Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verzekering - rechtsaansprakelijkheid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verzekering - rechtsaansprakelijkheid

    Hallo allemaal ,
    wij hebben door een schilder de "corniche" van het dak laten schilderen. Maar deze man heeft daarvoor een enorm zware hoogtewerker gebruikt , met tot gevolg : grote oppervlakte (ong. 90 m²)van klinkers is verzakt , de tuin is ook ingedrukt (20 m²) en bij overmaat van ramp heeft hij een regenbuis beschadigd (een gat erin). Wij hebben hem gevraagd dit aan te geven aan zijn verzekering , maar dit is nog steeds niet gebeurd . Er zijn ook foto's gemaakt van de beschadigingen.
    De rekening voor de werken is nog niet volledig betaald , maar met het nog te betalen bedrag van 2000 euro zullen we niet toekomen voor de herstellingen. Wij hebben wel een (brand-)verzekering gebouwen , maar geen verzekering rechtsaansprakelijkheid. Het gebouw , en dus ook de factuur , staat op naam van mijn zaak.
    Wat moeten we nu doen ?

    Bedankt voor de reacties ,
    Mark

  • #2
    Re: Verzekering - rechtsaansprakelijkheid

    Schriftelijk ingebreke stellen via uw verzekering.
    http://www.myricreaties.be

    Comment


    • #3
      Re: Verzekering - rechtsaansprakelijkheid

      In geen geval betalen!
      Vermits je geen rechtsbijstand hebt zal je zelf een advokaat moeten aanstellen.
      Eventueel pas te doen als je aannemer niet reageert op de ingebrekestelling.

      Ik zou vandaag nog een ingebrekestelling maken en hem dit aangetekend versturen.
      Geef hem 30 dagen om de schade te herstellen, of met een sluitend tegenvoorstel af te komen.
      Zonder zijn reactie: advokaat aanstellen en expert onder de arm nemen om de schade vast te stellen.

      Comment


      • #4
        Re: Verzekering - rechtsaansprakelijkheid

        Ik zou sowieso eens contact opnemen met een advokaat. Zo ben je zeker met wat je zou kunnen doen.
        Canon EOS 90D EFS 18-135

        Comment


        • #5
          Re: Verzekering - rechtsaansprakelijkheid

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Ik zou vandaag nog een ingebrekestelling maken en hem dit aangetekend versturen.
          Geef hem 30 dagen om de schade te herstellen, of met een sluitend tegenvoorstel af te komen.
          Zonder zijn reactie: advokaat aanstellen en expert onder de arm nemen om de schade vast te stellen.
          Ik herhaal: doe dat a.u.b. via uw verzekering. Zij hebben hier veel meer ervaring mee en daar betaal je ze tenslotte ook voor!
          Wacht dan eerst even af hoe de tegenpartij reageert en dan kan je nog altijd een advokaat aanstellen indien nodig. Tenzij je graag advokaten betaalt natuurlijk.
          Last edited by Rikkie; 2 januari 2011, 19:13. Reden: Aanvulling
          http://www.myricreaties.be

          Comment


          • #6
            Re: Verzekering - rechtsaansprakelijkheid

            Kwil geen zagevent spelen maar als je klinkers al inzakken van een hoogtewerker er op te zetten, dan kan je best dien dat de klinkers gelegd heeft ook gaan aanklagen want zijn werk was blijkbaar ook maar brak en brol.

            Een verzakking in de tuin los je op door gewoon een zak aarde in te smijten en paar maand wachten tot gras er over groeid vanzelf.

            Die regenbuis moet je ook nog kunnen bewijzen dat het uitdrukkelijk zijn schuld was, als dat de oorzaak is van je slecht terras die inzakt sta je weer nergens want jij hebt niet voor een solide ondergrond gezorgd.

            Naargja ik snap wel dat em wat voorzichtiger mocht geweest zijn maar als hij een goede advokaat heeft zijn dat waarschijnlijk al argumenten die hij jou gaat aanwrijven en als de rechter hem volgdt draai je toch nog op voor alle kosten.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1
              In geen geval betalen!
              Vermits je geen rechtsbijstand hebt zal je zelf een advokaat moeten.
              Het is niet altijd omdat hij schade aangericht heeft dat je zijn werk niet moet betalen.
              Mocht zijn werk zelf slecht zijn dan is het iets anders.
              Nu ligt de schade elders en dat moet anders geregeld worden.
              Eigen verzekering op hoogte stellen is best, makelaar moet toch info kunnen geven?
              Waarom direct met een advokaat beginnen? Er is nog geen proces nodig hé.
              Wil je de factuur toch betwisten, dan moet je dat ook aangetekend doen binnen een bepaalde tijd. Doe je dat niet, dan ben je ze verschuldigd maar dat zal TS wel weten als hij een zaak heeft.
              Hoe meer je onderling kan regelen, hoe beter.
              Spreken is soms goud waard.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Verzekering - rechtsaansprakelijkheid - bijkomende info

                1) Er zijn rijplaten gebruikt enkel in de tuin , en dan nog wel rubberen platen .De hoogtewerker woog 6,5 ton (er stond een plaatje op), bij mijn offertes waren er verschillende schilders die enkel met ladder of stelling zouden werken.

                2) Wij wonen zelf niet op dit adres en hebben de beschadigingen te laat gezien , we hebben de schilder verwittigd maar die heeft daarna nog boorden van de oprit beschadigd . Ik heb foto's van vóór en na deze laatste beschadiging. Ook heeft hij een regenbuis beschadigd , daar heb ik ook foto's van , vóór en na. Bij het maken van de foto's heb ik ook een stukje van de hoogtewerker erop staan .

                3) Bij mijn verzekering heb ik geen verzekering rechtsbijstand . Nu dacht ik ooit eens te hebben gelezen dat banken gratis rechtsadvies/bijstand geven aan hun klanten .Ik ben ook al 30 jaar lid bij testaankoop , kunnen die je ook verder helpen ?

                Bedankt voor al jullie reacties ,

                Mark

                Comment


                • #9
                  Re: Verzekering - rechtsaansprakelijkheid

                  Waarom vraag je het hun niet gewoon als je dat denkt? Wij kennen toch je band met de bank of Test Aankoop niet?

                  Rechtsbijstand heb je ook niet direct nodig, je hebt eerst advies nodig!
                  Dat advies kan je toch ook verkrijgen van je verzekeringsagent? Of werk je enkel met online verzekeringen die zo goedkoop zijn dat ze geen service kunnen bieden misschien?

                  Neem je telefoon en bel ze op, na vijf minuten weet je toch tenminste of ze u raad kunnen geven of niet!
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verzekering - rechtsaansprakelijkheid - bijkomende info

                    Oorspronkelijk geplaatst door markwijns Bekijk bericht
                    1) Er zijn rijplaten gebruikt enkel in de tuin , en dan nog wel rubberen platen .De hoogtewerker woog 6,5 ton (er stond een plaatje op), bij mijn offertes waren er verschillende schilders die enkel met ladder of stelling zouden werken.

                    2) Wij wonen zelf niet op dit adres en hebben de beschadigingen te laat gezien , we hebben de schilder verwittigd maar die heeft daarna nog boorden van de oprit beschadigd . Ik heb foto's van vóór en na deze laatste beschadiging. Ook heeft hij een regenbuis beschadigd , daar heb ik ook foto's van , vóór en na. Bij het maken van de foto's heb ik ook een stukje van de hoogtewerker erop staan .

                    3) Bij mijn verzekering heb ik geen verzekering rechtsbijstand . Nu dacht ik ooit eens te hebben gelezen dat banken gratis rechtsadvies/bijstand geven aan hun klanten .Ik ben ook al 30 jaar lid bij testaankoop , kunnen die je ook verder helpen ?

                    Bedankt voor al jullie reacties ,

                    Mark
                    Is er nu iets gemakkelijker dan je licht eens op te steken bij die mensen,een telefoontje en je weet wat ze willen /kunnen doen voor U !!!!
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                    Comment

                    Working...
                    X