Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 550D in combinatie met bepaalde lens...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 550D in combinatie met bepaalde lens...

    Dag iedereen,

    Ik lees en kijk al een tijdje mee op dit forum, maar ik heb me nu eindelijk ook geregistreerd. Ik vond nergens een topic waar ik mezelf moet/kan voorstellen . Ik leid mezelf hier dus wat in en val meteen ook maar met m'n eerste vraag binnen...

    Ik ben iemand die sinds een anderhalf jaar het plezier van foto's nemen ontdekt heb. Dit echter op amateuristisch niveau. Ik hou vooral van het fotograferen van dieren (in actie) en natuur (landschappen e.d.).

    Ik ben nu in het bezit van een Canon 1000D met lens EF-S18/55 f/3.5-5.6 en Tamron AF 70-300 F/4-5.6 LD MAcro 1:2. Niet echt de hoogvliegers, maar dat was indertijd wat bedoeld als m'n eerste SLR camera en de start van de ontdekkingstocht...
    Nu ben ik wat op m'n camera en vooral ook op m'n lenzen uitgekeken en op zoek naar iets nieuws, beters.

    Na hier veel gelezen te hebben en ook getwijfeld te hebben tussen een 550D en een 60D, lijkt voor mij persoonlijk de 550D het aantrekkelijkst. Nu ben ik van plan die eventueel te kopen met een EF-S 18-55 IS in combinatie met een aparte lens: EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM.

    Vooral over die laatste in combinatie met de 550D zou ik jullie mening eens willen. Het gaat mij vooral om het plezier, maar uiteraard wil ik ook wat evalueren in de plaatjes die ik neem. Lijkt dit jullie een degelijke combinatie?

    Bedankt alvast!!
    Last edited by MyKingdom; 2 januari 2011, 15:28.

  • #2
    Re: Canon 550D in combinatie met bepaalde lens...

    Oorspronkelijk geplaatst door MyKingdom Bekijk bericht
    Dag iedereen,

    Ik lees en kijk al een tijdje mee op dit forum, maar ik heb me nu eindelijk ook geregistreerd. Ik vond nergens een topic waar ik mezelf moet/kan voorstellen . Ik leid mezelf hier dus wat in en val meteen ook maar met m'n eerste vraag binnen...

    Ik ben iemand die sinds een anderhalf jaar het plezier van foto's nemen ontdekt heb. Dit echter op amateuristisch niveau. Ik hou vooral van het fotograferen van dieren (in actie) en natuur. Zo heb ik bijvoorbeeld enorm genoten van de mooie landschappen en dieren die we vorig jaar tijdens onze reis in Amerika hebben gezien!

    Ik ben nu in het bezit van een Canon 1000D met lens EF-S18/55 f/3.5-5.6 en Tamron AF 70-300 F/4-5.6 LD MAcro 1:2. Niet echt de hoogvliegers, maar dat was indertijd wat bedoeld als m'n eerste SLR camera en de start van de ontdekkingstocht...
    Nu ben ik wat op m'n camera en vooral ook op m'n lenzen uitgekeken en op zoek naar iets nieuws, beters.

    Na hier veel gelezen te hebben en ook getwijfeld te hebben tussen een 550D en een 60D, lijkt voor mij persoonlijk de 550D het aantrekkelijkst. Nu ben ik van plan die eventueel te kopen met een EF-S 18-55 IS in combinatie met een aparte lens: EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM.

    Vooral over die laatste in combinatie met de 550D zou ik jullie mening eens willen. Het gaat mij vooral om het plezier, maar uiteraard wil ik ook wat evalueren in de plaatjes die ik neem. Lijkt dit jullie een degelijke combinatie?

    Bedankt alvast!!
    als je de 18-55 en de 70-300 mm neemt bij de 550D , wat is het verschil dan bij je lenzen van de 1000D?

    Comment


    • #3
      Re: Canon 550D in combinatie met bepaalde lens...

      Oorspronkelijk geplaatst door Underclass_Hero Bekijk bericht
      als je de 18-55 en de 70-300 mm neemt bij de 550D , wat is het verschil dan bij je lenzen van de 1000D?
      Beide lenzen hebben geen IS en telelens geen USM...

      Comment


      • #4
        Re: Canon 550D in combinatie met bepaalde lens...

        De 18-55 IS is significant beter dan die zonder IS , maar niet om de IS....
        Van de USM van de 70-300 moet je je ook geen overdreven voorstelling maken , echt snel is tie niet omdat het geen ring-USM is.
        Optisch is hij wel beter dan je Tamron, dus qua lenzen ga je er wel op vooruit.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 550D in combinatie met bepaalde lens...

          Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
          De 18-55 IS is significant beter dan die zonder IS , maar niet om de IS...
          Zie je het zitten om daar even wat meer uitleg over te geven?

          Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
          Van de USM van de 70-300 moet je je ook geen overdreven voorstelling maken , echt snel is tie niet omdat het geen ring-USM is.
          Verbeter me als ik verkeerd ben (heel veel weet ik er nog niet over...).

          Heb ik het juist dat de lenzen van L-series dan die zijn met ring-USM? Die zijn uiteraard heel wat duurder en jammergenoeg moet ik hier nog rekening houden met m'n budget. Dit is natuurlijk weer het lastige deel van de zaak...

          Is de (micro?)USM op de lens die ik voor ogen heb dan wel de moeite waard om voor te gaan? Geeft hij meer garantie op betere kwaliteit? Of is het verschil met een lens zonder USM (maar wel van degelijke kwaliteit) eerder verwaarloosbaar? Kan ik dan evengoed voor een lens zonder USM gaan?

          Comment


          • #6
            Re: Canon 550D in combinatie met bepaalde lens...

            Oorspronkelijk geplaatst door MyKingdom Bekijk bericht

            Is de (micro?)USM op de lens die ik voor ogen heb dan wel de moeite waard om voor te gaan? Geeft hij meer garantie op betere kwaliteit? Of is het verschil met een lens zonder USM (maar wel van degelijke kwaliteit) eerder verwaarloosbaar? Kan ik dan evengoed voor een lens zonder USM gaan?

            Was ik niet duidelijk?
            Jammer, maar een deel van mijn werk is duidelijke teksten produceren en beter kan ik echt niet.

            De 18-55 IS is optisch veel beter dan die zonder IS, daarom.

            Micro USM is geluidloos maar niet snel, dus daar win je niks mee.

            Samenvatting:
            Met de door jou gekozen lenzen heb je zeker betere optiek, en met de tele nuttige IS.
            Met de 550D samen is dat een goede set, beter dan je oude.
            Voor de standaardlens kan je nog iets overwegen dat lichtsterker is, maar misschien heb je dat helemaal niet nodig (ik heb dat ook niet nodig)

            That's it.
            Last edited by Keeskanon; 2 januari 2011, 21:29.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 550D in combinatie met bepaalde lens...

              Oorspronkelijk geplaatst door MyKingdom Bekijk bericht
              Zie je het zitten om daar even wat meer uitleg over te geven?



              Verbeter me als ik verkeerd ben (heel veel weet ik er nog niet over...).

              Heb ik het juist dat de lenzen van L-series dan die zijn met ring-USM? Die zijn uiteraard heel wat duurder en jammergenoeg moet ik hier nog rekening houden met m'n budget. Dit is natuurlijk weer het lastige deel van de zaak...

              Is de (micro?)USM op de lens die ik voor ogen heb dan wel de moeite waard om voor te gaan? Geeft hij meer garantie op betere kwaliteit? Of is het verschil met een lens zonder USM (maar wel van degelijke kwaliteit) eerder verwaarloosbaar? Kan ik dan evengoed voor een lens zonder USM gaan?
              De scherpstelling, USM ring, micro of welke dan ook, heeft in principe niks met de beeldkwaliteit te maken.

              Deze benaming geeft aan welk soort scherpstelsysteem je objectief heeft.

              De verschillende benamingen geven weer of je een snelle, langzame, stille, luidruchtige etc...scherpstelmotor hebt.

              Uiteraard wordt het betere systeem ook gebruikt bij de betere lenzen en dit zie je dan weer aan de prijs.

              De prijs van een lens geeft "ongeveer" de kwaliteit weer. Dit zowel op bouw- als op beeldkwaliteit.

              Op gebied van beeldkwaliteit ga je weinig of geen verschil zien als je in dezelfde klasse camera's blijft. De ene heeft wat meer instelmogelijkheden als de ander.

              Het verschil tussen de 550D en 60D is heel klein en is in mijn ogen de +- 300€ prijsverschil niet waard.

              De kwaliteit van de lenzen laten je wel verschil in beeldkwaliteit zien.

              De EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM heb ik ooit eens getest en vondt ze veel te soft op 300 mm. Zelfs met een beetje toegeknepen diafragma kon ze mij niet bekoren.

              Ik zou zeggen ..bepaal welk genre fotografie je aantrekt en ga direct voor goede lenzen. Wacht desnoods wat langer (sparen ) of zoek tweedehands iets.

              Goede lenzen kun je ook makkelijker van de hand doen voor goede prijzen.

              Moest ik nog opnieuw beginnen en weten wat ik nu weet.. Ik zou mij een paar lenzen meer kunnen permiteren.
              Groetjes
              ----JO

              Comment


              • #8
                Re: Canon 550D in combinatie met bepaalde lens...

                Een dikke merci Jo!
                Is al wat duidelijker geworden. Het is idd het budget die het er een beetje toe doet, allé, een beetje veel...
                Ik kan niet zomaar gelijk wat kopen en ik besef dat de lens die ik nu voor ogen heb nog bijlange niet "waw" is. Het is wikken en wegen. Ik wil niet zomaar kopen zonder me eerst wat te informeren...

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 550D in combinatie met bepaalde lens...

                  De canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM is een toppertje in die klasse.
                  Ik heb em vergeleken met ander lenzen in een min of meer objective test en het verschil was toch groot zun.
                  Je zit daar natuurlijk in de hogere-lage prijsklasse (400 euro dacht ik +-) voor die canon dus snel is em niet in focus, maar geen enkel van de lage prijsklasse is snel.
                  Optisch vind ik em supergoed voor dat geld, lens is zoals aangegeven niet lichtsterk ook.
                  Ideaal lens om mee te toeren of uitstapje bij daglicht waarbij je niet wil sleuren met L lenzen.

                  Wil je snel lenzen dan moet je full usm gaan en dito centjes ophoesten.
                  Het verschil met L lenzen is zonder meer echt heeeeeeel groot nog, vooral optisch ook.

                  Je kan dit eventueel testen door bv naar de mediamarkt te gaan (maar er niets kopen want tis een slechte winkel LOL) Of nog beter, ga naar de betere winkel waar je ook nog eens degelijke uitleg krijgt zoals art&craft, studio73, konijn,...

                  De 550D is een toppertje ook, veel toestel voor weinig geld vind ik.
                  Ik zou em vooral aanraden voor de hoger iso prestaties en meer pixels (kan je meer croppen).

                  De 60D is zelfde als de 550D maar met meer "pro" inrichting zeg maar. Extra handig knopjes, extra schermpje bovenaan, paar extratjes.
                  Of da die 300 euro waard is moet je zelf uitmaken, aan de foto zal je allesins geen verschil zien want sensor is zelfde.

                  Je hebt nu wel een voordeel dat de 1000D nog in productie is, dus je kan em voor een goede prijs tweedehands aanbieden en zo mooi stuk recupereren.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 550D in combinatie met bepaalde lens...

                    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    De canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM is een toppertje in die klasse.
                    Ik heb em vergeleken met ander lenzen in een min of meer objective test en het verschil was toch groot zun.
                    Je zit daar natuurlijk in de hogere-lage prijsklasse (400 euro dacht ik +-) voor die canon dus snel is em niet in focus, maar geen enkel van de lage prijsklasse is snel.
                    Optisch vind ik em supergoed voor dat geld, lens is zoals aangegeven niet lichtsterk ook.
                    Ideaal lens om mee te toeren of uitstapje bij daglicht waarbij je niet wil sleuren met L lenzen.
                    Erg bedankt Xafke!

                    Je bevestigt m'n gevoel tov lens en camera, dus dat geeft me dat extra duwtje om er voor te gaan.

                    Idd, zoals je hierboven zegt: de L lens is minder handig om overal mee te sleuren. Dit is echter niet de hoofdzaak om hem niet te kopen. Het gaat bij mij vooral over het budget en ik ben blij dat de lens die ik voor ogen had (idd +- 400€) door jou als behoorlijk aanzien wordt! Ik ben nog maar een beginnertje en zal (hopelijks) nog wel wat evolueren in m'n "fotografische kunsten".
                    Ik weet niet of het tov mezelf eerlijk zou zijn om nu al zo'n L lens te gaan kopen. Als ik echt nog verder verbeter en m'n wensen worden groter, kan ik later nog steeds voor een betere én duurdere lens gaan!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 550D in combinatie met bepaalde lens...

                      Vaak zijn het ook kleine truucjes die je bij bescheidener lenzen moet gebruiken.
                      De bovengenoemde 70-300 is b.v. op 250mm veel beter dan 300 en dat maakt weinig uit op de beelduitsnede, iets croppen en je bent op hetzelfde punt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 550D in combinatie met bepaalde lens...

                        Nee, dont worry, die lens is echt goed van beeld.
                        Tamron en Sigma kunnen er totaal niet aan tippen aan die lens.
                        Ook de bouwkwaliteit is voor een goedkope lens zeer aardig.

                        Als je wat voorbeeldfotos wil zien ervan kijk es hier klikkerdeklik

                        Comment

                        Working...
                        X