Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compactcamera en iMovie : goede ervaring?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • compactcamera en iMovie : goede ervaring?

    er wordt veel geschreven over welk videoformaat goed wordt ondersteund door iMovie. Ik heb slechte ervaringen met mijn Sony Cybershot die MPEG formaat levert. iMovie kan hier niets mee. Ik wil ook niet iedere keer filmpjes converteren voordat ik ze in iMovie wil hebben.

    Vraag:

    Wie heeft een compactcamera die een videoformaat produceert wat direct in iMovie goed ingelezen kan worden? En welk formaat en camera is dit?


    PS: ik zoek echt info over positieve ervaring die je hebt, niet zozeer links naar support etc. dank!
    Last edited by edwinus; 30 december 2010, 10:24.

  • #2
    Re: compactcamera en iMovie : goede ervaring?

    Ik heb zelf een macbookje (niet zo jong meer), maar gebruik iMovie nooit.
    Maar is er niet gewoon op de site Apple te vinden welke extensies ondersteund worden? Of in de help/zoekfunctie op je Mac(book)?
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #3
      Re: compactcamera en iMovie : goede ervaring?

      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: compactcamera en iMovie : goede ervaring?

        iMovie op je Mac is compatibel met een breed assortiment camcorders en digitale fotocamera's van andere fabrikanten.



        normaal staat er in de gebruikers handleiding van het aangekochte toestel, of het wel, al dan niet competatiebel met iMovie is.
        dus eerst vragen aan verkoper bij aankoop van een bepaald foto-video toestel !
        Last edited by am-staff; 30 december 2010, 16:40.
        2 body's en wat lenzen ..

        older and wiser ... my arse

        Comment


        • #5
          Re: compactcamera en iMovie : goede ervaring?

          Misschien is dit een oplossing, met het gratis programma Format Factory kan je filmpjes makkelijk omzetten naar mpeg-4. Ik gebruik het al lang en werkt super.

          Download link

          Ik gebruik iMovie wel enkel op de iPhone 4.

          Comment


          • #6
            Re: compactcamera en iMovie : goede ervaring?

            Ik merk dat er niemand vanuit zijn eigen praktijkervaring ervaring heeft met iMovie en compactcamera.

            Iemand wel een tip voor een eenvoudig freeware programma voor het bewerken van filmpjes (MPEG's o.a.). Wel voor de MAC

            Comment


            • #7
              Re: compactcamera en iMovie : goede ervaring?

              probeer eens mpeg streamclip, handig en nog redelijk snel

              Comment


              • #8
                Re: compactcamera en iMovie : goede ervaring?

                Tja... Momenteel gebruik ik de Panasonic GH1, µ4/3 dus.

                Alle opnames doe ik in AVCHD formaat. iMovie werkt wel, maar met iMovie ben ik niet in staat om de filmpjes op volledige resolutie te importeren. Om de een of andere reden gebeurt de import altijd op een lagere resolutie. Uiteindelijk heb ik dus extra software gekocht voor het omzetten van AVCHD naar QuickTime.

                Comment


                • #9
                  Re: compactcamera en iMovie : goede ervaring?

                  Misschien daar eens kijken? Ik gebruik de site regelmatig eens, er zijn wel leuke programma's te vinden (allemaal gratis).

                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment

                  Working...
                  X