Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Accessoires filmen met DSLR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Accessoires filmen met DSLR

    Toevallig zag ik gisteren op het nieuws een reporter die aan het filmen was met een DSLR, maar daar was wel een en ander van accessoires bijgevoegd, blijkbaar is daar reeds vanalles voor te koop, iemand ondervinding met die accessoires ? Is dat handig in gebruik ? Of is het een hoop rommel.

    Lijkt mij nogal wat gedoe met dat tandwiel op je focusring.

    Een voorbeeld KLIK
    Last edited by Guest42; 30 december 2010, 16:52.

  • #2
    Re: Accessoires filmen met DSLR

    Filmen met een SLR is net zoals koffie drinken uit een soepbord. Ronduit belachelijk dus.
    Het toestel is er gewoon niet op gemaakt.

    Overlaatst zag ik op een groot event iemand filmen met een SLR en twas echt om te lachen hoe em stond te prutsen.

    Je ziet iemand staan die precies een foto wil nemen maar geen foto kan nemen omdat em nog in zen broek staat te doen en het sop achter zijn billen nog loopt.

    Het artikel die je daar aangeeft is voor mij zeer twijfelachtig want veel dingen die er in staan zijn niet juist of fout geargumenteerd.

    Wil je echt goed en comfortable filmen? koop dan een filmcam.
    Wil je echt goed en comfortable fotos nemen? koop dan een SLR.
    De combo werkt NIET!

    En voor alle twee geldt dat je van brol, over instap naar middenklasse tot pro kan gaan met gelijklopende prijzen +-.

    Om dus op je vraag te antwoorden, tis bucht.

    Comment


    • #3
      Re: Accessoires filmen met DSLR

      Ik denk dat we hier het zelfde dilemma hebben als in de jaren tachtig met het uitkomen van de digitale camera , dan had je ook felle voorstanders van analoog en de voorstanders van het nieuwe onbekende digiaal denk dat de camera's zoveel zullen verbeteren dat je er een waardige filmcamera mee hebt , de vooruitgang kan je niet tegen houden

      Comment


      • #4
        Re: Accessoires filmen met DSLR

        Ik film zelden met de 7D maar de beelden die er uitkomen zijn beter dan onze sony HD camera wat zeker geen goedkoop toestel was .Filmcamera is wel handiger .

        Comment


        • #5
          Re: Accessoires filmen met DSLR

          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Filmen met een SLR is net zoals koffie drinken uit een soepbord. Ronduit belachelijk dus.
          Het toestel is er gewoon niet op gemaakt.
          Als je de juiste accessoires gebruikt , wat belachelijk veel kost imo, dan is het zeer goed te doen anders zouden ze dit niet doen : http://www.petapixel.com/2010/04/09/...on-5d-mark-ii/
          Zo zou een degelijke setup eruitzien : http://www.calebheller.com/blog/2008...lr-cinema-rig/
          Last edited by C.ust; 31 december 2010, 09:02.

          Comment


          • #6
            Re: Accessoires filmen met DSLR

            Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
            Ik film zelden met de 7D maar de beelden die er uitkomen zijn beter dan onze sony HD camera wat zeker geen goedkoop toestel was .Filmcamera is wel handiger .
            Ik moet ook wel toegeven dat wat er van filmpjes uit mijn D3s komt echt wel mooi is, mooie digitale herinneringen aan onze kleinkinderen tot nochtoe.
            Wat je wel hebt, is dat deze bestanden nogal wat ruimte vragen op je geheugenkaartje, zo een 120Mb/min.

            En natuurlijk is ook het monteren van filmpjes een vak op zich, maar zoals gezegd om af en toe eens een familieopname te maken.

            Af en toe zie je ze nogthans op TV bij persconferenties met een DSLR filmen, dat was mij een paar dagen geleden opgevallen, dat er daar eentje stond met zo een heel ding op zijn schouder.

            Comment


            • #7
              Re: Accessoires filmen met DSLR

              Oorspronkelijk geplaatst door C.ust Bekijk bericht
              Als je de juiste accessoires gebruikt , wat belachelijk veel kost imo, dan is het zeer goed te doen anders zouden ze dit niet doen
              Zo zou een degelijke setup eruitzien : http://www.calebheller.com/blog/2008...lr-cinema-rig/
              Amai, ik denk dat je voor dergelijke setup bijna een digitale HD camcorder kan kopen.

              Ik koopmij mischien zo een LCD loupe en de rest zal ik wel zelf maken.

              Comment


              • #8
                Re: Accessoires filmen met DSLR

                Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                Filmen met een SLR is net zoals koffie drinken uit een soepbord. Ronduit belachelijk dus.
                Het toestel is er gewoon niet op gemaakt.

                Overlaatst zag ik op een groot event iemand filmen met een SLR en twas echt om te lachen hoe em stond te prutsen.

                Je ziet iemand staan die precies een foto wil nemen maar geen foto kan nemen omdat em nog in zen broek staat te doen en het sop achter zijn billen nog loopt.

                Het artikel die je daar aangeeft is voor mij zeer twijfelachtig want veel dingen die er in staan zijn niet juist of fout geargumenteerd.

                Wil je echt goed en comfortable filmen? koop dan een filmcam.
                Wil je echt goed en comfortable fotos nemen? koop dan een SLR.
                De combo werkt NIET!

                En voor alle twee geldt dat je van brol, over instap naar middenklasse tot pro kan gaan met gelijklopende prijzen +-.

                Om dus op je vraag te antwoorden, tis bucht.
                misschien staat filmen met dslr's nog niet op punt, maar er zit zeker wel potentieel in! geef dat nog wat jaren technologische vooruitgang en ik zie er geen graten meer in om te filmen met een dslr
                trouwens, oefening baart kunst. dat die ene kerel was aan het klungelen met zijn camera betekent niet dat het bij niemand vlot gaat. binnen een paar maanden kan hij waarschijnlijk zeer mooie beelden maken
                kijk anders eens naar dit filmpje en droom weg
                Canon 60DCanon 50mm f/1.8Canon 18-135mmFinal Cut ProMotion (used for slow motion effect)Filmed and Edited by Evan ThomasSkateboarder: Brian Kenyon

                of ik wordt er gewoon wild van omdat ik de sport zo geweldig vind

                Comment


                • #9
                  Re: Accessoires filmen met DSLR

                  Met veel minder atributen gaat het ook.

                  Vogelfilmer

                  Gewoon een sigma 300-800mm of een canon 500mm, een 2X extender én een 1.4 X extender op een 5Dmark II of nu zelfs op een 7D.

                  Een bijhorende richtmicrofoon zorgt voor het geluid.

                  Hier kun je zijn opnames bewonderen.

                  Van de details op 30-40 meter sta ik wel versteld.
                  Groetjes
                  ----JO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Accessoires filmen met DSLR

                    't Is geen DSLR, maar ik gebruik wel af en toe mijn NEX-5 om te filmen. De scherptediepte alleen al ...en dat met ocharme een f/3.5-5.6 kitlensje op een APS-C sensor . Laat staan wat jij ermee zou kunnen, met een full-frame sensor en een paar erg mooie lenzen hé Geert .

                    De beelden zijn echt schitterend...als je heel zachtjes manueel scherpstelt, met wat lichteffecten, muziekje...je kijkt net naar een bioscoopfilm (nouja, bijna )!

                    Ik heb er trouwens een microfoontje voor . Aangezien de A700-opvolger ook een 'translucent'-model wordt zal ik (als het budget er is en er niets anders op mijn verlanglijstje komt te staan) waarschijnlijk daar ook een microfoon voor kopen .

                    Alleen dat manueel scherpstellen is niet altijd even eenvoudig (als je uit het AF-tijdperk komt zoals ik, bedoel ik ) ...zo ervaar ik het toch op. Oefening baart kunst, zeker ...
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Accessoires filmen met DSLR

                      De meeste accessoires die je kan kopen om te filmen zijn echt wel van goede kwaliteit, je moet natuurlijk niet de goedkoopste dingen die je tegenkomt kopen. Als je investeert in de betere accessoires dan wordt filmen met een dslr echt wel aangenaam en echt goed. Tegenwoordig zijn de dslr allom tegenwoordig in de video/tv wereld.
                      Last edited by Oliver1; 31 december 2010, 21:40.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Accessoires filmen met DSLR

                        de beeld kwaliteit van mijn D7000 moet zeker niet onderdoen tegen mijn sony full HD cam. soms heb ik de indruk dat het beeld zelfs nog iets scherper en meerdetail heeft .

                        wat wel is, de sony cam is veel handiger om mee te filmen en om mee te nemen.
                        stabilisatie is ook pak beter.
                        2 body's en wat lenzen ..

                        older and wiser ... my arse

                        Comment


                        • #13
                          Re: Accessoires filmen met DSLR

                          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          't Is geen DSLR, maar ik gebruik wel af en toe mijn NEX-5 om te filmen. De scherptediepte alleen al ...en dat met ocharme een f/3.5-5.6 kitlensje op een APS-C sensor . Laat staan wat jij ermee zou kunnen, met een full-frame sensor en een paar erg mooie lenzen hé Geert .

                          De beelden zijn echt schitterend...als je heel zachtjes manueel scherpstelt, met wat lichteffecten, muziekje...je kijkt net naar een bioscoopfilm (nouja, bijna )!

                          Ik heb er trouwens een microfoontje voor . Aangezien de A700-opvolger ook een 'translucent'-model wordt zal ik (als het budget er is en er niets anders op mijn verlanglijstje komt te staan) waarschijnlijk daar ook een microfoon voor kopen .

                          Alleen dat manueel scherpstellen is niet altijd even eenvoudig (als je uit het AF-tijdperk komt zoals ik, bedoel ik ) ...zo ervaar ik het toch op. Oefening baart kunst, zeker ...
                          Ik vind de beeldkwaliteit zeker voortreffelijk, ook al heeft Nikon bij de D3s gekozen voor geen full HD maar voor een trapje lager, wat er wel opzit is AF, maar dat zit nogal eigenaardig in elkaar, je moet namelijk de AF knop indrukken als je wil scherpstellen tijdens het filmen, daar moet ik nog eens flink op oefenen.
                          En dan de montage van die filmpjes, welk programma is simpel en werkt vlot Terug een ding op zich, waar ik geen dagen wil op studeren, zoals hierboven reeds gezegd, wil ik die functie alleen gebruiken om de kleinkinderen nu en dan eens te filmen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Accessoires filmen met DSLR

                            Rolling shutter heb je natuurlijk wel bij veel camera' s...


                            maar zoals nogal gezegd: mijn D7000 filmt voortreffelijk,maar dat is niet echt de bedoeling van het speeltje voor mij... als er zich dan eens iets voordoet wat zeker gefilmd moet worden en ik heb de D7000 in de hand, dan gebruik ik m ook daarvoor...
                            Nikon D7000 + Nikkor 18-105 VR + Nikkor 50 mm 1.8 + Nikon SB-900

                            Comment


                            • #15
                              Re: Accessoires filmen met DSLR

                              Ik gebruik er iMovie voor (dat bij elke Mac zit...ik gebruik wel nog iMovie '10, momenteel is 't '11 geloof ik) . Moet er wel zelf nog eens wat aan prutsen, dat ik dat programma wat leer kennen - heb het voordien nooit gebruikt...

                              AF bij mijn NEX (die constant scherpstelt) is wel erg handig , maar voor sommige dingen wil je toch liever zelf scherpstellen - kleine scherptediepte of klein onderwerp, enz...
                              Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                              Comment

                              Working...
                              X