beschikken over een zeer snel AF systeem.

                      de meeste toestellen hebben den dag van vandaag ook film functie, allemaal mooi maar dan is het bedoeling dat je dat ook kunt gebruiken, in dit geval voor sport.
                      de a33/a55 hebben snelle AF (phase detection) zowel in LV als in video mode, AF systeem van alle andere DSLR's op de markt zijn minder geschikt voor sportopnames (video)
                      voorbeeld video scating (scating voorbeelden pas na 1,30 sec met op het einde voorbeelden van foto's) http://www.youtube.com/watch?v=QKed3...eature=related

                      D7000 en ook de pentax-k5 (beste APS DSLR op de markt momenteel) gebruiken zelfde sensor als de A55. Beeldkwaliteit a55 zit zowat op niveau van canon 60d.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Advies gevraagd omtrend aankoop camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door yvesvangorp Bekijk bericht
                        heb ik ook al eens bekeke, maar wat ik gehoord heb
                        is er niet zoveel keus van lenze en informatie over de camera ( boeken enzo )
                        de keuze van lenzen is inderdaad minder dan bij Canikon, maar ruim voldoende om te voldoen aan wat je nodig hebt, en de recente sigma en tamron lenzen zijn niet slechter dan merk lenzen in de categorie binnen jou budget, laat je daaromtrent niets wijsmaken.
                        En als je op termijn zinnens bent top lenzen te kopen zit je zekers niet slecht met de sony-carl zeiss objectieven.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Advies gevraagd omtrent aankoop camera

                          de keuze van lenzen is inderdaad minder dan bij Canikon, maar ruim voldoende om te voldoen aan wat je nodig hebt, en de recente sigma en tamron lenzen zijn niet slechter dan merk lenzen in de categorie binnen jou budget, laat je daaromtrent niets wijsmaken.
                          En als je op termijn zinnens bent top lenzen te kopen zit je zekers niet slecht met de sony-carl zeiss objectieven.
                          En als je een teletoeter wilt heeft Sony een betaalbare 500mm Reflex, ga maar eens kijken bij Nikon en Canon hoeveel zo eentje kost.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Advies gevraagd omtrent aankoop camera

                            Je hebt wel gelijk dat dat een zeer betaalbare 500mm lens is Alex, maar 't is uteindelijk ook een f/8, en geen f/4 hé . Die 500mm f/4 G SSM die eraan zit te komen zal wel een bijbehorend prijskaartje hebben...en op dat gebied zeker niet onderdoen voor Canon of Nikon .

                            De A33 of A55 zijn inderdaad zowat de snelste DSLRs/DSLR-achtigen voor hun geld denk ik. Kijk misschien ook eens naar de A450 ...veel camera voor weinig geld.
                            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Advies gevraagd omtrent aankoop camera

                              Nikon D90 lijkt me een goede keuze momenteel, als je het budget niet hebt voor een D7000.

                              L.
                              http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                              Comment

                              Working...
                              X