Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies bij avond-gebruik van de sony-h50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies bij avond-gebruik van de sony-h50

    Ik heb nu sinds een jaartje een sony h50 waar ik zeer content mee ben en de smaak van fotografie echt te pakken mee heb. Ik had lang getwijfeld tussen bridge en dslr maar ben dan om budgettaire redenen toch maar bij bridge gebleven.

    Bij het gebruik hiervan ben ik op een probleempje gestoten, een beginnersprobleem dus het kan stom overkomen...

    Als ik 's avonds bij weinig licht een foto wil maken krijg ik een foto met zeer veel ruis, omwille van de hoge iso vermoed ik, hoe kan ik dit vermijden? Ik heb al eens manuele instellingen geprobeerd maar dit geeft geen beter resultaat. De flits probeer ik liefst niet te gebruiken omdat de sfeer dan verloren is...

    Kan ik dit vermijden met andere manuele instellingen zonder flits of moet ik gewoon mijn koppigheid verlaten en de flits opzetten omdat de iso 400 van een bridge niet beter kan? Kan ik de foto eventueel daarna bewerken om terug sfeer in te krijgen? (kerstman heeft photoshop elements gebracht)

  • #2
    Re: Advies bij avond-gebruik van de sony-h50

    Oorspronkelijk geplaatst door maerts Bekijk bericht

    Als ik 's avonds bij weinig licht een foto wil maken krijg ik een foto met zeer veel ruis, omwille van de hoge iso vermoed ik, hoe kan ik dit vermijden? Ik heb al eens manuele instellingen geprobeerd maar dit geeft geen beter resultaat. De flits probeer ik liefst niet te gebruiken omdat de sfeer dan verloren is...

    Kan ik dit vermijden met andere manuele instellingen zonder flits of moet ik gewoon mijn koppigheid verlaten en de flits opzetten omdat de iso 400 van een bridge niet beter kan? Kan ik de foto eventueel daarna bewerken om terug sfeer in te krijgen? (kerstman heeft photoshop elements gebracht)
    bridge camera's zijn beperkt door hun vaste lens. Voor een toepassing bij weinig lens zetten we op een dslr een lichtgevoelige lens... dus zie hier een beperking van je keuze...

    wat kan je wel doen: een statief gebruiken op de voorwaarde dat je onderwerp ook niet beweegt... of licht maken... zie strobist forum... door gebruik te maken van licht los van de camera kan je ook sfeer creëeren...

    anderzijds... vrees ik er een beetje voor als je met deze sony een externe flits kan aansturen... Met je interne flits is het absoluut niet mooi om te doen!
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Advies bij avond-gebruik van de sony-h50

      Dank u voor de snelle reactie!

      Vreesde al zoiets...een statief heb ik reeds aangeschaft en geeft inderdaad een extra dimensie in bepaalde situaties maar mijn vrienden kunnen niet stil blijven zitten als ze iets vertellen op een onderonsje

      Comment


      • #4
        Re: Advies bij avond-gebruik van de sony-h50

        Oorspronkelijk geplaatst door maerts Bekijk bericht
        Dank u voor de snelle reactie!

        Vreesde al zoiets...een statief heb ik reeds aangeschaft en geeft inderdaad een extra dimensie in bepaalde situaties maar mijn vrienden kunnen niet stil blijven zitten als ze iets vertellen op een onderonsje
        gewoon van je avond genieten en toestel in de tas laten!

        uiteindelijk spreken we hier over een heel ander budget om dit mooi te kunnen weergeven...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment

        Working...
        X