Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Champagne gedronken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Champagne gedronken?

    De uitgelezen drank met deze feestdagen
    Ik had graag geweten waarom dit zo is.
    Champagne lijkt & blijkt ook lekker te zijn: is dat zo en waarom?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Champagne gedronken?

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    De uitgelezen drank met deze feestdagen
    Ik had graag geweten waarom dit zo is.
    Champagne lijkt & blijkt ook lekker te zijn: is dat zo en waarom?
    Je bent liefhebber van Latijnse uitdrukkingen wel:
    De gustibus non est disputandum.

    Wat voor de 1 lekker is is slecht voor een ander. En ja, iets exclusiefs heeft altijd aandacht van de mensen. Of het nu merkkledij is, de golfsport, ganzelever of champagne bubbels, luxeproducten trekken altijd aan. Daar moet niet veel achter gezocht worden.

    Comment


    • #3
      Re: Champagne gedronken?

      vorige jaren rekende we altijd minimum 1 fles champagne per man leuk en lekker natuurlijk. Dit jaar was het allemaal Cava en t was even leuk. Hoe lekker champagne ook is, t is een van de meest overroepen en overprijsde producten.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: Champagne gedronken?

        Je kan net dezlfde vraag stellen over mosselen, toen ik jong was was het arme mensen kost nu is het niet meer te betalen, terwijl zijn smaak bijna dezelfde is gebleven.
        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
        http://album.zoom.nl/user/lindberg/

        Comment


        • #5
          Re: Champagne gedronken?

          Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
          vorige jaren rekende we altijd minimum 1 fles champagne per man leuk en lekker natuurlijk. Dit jaar was het allemaal Cava en t was even leuk. Hoe lekker champagne ook is, t is een van de meest overroepen en overprijsde producten.
          Zuur en duur: krijg er de tranen van in mijn ogen.
          Een demi-sec gaat nog
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Champagne gedronken?

            Voor mij is dat een over het paard getilde witte wijn, van bedenkelijk allooi, met toevoeging van wat CO2 om de smaakpapillen nog meer om de tuin te leiden.
            Kennissen in Reims voegen er zelfs aan toe om van de grote merken, zoals Veuve, Piper, Moet, enz weg te blijven en naar lokale champagneboeren op zoek te gaan als je een champagneliefhebber bent.
            Die grote merken kopen immers resten op van wijnboeren en zelfs hele opbrengsten om aan hun quota te komen. Wat is er dan nog eigen aan het merk?
            Maar ja, degustibus et coloribus ......
            Miel
            D90 - D70 - F80 + glas

            Comment


            • #7
              Re: Champagne gedronken?

              Oorspronkelijk geplaatst door erwin Bekijk bericht
              Je kan net dezlfde vraag stellen over mosselen, toen ik jong was was het arme mensen kost nu is het niet meer te betalen, terwijl zijn smaak bijna dezelfde is gebleven.
              jaja smaak is hetzelfde, maar wat een schat aan kostbare chemicalieën krijg je er nu bij?
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: Champagne gedronken?

                Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                V op zoek te gaan als je een champagneliefhebber bent.
                dat was de hooby van mijn ex-schoonvader en die bracht echt superlekkere champagne mee. spijtig dat ik die mee moest inleveren toen ik aan een ander lief toe was.
                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: Champagne gedronken?

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  superlekkere champagne mee. spijtig dat ik die mee moest inleveren toen ik aan een ander lief toe was.
                  Een mens moet in zijn leven soms kiezen Putor.... Toch een goeie keus vind ik...
                  D90 - D70 - F80 + glas

                  Comment


                  • #10
                    Re: Champagne gedronken?

                    Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
                    Voor mij is dat een over het paard getilde witte wijn, van bedenkelijk allooi, met toevoeging van wat CO2 om de smaakpapillen nog meer om de tuin te leiden.
                    Kennissen in Reims voegen er zelfs aan toe om van de grote merken, zoals Veuve, Piper, Moet, enz weg te blijven en naar lokale champagneboeren op zoek te gaan als je een champagneliefhebber bent.
                    Die grote merken kopen immers resten op van wijnboeren en zelfs hele opbrengsten om aan hun quota te komen. Wat is er dan nog eigen aan het merk?
                    Maar ja, degustibus et coloribus ......
                    Miel
                    Interessant
                    Het schijnt dat ze ook suiker toevoegen.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Champagne gedronken?

                      Ik krijg het niet binnen, qua smaak vind ik champagne één van de slechtste dranken die er is . . . maar ik ben sowieso al geen echte alcohol drinker, misschien een trappistje of 5 op een heel jaar, en eens een pintje bij de mosselen op restaurant, maar daar blijft het bij, en zeker nooit geen wijn, daar vind ik ook helemaal niets aan.
                      Last edited by Franciskine; 2 januari 2011, 12:26.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Champagne gedronken?

                        wel wel wel, wat een negatieve reacties.
                        voor een heel lekkere drank, puur natuur, licht verteerbaar.
                        wij hebben er van genoten hoor.
                        geen duur merk, Meiter, met een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Champagne gedronken?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                          wel wel wel, wat een negatieve reacties.
                          voor een heel lekkere drank, puur natuur, licht verteerbaar.
                          wij hebben er van genoten hoor.
                          geen duur merk, Meiter, met een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding.
                          Ok maar zeg me nu eens wat deze drank nu LEKKER maakt

                          In Tenerife (Hotel Semiramis) kregen we een soort roze champagne (of Cava?)
                          's morgens bij het ontbijt. Je kon zoveel nemen als je wilde.
                          Vond dat fijn om de maag "om te gooien"
                          En daarna te ontbijten.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Champagne gedronken?

                            Hey juppekes

                            Jakkes

                            Al die drankjes die pruttelen en die ze meestal in van die smalle glaasjes presenteren lust ik niet

                            Al is het Champagne, Cava, schuimwijn, of nog iets anders
                            Bootjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Champagne gedronken?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                              wel wel wel, wat een negatieve reacties.
                              voor een heel lekkere drank, puur natuur, licht verteerbaar.
                              wij hebben er van genoten hoor.
                              geen duur merk, Meiter, met een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding.
                              Wel, Control-Z, ik ben blij voor u dat jij champagne lekker vindt.
                              Mag ik, met zovele anderen, het dan niet lekker vinden?
                              Ik zie geen negatieve reacties, enkel hoe bepaalde mensen de smaak van champagne ervaren.
                              Miel
                              D90 - D70 - F80 + glas

                              Comment

                              Working...
                              X