Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geflipte deals!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geflipte deals!

    Heeft zich daar al iemand aan gewaagd? (klik)

    Als ik kijk op afgelopen aanbiedingen zie ik dat er iemand een Canon 7D body heeft kunnen kopen voor € 67,14

    Waar zit het addertje?


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Geflipte deals!

    Een soort piramide-spel?

    Een paar voorbeelden:
    - een iPad veilen en uitreiken aan 100 euro?
    - smartphone Galaxy S uitreiken aan 100 euro?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Geflipte deals!

      "if it sounds too good to be true ... it usually is"

      Als je naar de 'afgelopen' aanbiedingen kijkt komen er regelmatig dezelfde namen terug, hoe je het ook draait of keert, je kan geen iPad, iPhone4 of Eos 7D voor zo'n belachelijke bedragen 'verkopen'.

      Als het een soort piramide spel is ... dan is het illegaal, zo simpel is het.

      Ik weet niet hoeveel hun 'flipz' kosten waarmee je uiteindelijk biedt, maar ik kan mij niet voorstellen dat ze daarmee hun 'prijzen' kunnen aankopen, dus er moet iets louche aan de hand zijn.

      Mark
      Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
      Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

      Comment


      • #4
        Re: Geflipte deals!

        Ik denk dat dit systeem zichzelf wel kan onderhouden... Het is sluw bedacht omdat bieden ook geld kost! Per bod betaal je één flipz en verhoog je automatisch het vorige bod met één eurocent.
        Dit zijn de gehanteerde prijzen:
        18 flipz € 10,00 dus € 0,56/flipz
        36 flipz € 20,00 dus € 0,56/flipz
        100 flipz € 50,00 dus € 0,50/flipz
        210 flipz € 100,00 dus € 0,48/flipz
        440 flipz € 200,00 dus € 0,45/flipz
        1200 flipz € 500,00 dus € 0,42/flipz

        Een paar voorbeelden van afgelopen veilingen als ik even aanneem dat de gemiddelde flipz dus gekocht is voor 50 cent (wat vrij weinig is; ik denk dat de meeste voor 0,56 euro de deur uitgaan). Bovendien kopen zij waarschijnlijk hun producten aan prijzen die beduidend lager liggen dan in de winkel...

        Nikon D5000 + 18-55
        winkelwaarde: 519,00 euro (Konijnenberg)
        verkocht voor: 23,41 euro
        winsten van biedingen: 1170,50 euro
        netto winst voor de website: 674,91 euro

        Call Of Duty Black Ops (PS3/Xbox360/Wii/DS/PC)
        winkelwaarde: 39,99 euro (Discovery Gameshop)
        verkocht voor: 2,75 euro
        winsten van biedingen: 137,50 euro
        netto winst voor de website: 100,26 euro

        Apple iPhone 4
        winkelwaarde: 639,99 euro (Vandenborre)
        verkocht voor: 55,65 euro
        winsten van biedingen: 2782,50 euro
        netto winst voor de website: 2198,16 euro

        Canon EOS 7D Body
        winkelwaarde: 1165,00 euro (Konijnenberg)
        verkocht voor: 67,14 euro
        winsten van biedingen: 3357,00 euro
        netto winst voor de website: 2259,14 euro

        Af en toe moeten ze hun broek ook wel 'ns scheuren aan een veiling; maar daar staan de woekerwinsten van de rest probleemloos garant voor...

        Palladio
        You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

        Comment


        • #5
          Re: Geflipte deals!

          Oorspronkelijk geplaatst door Palladio Bekijk bericht
          Dit zijn de gehanteerde prijzen:
          18 flipz € 10,00 dus € 0,56/flipz
          36 flipz € 20,00 dus € 0,56/flipz
          100 flipz € 50,00 dus € 0,50/flipz
          210 flipz € 100,00 dus € 0,48/flipz
          440 flipz € 200,00 dus € 0,45/flipz
          1200 flipz € 500,00 dus € 0,42/flipz
          Ik had de kost van hun flipz niet zo snel gevonden, maar aan deze prijzen kunnen ze inderdaad serieuze winst maken op de meeste toestellen ... en als ze dan ook nog eens met 'stromannen' werken is het helemaal een bijzonder winstgevend zaakje.

          Nu ga er toch met mijn pollekens van afblijven denk ik, als je ziet dat één flipz van een halve Euro maar één Eurocent aan de prijs bijvoegt, dan heb je niet echt een 7d voor 67 Euro gekocht hé, maar voor véél meer.

          En hun broek scheuren ... als de minimum prijs niet gehaald wordt dan gaat de verkoop niet door ... dus kunnen ze altijd zorgen dat minstens hun aankoopprijs binnengehaald wordt.

          Mark
          Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
          Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

          Comment


          • #6
            Re: Geflipte deals!

            Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
            Ik had de kost van hun flipz niet zo snel gevonden, maar aan deze prijzen kunnen ze Nu ga er toch met mijn pollekens van afblijven denk ik, als je ziet dat één flipz van een halve Euro maar één Eurocent aan de prijs bijvoegt, dan heb je niet echt een 7d voor 67 Euro gekocht hé, maar voor véél meer.
            Maar als jij net die laatste bieder bent? gooi er een paar flipz tegen, en je hebt voor een prikje dus een duur toestel.
            Toch wel leuk dan?

            Comment


            • #7
              Re: Geflipte deals!

              Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
              Maar als jij net die laatste bieder bent? gooi er een paar flipz tegen, en je hebt voor een prikje dus een duur toestel.
              Toch wel leuk dan?
              Als... dan... (zucht) zo kan alles.
              Fijn voor de uiteindelijke winnaar. Wil je een 7D? Koop voor 500 euro flipz en wie weet neem je 'm mee naar huis voor 70 euro (plus je flipz natuurlijk!). Maar voor 't zelfde geld betaal je je blauw zonder resultaat...

              Palladio

              edit: ik zie trouwens net dat de tijd blijft lopen: per nieuwe bieding terug 15 seconden waarin iemand anders kan bieden. Zo kan het lang duren natuurlijk! En telkens maar extra winst voor de website.
              You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

              Comment


              • #8
                Re: Geflipte deals!

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                Maar als jij net die laatste bieder bent? gooi er een paar flipz tegen, en je hebt voor een prikje dus een duur toestel.
                Toch wel leuk dan?
                Dat is nu net waar het scheef loopt ... telkens er iemand op het laatste moment 'biedt' komt er 15 seconden bij de tijd bij, dus als er een stroman op de site werkt kunnen ze prijs kunstmatig omhoog drijven, als je bij eBay op het laatste moment net genoeg biedt heb je het gekocht ... hier loopt het gewoon door tot het moment dat ze beslissen dat het genoeg is ... en ondertussen ben jij wel al je flipz ... Euro's kwijt !

                Mark
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: Geflipte deals!

                  Het addertje is vlug ontdekt geweest.
                  Dus mensen, blijf daar van weg!

                  Voor velen kan het verslavend werken; men weze gewaarschuwd.


                  Grtz, RF
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Geflipte deals!

                    Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                    Dat is nu net waar het scheef loopt ... telkens er iemand op het laatste moment 'biedt' komt er 15 seconden bij de tijd bij, dus als er een stroman op de site werkt kunnen ze prijs kunstmatig omhoog drijven, als je bij eBay op het laatste moment net genoeg biedt heb je het gekocht ... hier loopt het gewoon door tot het moment dat ze beslissen dat het genoeg is ... en ondertussen ben jij wel al je flipz ... Euro's kwijt !

                    Mark
                    Maar dat is net het systeem natuurlijk, je zult niet de iedere bieding winnen. En het bedrag is beperkt. Is een beetje zoals gokken, als ik in Las Vegas bezig ben, WEET ik dan ik ga verliezen. Hier heb ik nog wel een kansje om die mooie iphone of wat ook aan 40 eurokes te kopen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Geflipte deals!

                      @Rudy
                      Gewoon doen!
                      Niet komen klagen achteraf, en als je iets kan kopen, gewoon eerlijk er bij vermelden hoeveel je in TOTAAL hebt uitgegeven.

                      Ik heb het systeem ook al aan mijn kinderen mogen uitleggen, ze waren slim genoeg om er van af te blijven.
                      Er is hier maar een winnaar, en dat zal jij niet zijn.

                      Comment

                      Working...
                      X