Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Display kras vrij houden!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Display kras vrij houden!

    wat doen jullie om je display kras vrij te houden?
    al komen daar bij gewoon gebruik geen scharen op?

  • #2
    Re: Display kras vrij houden!

    Gewoon een displaybeschermer erop
    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

    Comment


    • #3
      Re: Display kras vrij houden!

      Oorspronkelijk geplaatst door Pechje Bekijk bericht
      Gewoon een displaybeschermer erop
      Ik laat hem er juist af. De krassen die op mijn display zitten zijn veroorzaakt door zand wat tussen de beschermer en het display raakte. Gewoon voorzichtig zijn. Het geen peperkoek.
      Groetjes, KC
      www.sportbeelden.com

      Comment


      • #4
        Re: Display kras vrij houden!

        Nooit een beschermer gebruikt en nog bijna geen krassen (vind dit ook niet erg eigenlijk, als de foto's maar "krasvrij" zijn).
        Greetz Geert.
        Canon gerief...

        Comment


        • #5
          Re: Display kras vrij houden!

          Oorspronkelijk geplaatst door kimmy33 Bekijk bericht
          wat doen jullie om je display kras vrij te houden?
          al komen daar bij gewoon gebruik geen scharen op?
          Helemaal niks doe ik daarvoor, en toch heb ik geen krassen.....

          Comment


          • #6
            Re: Display kras vrij houden!

            Ik heb er direct een GGS hardglazen protector op geplakt....kost 15 Euro, maar dan hou je het kunststof LCD schermpje wel netjes.
            Mocht het om een camera van Nikon gaan dan ziet het er ook nog eens beter uit dan die plastic dekseltjes die Nikon standaard meelevert, waar na 5 minuten al een hoop stof onder gaat zitten...
            Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: Display kras vrij houden!

              Op de D700 het Nikon kapje erop....niks geen stof eronder of zand...of wat dan ook...

              Op mijn oude SLR...niets...en had toen ook geen krassen...
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #8
                Re: Display kras vrij houden!

                Ik werk ook zonder iet op, gewoon af en toe men dikke-neus afdrukken wegvegen LOL.
                Komt geen krasje in als je voorzichtig bent met je materiaal.

                Comment


                • #9
                  Re: Display kras vrij houden!

                  Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                  Op de D700 het Nikon kapje erop....niks geen stof eronder of zand...of wat dan ook...

                  Op mijn oude SLR...niets...en had toen ook geen krassen...
                  Dat standaard lelijke dekseltje sluit niet goed aan op het display en binnen een mum van tijd zit er stof onder. Niet schadelijk, wel irritant, nog afgezien van het feit dat dat dekseltje helemaal snel bekrast wordt (ook bij normaal gebruik).

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  Ik werk ook zonder iet op, gewoon af en toe men dikke-neus afdrukken wegvegen LOL.
                  Komt geen krasje in als je voorzichtig bent met je materiaal.
                  Je moet je camera toch eens regelmatig opbergen, en ook tijdens het gebruik kan je er bijv. langs een rits van je kleding mee schuren....resultaat kan een lelijke kras op het display zijn, en dat is toch zonde (ook al zie je hier natuurlijk niks van op je foto's).

                  Volgens mij heeft Nikon bij de D7000 ervoor gekozen om het toestel standaard uit te rusten met een gehard display....waarom zullen ze dat toch gedaan hebben ?
                  Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Display kras vrij houden!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                    Je moet je camera toch eens regelmatig opbergen, en ook tijdens het gebruik kan je er bijv. langs een rits van je kleding mee schuren....resultaat kan een lelijke kras op het display zijn, en dat is toch zonde (ook al zie je hier natuurlijk niks van op je foto's).

                    Ik heb nog nooit iets gedaan aan dekseltjes, folies en dergelijke, ben helemaal niet zuinig op mijn spullen en heb toch nog nooit een kras op een display gehad.
                    Overigens wordt een kras onzichtbaar zodra het display aanstaat......

                    Comment


                    • #11
                      Re: Display kras vrij houden!

                      Ik heb nog nooit zo'n beschermfolie gebruikt, en bij geen enkele van mijn camera's stond ooit een kras op het display.
                      Bij Canon heb ik er dus nooit problemen mee gehad, misschien is het display bij sommige andere merken wat zachter waardoor er gemakkelijker krassen op komen?

                      Ik heb al wel een paar keer camera's gezien waarbij er zo'n beschermkapje over het display zit, en daardoor gaat de kwaliteit van het display flink achteruit.
                      Je moet dan al vanuit de juiste hoek kijken of je ziet niets meer, en er zijn ook veel meer reflecties.

                      Ik steek de camera altijd in de fototas met de lens naar beneden, dan komen er misschien ook al minder snel krassen op. Maar bij de meeste fototassen is het materiaal aan de binnenkant toch zacht genoeg om geen krassen te maken op de camera of op het schermpje.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Display kras vrij houden!

                        M'n 400D was een stevig ding, maar er is toch een kras op gekomen, en de 40D die ik daarna heb gekocht had er ook één
                        Het plastic is redelijk zacht, ritssluitingen ed kunnen wel degelijk beschadigen, maar zo erg vind ik dat niet

                        7D heeft een hardglazen scherm, geen probleem totnutoe

                        Comment


                        • #13
                          Re: Display kras vrij houden!

                          [MOD] Topic verplaatst want dit heeft niks met objectieven te maken.

                          Nu gebruik ik de bescherming die met de S5 meegeleverd werd. Mocht dat niet het geval zijn, dan zou ik toch een folie gekocht hebben.
                          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                          Comment


                          • #14
                            Re: Display kras vrij houden!

                            Ik heb ook steeds de beschermkap er op zitten en zelden stof of zand er achter
                            Moest ik deze er niet ophebben zou ik zo'n folie kopen om er op te plakken
                            Racing Pics
                            Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Display kras vrij houden!

                              Ik vind dit even nutteloos als plastic hoezen over een lederen salon trekken.
                              Als je zorg draagt voor je materiaal komt er niets aan.
                              Nikon D3100 .:. AF-S 18-105 VR .:. AF-S 35 f1.8 .:. SB-700

                              Comment

                              Working...
                              X