Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opvolger sony a900

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opvolger sony a900

    Iemand een idee wanneer er een opvolger van de a900 uitkomt, welke het dan zou worden en is er al iets over te vanden op het net?
    Alvast bedankt voor jullie reactie

    gr,

    Wim

  • #2
    Re: opvolger sony a900

    Ik denk niet dat er binnenkort een opvolger voor de Sony a900 zal uitkomen...
    "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
    500px

    Comment


    • #3
      Re: opvolger sony a900

      het is alleszins zeer stil over de FF-toekomst van Sony: na de introductie van de a850 is er niets meer gebeurd... op enkele Sony-fora maakt men zich daar zorgen over en werden ook al brieven aan Sony geschreven
      Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

      Comment


      • #4
        Re: opvolger sony a900

        Ik meende me te herinneren dat Sony ergens iets had gezegd in de trant van dat een EVF niet de kwaliteit van een zoeker kon geven die een men van een A9XX-klasse camera verwacht en het dus een OVF zou worden . Dat vond ik niet meteen, maar Paul Genge van Sony UK zei wel dit...

        "Two more comments he made are worth relaying. Asked whether there would be no further development of the full-frame range, Paul said they intended to complete the A3/5/7 developments and would then turn their attention to new full frame, including an Alpha 900 replacement with features yet to be decided. He pointed to the new 500mm f/4 G SSM, shown in bare metal and with paint on, as evidence of their intentions."
        We set out all the options which will be added by the v3 firmware upgrade for the NEX-5 and NEX-3 cameras
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: opvolger sony a900

          Het gerucht met de vraag rond FF bij Sony kwam van een Nikon-blog...

          Joris gaf al een quote van Sony UK, en die andere vind ik inderdaad ook niet meteen.

          In elk geval :
          Sony introduceert nieuwe FF-lenzen, en niet van de minste. De nieuwste CZ24/2 is een parel.
          Er is net een nieuwe a850/900 firmware gelanceerd, wat toch wel de aandacht van Sony voor zijn FF-klanten illustreert.
          Sony werkt aan een a7xx/a7x, wat dringender is, gezien het feit dat de a700 al even niet meer geproduceerd wordt.
          Tussen verschillende generaties FF zit traditioneel meer tijd dan bij aps-c, bij Sony net als bij anderen.

          En tenslotte is een a900 (en ook a850) nog steeds een steengoede dslr, ook al kan je er niet mee filmen of gps-en. Een vervanger lijkt me op dit moment echt niet nodig, gezien de kwaliteiten en prestaties :
          Supergoeie detailweergave (nog steeds de top in die prijsklasse van camera's; een D3x kost net iets meer), snelle en precieze AF, uiterst betrouwbaar (ook in heet of ijzig koud klimaat), ongelooflijk handig in gebruik, 100% zoeker, enz., en in combinatie met gepaste software for RAW-bewerking ook qua ruis bijzonder goed trouwens (of zelfs met jpeg is de ruisprestatie vrij goed mits de juiste camera-settings). Ik zie niet meteen iets dat te verbeteren valt buiten het aantal AF-punten en het eventueel toevoegen van film, uitklappend LCD-scherm en gps misschien ook nog ?
          www.theglobalphotographer.com... polar-bear-trip-report
          Last edited by K-2; 4 januari 2011, 14:00.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: opvolger sony a900

            De A900 is inderdaad nog steeds een pracht van een camera . High-end modellen blijven inderdaad altijd een tijdje 'aan de top' staan - hoe hoger in het gamma je gaat, hoe minder snel je toestel een vervanger krijgt, om het eenvoudig voor te stellen.

            Als ik een lijst met aanpassingen zou moeten voorstellen voor een A900-opvolger, zou ik dit voorstellen...
            - AF-systeem verbeteren (combinatie huidige systeem en dat van de A580/A55, met meer kruisgevoelige sensoren),
            - grotere buffer (vooral in RAW),
            - snelle live view, maar dat gaat moeilijk op de manier waarop Sony LV implementeert met de grote zoeker van de A900),
            - klapbaar scherm,
            - film mag maar moet niet,
            - iets recentere sensor misschien...prestaties richting 5D Mark II of D700 zouden ook goed zijn voor de verkoop .
            Last edited by JorisVdB; 5 januari 2011, 08:28.
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: opvolger sony a900

              En als niet alles van dat lijstje er bij de volgende FF komt, dan toch wel het merendeel denk ik. Maar voorlopig heb ik er geen behoefte aan .
              (Trouwens, 15 RAW-frames op 3 seconden, da's sowieso voldoende buffer voor mij hoor, dus net als film en gps: mag maar moet niet )
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment

              Working...
              X