Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe body

    kan iemand me helpen ik zou graag een nieuwe of 2dehandse body kopen ik heb nu een canon 450d.
    mijn lenzen zijn 70-200 L f4 is usm, 100mm macro f2.8 usm, en dan een gewone kit lens.
    welke body zou dan goed zijn 550d of 40 of 50d of eventueel de 60d.

  • #2
    Re: nieuwe body

    Van de 450D zou ik op z'n minst naar de 50D gaan. Toestel is wat groter, steviger, ergonomischer...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe body

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Van de 450D zou ik op z'n minst naar de 50D gaan. Toestel is wat groter, steviger, ergonomischer...

      en met die lenze die ik heb gaan de fotos er op verbeteren of moet ik dan andere lenzen aanschaffen ook?

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe body

        Behalve een paar snufjes en hier en daar een paar cosmetische ingrepen geloof ik niet dat
        je er zo veel op vooruitgaat met een 550D. Een 50D zou al beter zijn, vooral qua ergonomie.
        Twee instelwieltjes, een betere grip. Persoonlijk zou ik mikken op een 7D, wil je echt een
        stap veel beter.
        Maar in jouw geval zou ik ook eens kijken naar de kitlens. Met een 450D en bijvoorbeeld
        17-55 2.8 van Canon erop heb je meer en een betere kwaliteit dan een 60D met gewoon
        de kitlens. Ik denk zelfs dat je er enorm op zoudt vooruitgaan met een Tamron 17-50 2.8.
        Veel succes...

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe body

          Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Behalve een paar snufjes en hier en daar een paar cosmetische ingrepen geloof ik niet dat
          je er zo veel op vooruitgaat met een 550D. Een 50D zou al beter zijn, vooral qua ergonomie.
          Twee instelwieltjes, een betere grip. Persoonlijk zou ik mikken op een 7D, wil je echt een
          stap veel beter.
          Maar in jouw geval zou ik ook eens kijken naar de kitlens. Met een 450D en bijvoorbeeld
          17-55 2.8 van Canon erop heb je meer en een betere kwaliteit dan een 60D met gewoon
          de kitlens. Ik denk zelfs dat je er enorm op zoudt vooruitgaan met een Tamron 17-50 2.8.
          Veel succes...

          ja ik ben al een tijd aan het twijfelen tusse de 17-55 f 2.8 of 17-40 f4 L welke zou dan het beste zijn op de 50d??

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe body

            Oorspronkelijk geplaatst door Angres Bekijk bericht
            ja ik ben al een tijd aan het twijfelen tusse de 17-55 f 2.8 of 17-40 f4 L welke zou dan het beste zijn op de 50d??
            Ik heb ze beide (), de 17-40 een beetje in een impulsieve bui gekocht ().
            De 17-55 f/2.8 IS was waarschijnlijk het eerste objectief dat ik bijkocht, eerst voor mijn 350D. De lens deed het nog beter op mijn 50D en -je kunt dit in meerdere van mijn posts lezen- het objectief komt nauwelijks van mijn huidige 7D.
            Als ik je dus één objectief zou kunnen aanbevelen, zou het wel de EF-s 17-55 f/2.8 IS zijn.

            PS: je twee andere objectieven zijn OK. De kitlens zou ik echt wel vervangen: je zult het merken aan de kwaliteit van je foto's, zelfs op de 450D
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe body

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Ik heb ze beide (), de 17-40 een beetje in een impulsieve bui gekocht ().
              De 17-55 f/2.8 IS was waarschijnlijk het eerste objectief dat ik bijkocht, eerst voor mijn 350D. De lens deed het nog beter op mijn 50D en -je kunt dit in meerdere van mijn posts lezen- het objectief komt nauwelijks van mijn huidige 7D.
              Als ik je dus één objectief zou kunnen aanbevelen, zou het wel de EF-s 17-55 f/2.8 IS zijn.

              PS: je twee andere objectieven zijn OK. De kitlens zou ik echt wel vervangen: je zult het merken aan de kwaliteit van je foto's, zelfs op de 450D
              ja maar met die 450d ben ik nu niks meer heb er een onderwerp over gezet net. heb mijn sensor verkeert gereinigd en nu heb ik zo een zwart streepje op al men fotos en weet niet meer wat ik er mee moet aanvangen ik kan die late herstelle maar zal wel veel koste dan kan ik miscchien beter een nieuwe body kopen

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe body

                Oorspronkelijk geplaatst door Angres Bekijk bericht
                ja maar met die 450d ben ik nu niks meer heb er een onderwerp over gezet net. heb mijn sensor verkeert gereinigd en nu heb ik zo een zwart streepje op al men fotos en weet niet meer wat ik er mee moet aanvangen ik kan die late herstelle maar zal wel veel koste dan kan ik miscchien beter een nieuwe body kopen
                Misschien wel. Misschien niet. Ik zou eens gaan naar een winkel waar ze sensors reinigen.
                Wie weet is het euvel wel verholpen bij een goede beurt. En kun je het uitgespaarde geld
                beter besteden aan goed glas.
                Ik vind de 17-55 vooral een aangenamer bereik. Bovendien 2.8. Fijn voor portretjes en in
                ietwat donkerder plaatsen zoals kerken, musea.

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe body

                  De kitlens van de 450d was een 18-55 IS dacht ik. Indien ja is ze goed als startlens voor je nieuwe toestel. Je twee andere lenzen zijn natuurlijk uitstekend.
                  50D is nieuw moeilijk te vinden maar tweedehands wel zeer aanwezig.
                  550D schijnt heel goed maar of het verschil de moeite loont?
                  Natuurlijk zou een 7d een hele vooruitgang zijn en die is tegenwoordig redelijk betaalbaar.

                  Als objectief zou je met tijd en boterhammen je kitlens kunnen vervangen door een Canon 17-55 f/2.8 met IS of beterkoop een 17-50 f/2.8 van Tamron (zonder IS) of Sigma 18-50 f/2.8 (ook zonder IS). Aangevuld met je huidige objectieven heb je een mooie collectie!

                  Een andere mogelijkheid is om je kitlens eerst te vervangen door een 17-55 f2.8 en dan na het voldoende experimenteren met de lens voluit te gaan voor een ander toestel (tegen dan zijn de 7D en de 60D misschien al aan opvolging toe en dus beterkoop).
                  Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe body

                    Oorspronkelijk geplaatst door Angres Bekijk bericht
                    ja maar met die 450d ben ik nu niks meer heb er een onderwerp over gezet net. heb mijn sensor verkeert gereinigd en nu heb ik zo een zwart streepje op al men fotos en weet niet meer wat ik er mee moet aanvangen ik kan die late herstelle maar zal wel veel koste dan kan ik miscchien beter een nieuwe body kopen
                    Afspraak maken http://www.techrepair.nl/, ter plaatse gaan, half uurtje wachten, betalen en gaan fotograferen.
                    Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe body

                      Oorspronkelijk geplaatst door Angres Bekijk bericht
                      . heb mijn sensor verkeert gereinigd en nu heb ik zo een zwart streepje op al men fotos
                      Dat is verkeerD.
                      Daarom nog een keer , maar choet

                      Comment

                      Working...
                      X