Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7000 uitzetten, vibratiereductie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7000 uitzetten, vibratiereductie

    Op p26 van de handleiding van de D7000 lees ik het volgende: 'Zet de camera niet uit en verwijder het obj. niet terwijl de vibratiereductie ingeschakeld is. Etc.'
    Betekent dit effectief dat men telkens de vibratiereductie moet uitschakelen op de lens (in mijn geval een 18-105) als men de camera uitzet, of alleen als men van lens wil verwisselen.
    Lijkt misschien een domme vraag, maar toch!

    Groeten,

    Raf

  • #2
    Re: Nikon D7000 uitzetten, vibratiereductie

    Je moet gewoon de camera pas uitzetten als de VR "in rust" is; luister maar eens als je de ontspanknop induwt om te focussen, dan hoor je de VR aanslaan. Laat je de knop weer los dan slaat na enkele seconden ook het VR, motortje weer af.


    De Engelse gebruiksaanwijzing zegt dan ook: "Do not turn the camera off or remove the lens while vibration reduction is in effect" en dat betekent "in werking is".

    De Nederlandse handleiding zegt: "Zet de camera niet uit en verwijder het objectief niet terwijl de vibratiereductie ingeschakeld is." Je hebt het dus correct gelezen maar het is slecht vertaald.
    Last edited by Spanjaart; 2 januari 2011, 21:52.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7000 uitzetten, vibratiereductie

      Bedankt, dat vind ik een fijne reactie!
      Beste wensen,

      Raf

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7000 uitzetten, vibratiereductie

        Ik heb hier eerlijk gezegd nog NOOIT op gelet.
        Zijn er forumleden die er idd op letten dat de VR niet meer actief is alvorens camera uit te zetten of lens te wisselen?
        Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
        Fujifilm X100V - Sony RX100M3

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7000 uitzetten, vibratiereductie

          Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
          Ik heb hier eerlijk gezegd nog NOOIT op gelet.
          Zijn er forumleden die er idd op letten dat de VR niet meer actief is alvorens camera uit te zetten of lens te wisselen?
          Ik heb momenteel geen VR objectieven meer, maar lette hier ook nooit op. Zou ook moeten betekenen dat je eerst de ontspanknop induwt om blijkbaar een foto te maken...en dan, binnen de tijd die VR nodig heeft om in- en uit te schakelen, besluit de camera uit te zetten...

          Lijkt me een zeer weinig voorkomende situatie...in mijn geval wel althans. Camera staat gewoon continu aan...gaat enkel uit als er een kaart of objectief gewisseld moet worden, of wanneer ik klaar ben...kan me wel voorstellen dat het schadelijk "kan zijn" als de VR lensgroep(en) in het objectief in zijn "VR" stand blijft staan doordat hij ondertussen wordt uitgeschakeld.
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7000 uitzetten, vibratiereductie

            Ik heb er ook nog nooit op gelet, maar ik denk dat dit niet echt een probleem is, het duurt sowieso niet zo lang voordat de IS uit is, meestal is die dus al uitgeschakeld wanneer je het toestel uitschakelt.
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

            Comment

            Working...
            X