Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sliding.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sliding.



    Alvast bedankt om te kijken.
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Sliding.

    Heel mooi
    Groetjes Hilde
    http://hildeg.smugmug.com/

    Comment


    • #3
      Re: Sliding.

      een mooi schilterijtje waarin ik nu al zeker vier verschillende versies heb gezien
      : meisje met kindje op de rug
      meisje dat op stelten loopt
      meisje met lange benen
      twee personen die mekaar tegemoet komen
      , tja, hier kan je fantasie beginnen werken!
      groetjes
      hilde

      Comment


      • #4
        Re: Sliding.

        'k Zeg niet dat ik het versta , maar 'k vind het wel mooi om naar te kijken
        'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
        Grtjs, Jacky

        Comment


        • #5
          Re: Sliding.

          Oorspronkelijk geplaatst door tullep Bekijk bericht
          een mooi schilterijtje waarin ik nu al zeker vier verschillende versies heb gezien
          : meisje met kindje op de rug
          meisje dat op stelten loopt
          meisje met lange benen
          twee personen die mekaar tegemoet komen
          , tja, hier kan je fantasie beginnen werken!
          Jacky en beide Hilde's, oprechte dank voor de reactie
          Om jullie te dienen : Suggestieve voorstelling van een glijdende ijs/sneeuwstoel getrokken door papa en de kinderen achterop.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Sliding.

            Dat is er zo eentje waarvan ik zeg: ik zou willen dat ik hem zelf gemaakt had.
            Prachtig hoe je de beweging, de reflectie en de structuur in het ijs hebt vastglegd.

            groetjes

            moniq
            groetjes, moniq (BD1321BE)

            A picture paints a thousand words

            Comment


            • #7
              Re: Sliding.

              ik ga helemaal voor de kleuren-compo en de subtiele friemeltjes in het blauw (ijs), genieten zonder denken

              Comment


              • #8
                Re: Sliding.

                Lang geleden was er in Rusland een vrouw die Baboushkla noemde. Ze woonde in een
                klein huis, diep in het bos. Ofschoon ze alleen was, hield ze zich de hele dag bezig met
                naaien, poetsen en koken. Nooit voelde ze zich eenzaam, hoewel ze nooit bezoek had.
                Op een ijskoude winterdag, toen de hemel zwanger was van de sneeuw was ze verbaasd
                stemmen te horen in het bos. De stemmen waren van drie hongerige reizigers die eten
                en onderdak nodig hadden. Babouskhla nodige hen uit, stookte een vuur, bereidde hen
                een heerlijke maaltijd en maakte dat ze zich thuis voelden.
                De drie mannen vertelde haar dat ze op zoek waren naar een heilige baby, maar dat de
                ster die hen de weg moest wijzen, verborgen was door de sneeuwlucht. Baboushkla zei
                hen dat ze, zodra ze klaar waren met eten en zich uitgerust hadden, zij hen de weg zou
                wijzen.
                De reizigers knikten. De ster was een teken van een heilige geboorte. Dat ze er naartoe
                op weg waren en cadeaus bij hadden voor het Goddelijke kind. Babouskhla verlangde er
                plots na om ook het heilige kind te zien. Maar ze voelde zich te oud om te reizen. Voor
                het eerst ervoer ze eenzaamheid. Plots leek ze verloren en alleen.
                Zo erg dat ze besloot om toch mee te gaan. Ze pakte een bundeltje kleren en wat kleine
                geschenkjes voor het kind. De volgende ochtend vertrokken ze. Ze volgde de reizigers,
                maar kon hun tempo niet bijbenen. Ze zocht naar het heilige kind, maar kon het nooit
                vinden. En tot op de dag van vandaag zwerft ze rond, zoekend naar het kind en daarbij
                deelt ze geschenkjes uit aan alle kinderen die ze op haar weg tegenkomt.

                Enfin, dit schoot me te binnen toen ik deze prachtige foto zag.

                Comment


                • #9
                  Re: Sliding.

                  Hele mooie suggestieve foto. Je gedachten kunnen er alle kanten mee op en een eigen verhaal erond bouwen. Sterk. mede ook door de symmetrie die het beeld heeft word je erin gezogen.
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sliding.

                    De slee lijkt wel in een derde dimentie te zitten.
                    Fantastisch mooi van kleuren.
                    Ik zou de foto wel eens willen zien zonder de figuren erin. Lijkt me eveneens speciaal..
                    Prachtig.
                    Gil

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sliding.

                      Moniq, Fena, Saphi en Gil allen een dikke dankuwel voor de fijne commentaren
                      En een speciale dank aan Doudeke voor zijn magnifieke verhaal
                      Iedereen nog een dol eindejaar, ga er ook aan beginnen... tot volgend jaar
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sliding.

                        knappe plaat, maar dat weet je al door de vorige reacties
                        groetjes Ingrid

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sliding.

                          Een erg mooie Raymond. Bijzonder en schitterend van kleuren.
                          Mijn beste wensen voor het nieuwe jaar (en de volgende )
                          Marleen
                          It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
                          http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sliding.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Marl1 Bekijk bericht
                            Een erg mooie Raymond. Bijzonder en schitterend van kleuren.
                            Mijn beste wensen voor het nieuwe jaar (en de volgende )
                            Marleen
                            Dank u Marleen, we zullen ons best doen !
                            Ook Ingrid een oprechte dank
                            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                            Comment

                            Working...
                            X