Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alpjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alpjes

    Sneeuwlandschapje hoog in de Alpen

    Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

  • #2
    Re: Alpjes

    mooi schaduwwerk.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Alpjes

      Dank u "Bouk" voor het commentaar!

      Zou nog veel willen bijleren i.v.m met landschappen want niet zo evident als het lijkt. Vraag is hoe je dat kan zonder begeleiding. Heb pas sinds kort een breedhoek lens en alhoewel er best goede plaatjes tussen zitten was het niet eenvoudig de belichting van lucht en land goed in balans te krijgen. Help een filter?

      grtz
      Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

      Comment


      • #4
        Re: Alpjes

        Qua belichting lijkt me dit dik in orde.
        Ik heb (nog) niet veel verstand van filters om te zeggen welke filter geschikt zou zijn in dit soort omstandigheden.
        Wat ik wel eventueel zou gedaan hebben is ietsje meer voorgrond (of vallei) en ietsje minder lucht gefotografeerd hebben. Het zou het beeld toch nog dat tikkeltje boeiender maken om naar te kijken denk ik.
        vriendelijke groeten, Kurt
        Mijn foto's
        Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

        Comment


        • #5
          Re: Alpjes

          Dank weeral

          Het is niet zo echt goed te zien, maar de wolken onder de blauwe lucht zijn deze die in het dal "hangen". Had liever het contrast van die wolken wat beter gekregen zodat dit duidelijker zichtbaar is...
          Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

          Comment


          • #6
            Re: Alpjes

            Oorspronkelijk geplaatst door NikonZiv Bekijk bericht
            Dank u "Bouk" voor het commentaar!

            Zou nog veel willen bijleren i.v.m met landschappen want niet zo evident als het lijkt. Vraag is hoe je dat kan zonder begeleiding. Heb pas sinds kort een breedhoek lens en alhoewel er best goede plaatjes tussen zitten was het niet eenvoudig de belichting van lucht en land goed in balans te krijgen. Help een filter?

            grtz
            Hoe de belichting in balans te krijgen staat heel veel over geschreven
            Zoek maar eens op Exposure blending
            Een gradueel ND filter zou kunnen helpen hier,maar je krijgt met een verloop
            grijs filter toch altijd een gedeelte donker wat je dan niet zou willen.


            Deze foto is best goed in balans.

            gr.ron.
            http://exhi-fotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Alpjes

              knappe plaat
              zal wel de moeite geweest zijn daar boven
              groetjes Ingrid

              Comment


              • #8
                Re: Alpjes

                Commentaar werkt altijd motiverend

                Ik maakte de foto met een 85mm lens op DX, niet echt groothoek dus.

                Op sommige van jullie landschapsfoto's lijkt het net alsof de lucht naar je toe komt. Ligt dat aan de gebruikte groothoek? Zelfs met een 12mm op DX ziet dat er bij mij anders uit.

                Groetjes en bedankt om naar deze foto te kijken en ze te beoordelen. Het is maar zo dat ik nog betere resultaten krijg
                Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                Comment


                • #9
                  Re: Alpjes

                  Heel mooi berglandschap , ook mooi met die zee op de achtergrond
                  www.damafoto.be
                  Facebook Damafoto

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alpjes

                    Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                    knappe plaat
                    zal wel de moeite geweest zijn daar boven
                    vind ik ook !
                    grtjes, fabke
                    Een expert is iemand die binnen een beperkt vakgebied alle mogelijke fouten heeft gemaakt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alpjes

                      Het weer moet uiteraard wat meezitten op die hoogte. Heb gewacht op een late middagzon om een wat zachter licht te hebben. Genomen op de Glacier de Péclet in Frankrijk op een hoogte van 3150m.

                      Ik post nog een tweede foto net voor zonsondergang

                      Vic
                      Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

                      Comment

                      Working...
                      X