Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vervanging 350D naar 550 of 60D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vervanging 350D naar 550 of 60D?

    Dag allemaal,
    Eerst wil zeggen dat ik best teverden ben van mijn 350 D.

    Nu zit bij deze 2 andere toestellen een camerafunctie (beide full HD) en dit lijkt mij wel wat. Ik heb een zoontje van 1.5 j en soms zou ik wel eens wat willen filmen (alleen ben ik niet zo camera minded, te veel poespas en ik hou eigenlijk meer van een momentopname).
    Nu is er toch een behoorlijk prijsverschil tussen beide toestellen, dus!!!
    Waar haal ik het meeste voordeel mee? is de 60D zo veel beter dat ik spijt ga krijgen als ik de 550 D koop.

    mvg Danny
    mvg Danny

  • #2
    Re: vervanging 350D naar 550 of 60D?

    ikzelf werk met de 550d. Ik moet zeggen dat de kwaliteit boven mijn verwachting was. Na wat opzoekwerk ben ik te weten gekomen dat bepaalde music-clips van een paar gekende groepen volledig opgenomen zijn met de 550D body van canon. Dus kwaliteit is gegarandeerd.

    Comment


    • #3
      Re: vervanging 350D naar 550 of 60D?

      Voor de sensor moet je het niet doen want het zijn de zelfde (ook in de 7D trouwens)
      Wel zit er toch een verschil in practisch gebruik (is meer Pro gericht zeg maar).
      Schermpje bovenaan is superhandig, extra knoppekes die handig zijn, meer opties en fijninstellingen in de menu ook.
      Maar onderschat de 550D zeker niet, echt een topper voor die prijs.

      Als ik jou was zou ik eens de handleiding van de 2 van het internet halen (kan je links en rechts gratis downloaden) En zo krijg je meer een idee van wat er meer zit op de 60D en of dat past bij hoe jij het ziet.

      Zelf heb ik niet heel veel ervaring met de 60D verder, wel met paar ander toestellen dus kan niet zoveel meer vertellen

      Comment


      • #4
        Re: vervanging 350D naar 550 of 60D?

        Ik ben van de 350D naar de 50D gegaan. En dat was qua bediening-comfort en dergelijke
        toch wel een grote stap vooruit. Ik herinner me nog van mijn 350D dat je zelfs om te iso
        in te stellen in het menu moest duiken.
        Verder zijn daar het tweede schermpje, de twee instelwielen, betere (lees: snellere) AF,
        en een betere ergonomie: mooiere balans met iets zwaardere lenzen.
        Tenzij je in hetzelfde segment wilt blijven, zou ik in jouw plaats kijken voor de 60D.

        Comment


        • #5
          Re: vervanging 350D naar 550 of 60D?

          Die negatieve punten wat hier geschreven worden bij de 350 D, die storen mij eigenlijk niet. Het is maar wat je gewoon bent. Waar je mee begonnen bent.
          Dat meer prof gevoel dat hoeft niet echt, spatwaterdicht is ook van geen belang, groter ook niet.
          Ik wil gewoon leuke foto's kunnen maken op een ontspannen manier, af en toe eens de gekke kuren van mijn zoontje filmen.

          Ik zal eens op zoek gaan naar die handleidingen, om ze te vergelijken.
          En mss nog eventjes (heel eventjes) mijn 350D gebruiken, met een nieuwe lens (ander topic). Alleen een nieuwe extra batterij nodig (er laad er eentje niet meer op).

          mvg Danny
          mvg Danny

          Comment


          • #6
            Re: vervanging 350D naar 550 of 60D?

            Oorspronkelijk geplaatst door Danny_B Bekijk bericht
            Die negatieve punten wat hier geschreven worden bij de 350 D, die storen mij eigenlijk niet. Het is maar wat je gewoon bent. Waar je mee begonnen bent.
            Dat meer prof gevoel dat hoeft niet echt, spatwaterdicht is ook van geen belang, groter ook niet.
            Ik wil gewoon leuke foto's kunnen maken op een ontspannen manier, af en toe eens de gekke kuren van mijn zoontje filmen.

            Ik zal eens op zoek gaan naar die handleidingen, om ze te vergelijken.
            En mss nog eventjes (heel eventjes) mijn 350D gebruiken, met een nieuwe lens (ander topic). Alleen een nieuwe extra batterij nodig (er laad er eentje niet meer op).

            mvg Danny
            Dat had ik ook gedacht. Tot ik de 50D had. Maar goed, je kunt je bij de 350D ook de
            17-55 2.8 Canon lens kopen. Die combinatie heb ik gehad. En qua IQ is dat moeilijk te
            verbeteren.

            Comment


            • #7
              Re: vervanging 350D naar 550 of 60D?

              Nu heb ik eens rondgekeken en merk ik dat heel veel vogeltjesfoto's gemaakt worden met iso tussen 500 en 1000!
              Gaat de kwaliteit van beide toestellen dan nog te vergelijken zijn (bij de hogere iso)?
              mvg Danny

              Comment


              • #8
                Re: vervanging 350D naar 550 of 60D?

                Met mijn 55OD kan ik gerust naar ISO 1600 gaan, zelfs 3200 is nog zeer goed te doen, hij staat trouwens automatisch begrenst op 3200.
                mvg Guido
                Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                Comment


                • #9
                  Re: vervanging 350D naar 550 of 60D?

                  Oorspronkelijk geplaatst door gblanchaert Bekijk bericht
                  Met mijn 55OD kan ik gerust naar ISO 1600 gaan, zelfs 3200 is nog zeer goed te doen, hij staat trouwens automatisch begrenst op 3200.
                  Dank je voor de info.

                  PS: ik zie juist dat de 60D een antidust functie heeft en de 550 niet. Hoe groot is het voordeel om dit te hebben?
                  mvg Danny

                  Comment


                  • #10
                    Re: vervanging 350D naar 550 of 60D?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Danny_B Bekijk bericht
                    Dank je voor de info.

                    PS: ik zie juist dat de 60D een antidust functie heeft en de 550 niet. Hoe groot is het voordeel om dit te hebben?
                    Ik weet niet waar je dat gezien hebt maar de 550 heeft ook een antidust functie.Tegenwoordig hebben alle reflextoestellen deze functie

                    Comment


                    • #11
                      Re: vervanging 350D naar 550 of 60D?

                      Bij deze vergelijking. vrij ver naar onder staat het.

                      http://http://www.digicamshop.be/vergelijken/?product[]=91476&product[]=109796&specificationprofileshopid=303
                      mvg Danny

                      Comment


                      • #12
                        Re: vervanging 350D naar 550 of 60D?

                        Kijk dan hier eens

                        The Canon EOS 550D is a difficult product to categorize. Ostensibly designed to appeal to first-time DSLR buyers and enthusiasts, it offers a lot more technology, and at a higher price, than we might expect for a camera aimed squarely at this sector. Although it might seem logical for the 550D to replace the EOS 500D, the older camera is set to continue in Canon's lineup, which leaves the 550D pinched between its entry-level (represented by the still-current EOS 1000D and the 500D) and nominally enthusiast (the EOS 50D) peers. Confusingly however, apart from build quality (which is all but identical to the EOS 500D), the 550D has more in common with the prosumer EOS 7D, and - perhaps even more confusingly - it out-specifies the EOS 50D in many areas.

                        Comment


                        • #13
                          Re: vervanging 350D naar 550 of 60D?

                          Fijn dat je dit wist. Ik moet leren verder zoeken.Zelfs als op de ene plaats iets staat, er niet altijd op vertrouwen en even verder zoeken.
                          mvg Danny

                          Comment


                          • #14
                            Re: vervanging 350D naar 550 of 60D?

                            D'er lopen momenteel een aantal gelijkaardige draadjes.
                            Ik ben zelf van de 350D naar de 50D gegaan, en vandaar naar de 7D (maar dat was een cadeau voor mijn 60ste verjaardag). Ik zou ook aanraden om van een xxxD naar een xxD te gaan vanwege: betere bouw, betere ergonomie, liveview, dust removal... (deze laatste zitten vandaag de dag in alle modellen). Denk eraan (ook boven reeds geschreven) dat een goed objectief nog meer kwaliteit oplevert dan een 'betere' body.
                            Ik ben er niet van overtuigd dat de 60D de waardige opvolger is van de 50D, maar begrijp toch enigszins dat Canon wil differentiëren met de nog 'hoger geplaatste (?)' 7D. De 60D heeft wel als voordeel een wentelbaar scherm, interessant voor diegenen die live view 'onder moeilijke hoeken' zouden willen gebruiken (ik denk b.v. aan bepaalde macro's, b.v. van paddo's).
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment

                            Working...
                            X