Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fujifilm finepix s1600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fujifilm finepix s1600

    Hey,
    ik ben van plan om de fujifilm finepix s1600 te kopen een van deze dagen,
    ik weet dat dit geen super professionele camera is, maar dit is ook niet nodig want ik ben immers ook geen fotograaf 'k ben een meisje van 14 die wil beginnen aan fotografie
    dus mijn vraag is omdat deze camera goed is voor een 'beginner'
    en als iemand deze camera al heeft, zou je mij de nadelen dan eens willen zeggen aub??
    Ik ben al op verschillende site's gaan kijken naar de voordelen en nadelen,maar die spreken elkaar serieus tegen?
    Volgens bepaalde personen kun je geen 'deftige' foto's van de natuur trekken,
    bv bij trekken van boombladeren verandert de camera dit naar 1 groen oppervlak,
    klopt dit?


    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Fujifilm finepix s1600

    Hallo,
    Ik ben destijds zelf begonnen met een Fuji, de Finepix s7000, en was daar eigenlijk niet ontevreden over. Ik dacht dat ie toen wel iets meer kostte, dus een iets geavanceerder toestel.
    Ik snap heel goed dat het budget van een 14-jarige niet oneindig is, dus soms is het roeien met de riemen die je hebt.
    Ik heb niet echt gelezen wat het toestel allemaal kan, maar probeer er op te letten dat je een toestelletje koopt waarbij je niet alleen een automatische stand hebt. Als fotografie je echt interesseert, dan zal je 't na een tijdje wel leuk gaan vinden als je ook bepaalde (of alle) instellingen manueel kan doen.
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: Fujifilm finepix s1600

      Als je het engels een beetje machtig bent, staat er hier een mooie review : http://www.photographyblog.com/revie..._s1600_review/
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Fujifilm finepix s1600

        Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
        Hallo,
        Ik ben destijds zelf begonnen met een Fuji, de Finepix s7000, en was daar eigenlijk niet ontevreden over. Ik dacht dat ie toen wel iets meer kostte, dus een iets geavanceerder toestel.
        Ik snap heel goed dat het budget van een 14-jarige niet oneindig is, dus soms is het roeien met de riemen die je hebt.
        Ik heb niet echt gelezen wat het toestel allemaal kan, maar probeer er op te letten dat je een toestelletje koopt waarbij je niet alleen een automatische stand hebt. Als fotografie je echt interesseert, dan zal je 't na een tijdje wel leuk gaan vinden als je ook bepaalde (of alle) instellingen manueel kan doen.

        nog een klein vraagje, wat wordt bedoelt met automatische stand?
        & zijn de foto's met een fuji scherp?
        Groetjes & bedankt voor je reactie

        Comment


        • #5
          Re: Fujifilm finepix s1600

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Als je het engels een beetje machtig bent, staat er hier een mooie review : http://www.photographyblog.com/revie..._s1600_review/
          Dankje!

          Comment


          • #6
            Re: Fujifilm finepix s1600

            en misschien kan iemand ook nog op deze vraag antwoorden;
            er zit toch altijd een standaard lens bij hé als je een reflex camera koopt of is dit niet het geval? Want zonder lens ben ik niet veel hé

            Comment


            • #7
              Re: Fujifilm finepix s1600

              Er zit niet altijd een standaardlens (kitlens) bij een spiegelreflex.
              Er worden wel kits verkocht.
              Maar eigenlijk moet jij jezelf eerst 2 vragen stellen:
              1. hoeveel euro kan/mag ik uitgeven?
              2. wat wil ik precies?
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #8
                Re: Fujifilm finepix s1600

                ok (:
                maar ik heb laatst een folder in de bus gekregen van de saturn waarin de fujifilm s1600 stond voor maar 15Oeuro (inde solden) , en m'n ouders & ik weten dus niet of er wel eens lens bij zit...

                Comment


                • #9
                  Re: Fujifilm finepix s1600

                  Die Fuji is GEEN spiegelreflex. In een foldertje kan hij er wel een beetje op lijken, en de winkels doen er alles aan om zo'n toestel met een speigelreflex te vergelijken. Maar het is zeker geen speigelreflex. Het is een compact, met een serieuze zoom (of die goed is dat is iets anders).
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fujifilm finepix s1600

                    ok bedankt kdenk wel dat deze camera goed genoeg zal zijn voor mij

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fujifilm finepix s1600

                      sorry , kheb nog één laatste vraag
                      misschien wel een domme vraag maarja,
                      wat is het verschil tussen een spiegelreflex en deze fuji?
                      & kunnen er op deze fuji andere lenzen gezet worden?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fujifilm finepix s1600

                        Hallo!

                        Misschien een late reactie maar misschien ben je er nog wel iets mee. Ik heb namelijk zelf ongeveer een jaar ook de FUJIFILM FINEPIX S1600 en ik vind het een geweldige camera. Als beginnend fotograaf vond ik het ook niet nodig om een reflex te hebben en vond ik een vaste lens voldoende. Dat ie slechte foto's zou nemen is absoluut niet zo dat kan ik je beamen aangezien ik sinds 3maanden een fotoblog heb. Die foto's zijn allemaal door deze camera genomen en zeker ook natuurfoto's Ik kon me geen betere begincamera wensen! Waarschijnlijk heb je hem nu al wel maar als je tips nodig hebt geef ik die graag, trouwens zelf ben ik ook nog maar 16

                        groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fujifilm finepix s1600

                          Oh ja als je graag men blog zou zien : http://glennsfotografie.blogspot.com/

                          groeten

                          Comment

                          Working...
                          X