Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sRGB kleurinstelling in monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sRGB kleurinstelling in monitor

    Hallo

    Omdat m'n laptopscherm te slecht is voor fotobewerking, heb ik daarstraks van een vriend een Medion Akoya p54004 22" monitor gekocht. Hij deed deze weg omdat hij zijn vaste pc niet meer gebruikt en nooit een extern scherm aan zijn laptop hangt.

    Ik weet dat ik best voor fotobewerking een deftig scherm koop en dit kalibreer, maar hier heb ik momenteel de centjes niet voor... vandaar ook m'n keuze voor dit tweedehands scherm aan vriendenprijsje ipv een nieuw. Nu was ik net de kleuren van dit scherm wat aan het afstellen toen ik in het menu van de monitor onder 'uitgebreid' kon kiezen voor het basistype kleurinstelling (warm - normaal - koud - gebruiker - sRGB)

    Kies ik dan best die sRGB aangezien het voornamelijk voor fotobewerking is dat ik dit scherm aan mijn laptop aansluit? Of wil dit iets totaal anders zeggen...

    Ook nog even dit: in de handleidig vind ik over deze instelling niets terug, ze wordt er gewoon niet in vermeld...

    Yannick

  • #2
    Re: sRGB kleurinstelling in monitor

    Niemand die er iets over weet?

    Yannick

    Comment


    • #3
      Re: sRGB kleurinstelling in monitor

      Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
      Niemand die er iets over weet?

      Yannick
      Zet die maar op sRGB.
      Je kan ook "gebruiker" instellen en ik vermoed dat je dan zelf de kleuren moet afstellen.

      Gewoonlijk staat de helderheid bij zo'n monitor veel te hoog.

      Je kan ook de monitor afstellen aan de hand van foto-voorbeelden.
      Je kan die vinden op het internet (Fuji of Kodak).
      Of met zo'n zwart-wit-strip.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment

      Working...
      X