Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bepaalde tarieven Bpost schandalig duurder geworden sinds 1/1/11

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bepaalde tarieven Bpost schandalig duurder geworden sinds 1/1/11

    Mijn beste wensen om te beginnen aangezien dit mijn 1e post is dit jaar.

    Ik heb een paar zaken te koop staan op een paar Nederlandse(en Vlaamse) sites en vandaag een mailtje gekregen van iemand uit Nederland die interesse had in een haakse flitsbeugel van Hama(vraagprijs 7 Euro).

    Ik weet dat ik dat kan versturen onder de 350g en dat kwam tot nu op 6,40 Euro naar Nederland(wat ook al niet weinig is voor zo goedkope zaken).
    Voor de zekerheid toch eens op de site van Bpost gekeken(http://www.bpost.be/site/nl/resident...poststand.html).
    Ik viel bijna uit mijn stoel van verbazing want de tarieven van Kilopost Standard zijn met maar eventjes 25% verhoogd!!

    Is het zo dat "De Post" zijn recente omschakeling naar "Bpost" wil bekostigen?

    Ik zal dinsdag aan mijn baas 25% loonsopslag moeten vragen om aan de stijgende levensduurte te voldoen, hij zal mij zien afkomen

    Sven
    Sony A58 met glas, Fuji X-E1
    Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
    Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

  • #2
    Re: Bepaalde tarieven Bpost schandalig duurder geworden sinds 1/1/11

    WOW sh.t zeg, goed opgemerkt.
    Is idd een heel pak duurder geworden

    Comment


    • #3
      Re: Bepaalde tarieven Bpost schandalig duurder geworden sinds 1/1/11

      Dat zijn de zegeningen van de afbraak van het "afschuwelijke" monopolie van de nutsbedrijven, waaronder de post.
      Elektriciteit bijvoorbeeld is ook zoveel goedkoper geworden sinds het monopolie van Electrabel er moest aan geloven.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Bepaalde tarieven Bpost schandalig duurder geworden sinds 1/1/11

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Dat zijn de zegeningen van de afbraak van het "afschuwelijke" monopolie van de nutsbedrijven, waaronder de post.
        Elektriciteit bijvoorbeeld is ook zoveel goedkoper geworden sinds het monopolie van Electrabel er moest aan geloven.
        Heel juist. Alles wordt gewoon onoverzichtelijk en dat is altijd iets waar dieven handig
        gebruik van weten te maken. Alsof ze ons met die Euro nog niet genoeg bestolen hadden.

        Comment


        • #5
          Re: Bepaalde tarieven Bpost schandalig duurder geworden sinds 1/1/11

          Ik heb hier net hetzelfde meegemaakt. Vorige week zo een dicapac (zo een plastieken zak onderwaterbehuizing voor cameras) verkocht aan iemand voor 20 euro. Ze vroeg voor op te sturen en betaalde op mijn vraag 5 euro verzendkosten. Ik met het pakje naar de post. Ja meneer dat moet met taxipost verzonden worden 6.70 euro. Op mijn vraag of dat niet met de gewone post mee kan, nee het graakt niet in de brievenbus. Het pakje heeft de grote van een extrene harde schijf maar was inderdaad iets te dik om in hun mal die een brievenbus voorsteld te steken.

          Daarna eens naar kiala gekeken één tarief 4 euro. Maar ja stond daar nu in de post heb het maar met hen verstuurd. Ik denk dat ik me eens ga registreren op die kiala website en in het vervolg met hen ga verzenden.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Bepaalde tarieven Bpost schandalig duurder geworden sinds 1/1/11

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Dat zijn de zegeningen van de afbraak van het "afschuwelijke" monopolie van de nutsbedrijven, waaronder de post.
            Elektriciteit bijvoorbeeld is ook zoveel goedkoper geworden sinds het monopolie van Electrabel er moest aan geloven.
            Juist...
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Bepaalde tarieven Bpost schandalig duurder geworden sinds 1/1/11

              Alles is zo duur tegenwoordig het lijkt wel of ze 1Bf gewoon hebben vervangen door 1 euro.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #8
                Re: Bepaalde tarieven Bpost schandalig duurder geworden sinds 1/1/11

                De Post krijgt stelselmatig minder geld van de overheid, en rekent dat (uiteraard) door naar de klanten. Ipv via de belastingen, betaal je er nu gewoon rechtstreeks voor. Je kan er uiteraard nu wel voor kiezen om met ups, dhl of kiala (€4 euro) te verzenden.

                Comment


                • #9
                  Re: Bepaalde tarieven Bpost schandalig duurder geworden sinds 1/1/11

                  Oorspronkelijk geplaatst door Teun_2 Bekijk bericht
                  De Post krijgt stelselmatig minder geld van de overheid, en rekent dat (uiteraard) door naar de klanten. Ipv via de belastingen, betaal je er nu gewoon rechtstreeks voor. Je kan er uiteraard nu wel voor kiezen om met ups, dhl of kiala (€4 euro) te verzenden.
                  Kiala werkt niet internationaal.

                  Sven
                  Sony A58 met glas, Fuji X-E1
                  Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
                  Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bepaalde tarieven Bpost schandalig duurder geworden sinds 1/1/11

                    Oorspronkelijk geplaatst door sven_df Bekijk bericht
                    Kiala werkt niet internationaal.

                    Sven
                    Klopt niet helemaal: goederen in het buitenland kunnen afgehaald worden op een Kiala punt (als de firma Kiala als leveringsmethode heeft: Pixmania bv) en je kan vanuit een Kiala punt een pakje versturen naar het buitenland (vanaf de grens is dat met TNT)
                    Kijk maar eens op hun site. Of de prijzen concurrentieel zijn ?
                    Comfortably numb with my Pentax

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bepaalde tarieven Bpost schandalig duurder geworden sinds 1/1/11

                      Ik noem dat "nutsbedrijf" ondertussen "b-p iss'd" ... 't lijkt wel of daar enkel maar, en met mijn excuses, achterlijken werken .. een familienaam kan men er onmogelijk juist schrijven, 'k zou u een schitterend voorbeeld kunnen neerschrijven .. een rekening afsluiten bij overlijden schijnt totaal onmogelijk binnen de wettelijke termijnen en dan bakken ze er nog een komplete miskleum van voor wat betreft de saldi ... eigenlijk zou ik ze moeten aanklagen wegens verregaand verzuim en hun de onkosten van de boete doen vergoeden bij de dienst van de successierechten ...
                      goh ... en dan kwam die CEO van de "b-p iss'd" overlaatst nog spierballen rollen op TV in de 7e dag ... al even dwaas als de rest!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bepaalde tarieven Bpost schandalig duurder geworden sinds 1/1/11

                        Ik zal blij zijn als de dag er is dat ik pakjes met cd's en dvd's door een andere firma kan laten leveren, zodat ze niet half uit de bus steken, op de oprit liggen of een briefje in de bus steekt 'u was niet thuis, u kan uw pakje op het postkantoor komen afhalen' terwijl ik zeker wel thuis was en niet naar t postkantoor kan gaan op de zeldzame uren dat ze open zijn.
                        Canon-man. Concerten en natuur.
                        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bepaalde tarieven Bpost schandalig duurder geworden sinds 1/1/11

                          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                          Ik zal blij zijn als de dag er is dat ik pakjes met cd's en dvd's door een andere firma kan laten leveren, zodat ze niet half uit de bus steken, op de oprit liggen of een briefje in de bus steekt 'u was niet thuis, u kan uw pakje op het postkantoor komen afhalen' terwijl ik zeker wel thuis was en niet naar t postkantoor kan gaan op de zeldzame uren dat ze open zijn.
                          Verzenden via NMBS mss !
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                          Comment

                          Working...
                          X