Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Advies gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Advies gevraagd

    Ik wil de komende week overstappen van Pentax naar Nikon. Men huidige budget ligt rond tussen de 1000 en 1500 afhankelijk van wat ik er voor zou krijgen.
    Kan iemand me advies geven welke nikon ik best koop?

    Ik twijfel tussen de D90, D300s en de nieuwe D7000

    Als lens eventueel de 18-105 of de 16-85 en dan de 50 1.8 of 35 1.8

    Alvast hartelijk dank!

    Mvg,

    Sven

  • #2
    Re: Nikon Advies gevraagt

    Oorspronkelijk geplaatst door Il Principe Bekijk bericht
    Ik wil de komende week overstappen van Pentax naar Nikon. Men huidige budget ligt rond tussen de 1000 en 1500 afhankelijk van wat ik er voor zou krijgen.
    Kan iemand me advies geven welke nikon ik best koop?

    Ik twijfel tussen de D90, D300s en de nieuwe D7000

    Als lens eventueel de 18-105 of de 16-85 en dan de 50 1.8 of 35 1.8

    Alvast hartelijk dank!

    Mvg,

    Sven
    Dan zou ik ongetwijfeld voor de D300s gaan, neem deze eens vast en je weet meteen waarom.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Advies gevraagt

      Gaat het dan om de bouwkwaliteit alleen? en welke lenzen er bij?

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Advies gevraagt

        Als ge net overstapt naar Nikon dan raad ik je dit aan...wil je het lekker goedkoop houden en toch een zeer goede camera met goede lenzen hebben neem dan dit


        lekker binnen je budget en nog ruimte voor een prime lens erbij.

        Wil je een recentere camera met meer en betere eigenschappen dan de D90+bijna evenwaardig in veel gevallen als een D300s neem dan deze

        Zeer goede camera en ook binnen je budget...de 70-300VR kun je er later bijnemen,maar je hebt nog steeds budget over voor een 50mm1.8f

        Wil je echter nog verder gaan voor de D300s dan heb je een nog robustere camera met nagenoeg dezelfde eigenschappen buiten een paar.Dan is deze voor u

        valt natuurlijk buiten je budget....plus de D300s zal dit jaar waarschijnlijk vervangen worden.

        Ik zou gaan voor de D7000. Een ongelooflijk prachtcamera met nagenoeg hetzelfde als de D300 zie vergelijk hier

        http://www.letsgodigital.org/nl/came...2680-2210.html heb er de D5000 ook tussen gezet.

        Succes en welke je ook koopt ge zult er geen spijt van hebben.

        Grtz

        Templar
        Last edited by Templar; 4 januari 2011, 07:47.
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Advies gevraagt

          ik heb me net de D300s cadeau gedaan en het is een gewedige camera stoer en robust je kan er heel veel mee ,is trouwens niet voor niets het topmodel voor DX, met de mogelijkheid om oudere goede AI lenzen te gebruiken met lichtmeeting
          Last edited by koen1950; 4 januari 2011, 07:49.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon Advies gevraagt

            mja telelenzen heb ik niet nodig daar ik enkel landschap, architectuur en straat fotografie doe. 100mm is zeker genoeg voor mij. liever paar mooie primes er bij dan!

            blijft moeilijke keuze tussen de d90, d300s en d7000...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon Advies gevraagt

              Oorspronkelijk geplaatst door Il Principe Bekijk bericht
              mja telelenzen heb ik niet nodig daar ik enkel landschap, architectuur en straat fotografie doe. 100mm is zeker genoeg voor mij. liever paar mooie primes er bij dan!

              blijft moeilijke keuze tussen de d90, d300s en d7000...
              Ga dan voor de D7000 met 18-105VR en koop je er de 35mm1.8 en 50mm1.8 erbij al vind ik dat de 50mm beter tot zijn recht komt op een FX dan een DX
              D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
              Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon Advies gevraagt

                Oorspronkelijk geplaatst door Il Principe Bekijk bericht
                mja telelenzen heb ik niet nodig daar ik enkel landschap, architectuur en straat fotografie doe. 100mm is zeker genoeg voor mij. liever paar mooie primes er bij dan!

                blijft moeilijke keuze tussen de d90, d300s en d7000...
                en landschappen met tele gaat niet?

                Ik vind het vaak veel mooier om er een stukje landschap uit te knippen, dan gewoon alles in beeld te proppen met een 14mm. Ik zie op dit forum veel landschapsfoto's waarvan ik vind dat de fotograaf beter een detail van het landschap met tele had genomen dan wat er staat.

                Met een 200mm geraak je er daarmee wel. voor een paar 10'tjes vind je wel een manuele (landschappen bewegen zeer traag, dus dat kan geen probleem zijn) 200 f/4 of en 135.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon Advies gevraagt

                  Van de 3 genoemde types is de D7000 ongetwijfeld degene die de meest recente techniek heeft en dus de beste beeldkwaliteit levert.

                  Vraag blijft of dit voor jou belangrijk is en of de D90 ook niet zou kunnen voldoen. Wil je echter een camera die nog enkele jaren mee kan, kies dan voor de D7000.

                  De duurdere en zwaardere D300s moet je enkel kiezen indien de grotere afmetingen voor jou van belang zijn of indien je aan 8 beelden per sec wil schieten (en dan heb je ook de extra batterijgrip nodig).

                  Neem ze alle drie eens vast in de winkel, misschien komt het antwoord wel vanzelf.

                  Ik zou starten met de 18-105VR, en enkel indien de behoefte bestaat om nog lichtsterker te gaan zou ik er de 35mm f/1.8 bijnemen.
                  Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                  Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon Advies gevraagt

                    De D300 is niet voor kleine handen , dus voor echte mannen
                    maar of je met de D7000 mooiere foto's zal maken of met de D300 dat betwijfel ik erg , t'is trouwen de fotograaf die de foto maakt

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon Advies gevraagt

                      ik heb de D300 gehad, is een fijn toestel...
                      vandaag zou ik de D7000 kopen, tenzij je een robuuster toestel wilt, maar dat is allemaal relatief, als je een D300 laat vallen is de kans op een defect toestel even groot, je mag nog de sterkste body hebben, het interne spiegel mechanisme is heel delicaat... de minste schok kan dit verstoren (heb hier nog zo'n D200 liggen, ook met robuuste body en verstoorde spiegel)

                      de D7000 heeft op papier de betere specs... betere qualiteit bij hoge ISO's, meer pixels, recentere sensor, betere focus, hogere ISO,etc...
                      Last edited by d_oracle; 4 januari 2011, 10:06.
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon Advies gevraagt

                        De D7000 met 18-105 lens staat hier bij de Saturn voor 1199, met nog een 35mm DX erbij heb je een zeer mooie set om mee te beginnen.
                        Overigens is natuurlijk de 16-85mm lens voor landschap nog net iets beter en interessanter maar met een prijskaartje.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon Advies gevraagt

                          ik heb toch nog geen review gezien waar de iso van de D7000 er duidelijk beter uit komt, zit allemaal heel dicht op elkaar

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon Advies gevraagt

                            Bedankt voor de reacties alvast! Ik zal eens binnenspringen bij Grobet te antwerpen om de verschillende toestellen te proberen. Al is 1199 voor de d7000 met 18-105 bij Saturn zeer verleidelijk...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon Advies gevraagt

                              Blijft de vraag of de d7000 het prijs verschil waard is... body verstilt toch gemakkelijk 500€...

                              Comment

                              Working...
                              X