Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightsetup

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightsetup

    Hallo iedereen,

    Ik had graag wat meer geleerd over lightsetup.
    Is er een goede website met lichtsetup voor in de studio met instellingen en voorbeeldfoto's.
    Vb main light 1 stop overbelichten en fill light 1 stop onderbelichten.

    Alvast bedankt,

    Gr Stef

  • #2
    Re: Lightsetup

    Een site waar ze de lichtratio's uitleggen ken ik niet. Ik denk dat veel oefening wel een persoonlijke toets zal creëren.

    Elke week kijk ik eens op http://www.strobox.com/
    Bij elke foto krijg je wat uitleg over de licht set-up.

    Suc6!
    I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

    Comment


    • #3
      Re: Lightsetup

      denk dat je best ergens een workshop volgt of een DVD koopt...
      Denk niet dat je dit makkelijk gratis online zal vinden, daar kruipt ontzettend veel tijd en energie in...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Lightsetup

        op tube eens kijken er sta genoeg info
        vb;
        In this video Alec discusses how to do a 5-light "Jill Greenburg" lighting setup.

        Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

        ...
        en gewoon gevonden met wat je vraagt: lightsetup
        ook zoeken op "Photography Lighting Setup" ect...
        Never resist temptation or it could go away...
        Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

        Comment


        • #5
          Re: Lightsetup

          Hallo Iedereen,

          Reuze bedankt voor de hulp en de handige websites.

          Gr Stef

          Ik ga alvast een workshop volgen bij Calumet in Rotterdam over studio belichting, hopelijk leer ik daar veel uit.
          Heeft er al iemand van jullie een workshop gevolgd bij Calumet?s

          Comment


          • #6
            Re: Lightsetup

            Oorspronkelijk geplaatst door stefaanjan Bekijk bericht
            Heeft er al iemand van jullie een workshop gevolgd bij Calumet?s
            Ja ... deze
            www.fotofolio.be

            Comment


            • #7
              Re: Lightsetup

              Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
              Ja ... deze
              lol en was de lesgever een beetje goed?
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Lightsetup

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                lol en was de lesgever een beetje goed?
                Viel mee hoor, zijn accent was een beetje raar
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #9
                  Re: Lightsetup

                  Ik heb de laatste jaren een aantal workshops gevold van diverse fotografen.

                  Persoonlijk vind ik de Frank Doorhof trainingen het beste. (Wat betreft inzicht verwerven in licht)

                  Die man heeft een zeer grote technische en artistieke kennis die hij graag deelt (ook al kost het je wat duiten). Hij kan je echt leren rekenen met licht. Let wel, je zal moeten afstappen van het histogram gebruik zoals hier vaak wordt gepromoot (en waar ik zelf nooit voorstander van was).

                  Goed in de camera = geen nabewerking (tenzij wat beauty retouches). Sinds mijn FD workshop is mijn tijd achter de computer gereduceerd met meer dan 75%.
                  I'm crazy, but it's ok, 'cause I don't mind !!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lightsetup

                    Oorspronkelijk geplaatst door kpas Bekijk bericht
                    Ik heb de laatste jaren een aantal workshops gevold van diverse fotografen.

                    Persoonlijk vind ik de Frank Doorhof trainingen het beste. (Wat betreft inzicht verwerven in licht)

                    Die man heeft een zeer grote technische en artistieke kennis die hij graag deelt (ook al kost het je wat duiten). Hij kan je echt leren rekenen met licht. Let wel, je zal moeten afstappen van het histogram gebruik zoals hier vaak wordt gepromoot (en waar ik zelf nooit voorstander van was).

                    Goed in de camera = geen nabewerking (tenzij wat beauty retouches). Sinds mijn FD workshop is mijn tijd achter de computer gereduceerd met meer dan 75%.
                    awel, dat geloof ik nu eens best zie...

                    maar da's hetgeen waar iedere fotograaf van droomt; (bijna) perfecte foto's uit de camera laten komen zodat praktisch geen nabewerking nodig is?!
                    Zo'n hele heisa rond overbelichte, te donkere, te scherp of onscherpe foto's vindt ik ook wel zwaar overdreven maar dat hangt wellicht van persoon tot persoon af, toch?
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lightsetup

                      met een druk op de zoekfunctie

                      Comment

                      Working...
                      X