Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon coolpix p7000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon coolpix p7000

    Graag had ik geweten of er leden zijn die al ondervinding hebben betreffende de coolpix p7000.Ik zoek een tweede camera,wegens mijn ouderdom en het wandelen in de bergen moet ik op alle gewicht gaan besparen. Als er mensen zijn die ondervinding hebben met deze camera a.u.b. laat eens iets weten. Mijn voorkeur zo naar deze camera gaan omdat ik met nikon d80 goede ondervinding heb, dat is mijn andere camera.
    Bij voorbaat dank
    Francois

  • #2
    Re: nikon coolpix p7000

    Ik heb de P7000 twee maanden in gebruik, met zijn SLR Allures is de foto kwaliteit en HD film meer als voldoende. Met zijn 400 gram is het geen echt licht toestel maar ik vind zijn zwaarte eerder een pluspunt om stabieler foto's te nemen. Op feestjes gebruik ik de SB 900 die groter is als de P7000 maar het werkt wel. Voor de rest moet ik nog één en ander uitproberen maar ben toch al tevreden. Groetjes Willem

    Comment


    • #3
      Re: nikon coolpix p7000

      Bedankt hot radiator
      het scheelt toch één kg en als de kwaliteit van de foto's goed is,meer moet dat niet zijn. Ik had graag wat nieuws over de raw, naar ik lees zo je dat alleen maar met de software van nikon kunnen lezen en ik had graag geweten of het werkt in lightroom 3.
      mvg
      Francois

      Comment


      • #4
        Re: nikon coolpix p7000

        Oorspronkelijk geplaatst door fw002 Bekijk bericht
        Bedankt hot radiator
        het scheelt toch één kg en als de kwaliteit van de foto's goed is,meer moet dat niet zijn. Ik had graag wat nieuws over de raw, naar ik lees zo je dat alleen maar met de software van nikon kunnen lezen en ik had graag geweten of het werkt in lightroom 3.
        mvg
        Francois
        ik lees de raw's van de P7000 in lightroom... v3.3
        de kwaliteit is prima, handig dat er een optische viewer op zit!
        ben vandaag wel tegen een beperking aangelopen... tegenlicht opnames, met de zon in beeld, lukken niet goed... veel flair and artefacten...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: nikon coolpix p7000

          Bedankt,waarschijnlijk wordt het wel deze camera. Maar ik heb nog effe tijd voor ik definitief een besluit moet nemen en als er nog meer leden moesten weten,graag vernomen dan.
          mvg
          Francois

          Comment


          • #6
            Re: nikon coolpix p7000

            Oorspronkelijk geplaatst door fw002 Bekijk bericht
            Bedankt,waarschijnlijk wordt het wel deze camera. Maar ik heb nog effe tijd voor ik definitief een besluit moet nemen en als er nog meer leden moesten weten,graag vernomen dan.
            mvg
            Francois
            Ook eens lezen op dpreview in de forums daar, daar zijn al vele ervaringen met de P7000.
            Heb deze ook eens uitgebreid bekeken naast een Canon G12 en een Panasonic LX5 en vond het een goed toestel, maar toch enkele serieuze gebreken.

            P7000:
            Is zeer traag te noemen, menuwissels en dergelijke duren lang.
            Tijdens het testen heb ik zeker 2 maal lens initialisatie gekregen als deze niet kan focussen (toestel start dan herop)
            Focus is niet zo betrouwbaar...

            G12 is een pracht van een toestel en volledig bugvrij, (in tegenstelling tot de P7000)

            De LX5 is kleiner en heeft een F2.0 lens, wat 2x zo snel is als deze op een P7000 & G12...

            Heb uiteindelijk voor de LX5 gekozen.

            Weet wel, ik ben van nature uit een Nikon man, heb met een F100, D70, D200, D300 gewerkt, allemaal met grote tevredenheid, maar van Nikon compacts heb ik momenteel nog steeds niet veel goed te vertellen...
            P7000 was ook mijn eerste keuze, kon werken met mijn flitsers, RAW workflow bleeft dezelfde,.... Maar in the end, toch niet goed genoeg.
            Nikon D300 & een beetje glas...
            Iets kleiners als carry everywhere

            Comment


            • #7
              Re: nikon coolpix p7000

              Is een prachtig toestel dat bijna een SLR evenaart.
              Zeker goed en met een snelle SD kaart goed te gebruiken
              Zo'n snelle SD zou ik zeker aanraden
              Zelfs een SDXC zodat filmen ook geen probleem geeft (bvb deze van Kingston... pas uit)
              Problemen zoals hierboven beschreven zijn niet het probleem van het toestel maar van een te trage kaart. Een pas nieuw toestel vraagt ook de bijpassende kaart

              Comment

              Working...
              X