Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke photoviewer / editor?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke photoviewer / editor?

    Hoi

    Ik gebruikte vroeger altijd Windows Live Photogallery om foto's te bekijken en wat bij te snijden of wat meer contrast te geven.
    Sinds ik de windows live messenger 2011 heb afgehaald is ook de fotoviewer een versie omhoog gegaan, en dit is in een woord rommel.

    Je kan niet meer vlug even iets aanpassen of bijsnijden, nee, je opent dan een of andere bewerk/deel/social network interface waar je mits goed zoeken je foto kan bewerken en hem meteen upload naar facebook of windows live

    Bij de vorige kon je gewoon even je foto bijsnijden, en de volgende foto selecteren om te bekijken, wijzigingen werden automatisch opgeslagen en je kon deze later altijd weer herstellen... Zoiets zoek ik dus terug. Een simpele foto viewer waar je wat basis bewerkingen in kan doen (contrast, kleurintensiteit, bijsnijden...).

    Voor zwaardere werken heb ik photoshop, maar dit is gewoon voor mijn huis-tuin-keuken foto's om het zo te zeggen
    Wat gebruiken jullie zoal voor alledaagse foto's (die dus evengoed gemaakt kunnen zijn met een gsm of compactje, maar je toch een beetje wil aanpassen)?

    Ben benieuwd...

    Yannick

  • #2
    Re: Welke photoviewer / editor?

    Picasa is voor mij voldoende voor mijn huis-,tuin- en keuken photos, en werkt wel heel snel.

    En als je deze voor de familie online wil zetten kan je dat, maar moet je niet...

    Comment


    • #3
      Re: Welke photoviewer / editor?

      Oorspronkelijk geplaatst door jv2e Bekijk bericht
      Picasa is voor mij voldoende voor mijn huis-,tuin- en keuken photos, en werkt wel heel snel.

      En als je deze voor de familie online wil zetten kan je dat, maar moet je niet...
      Ja dat heb ik ook, maar is nog niet echt wat ik zoek...

      Y.

      Comment


      • #4
        Re: Welke photoviewer / editor?

        Al jaren gebruik ik FSViewer (freeware), toont direct m'n RAW-foto's in m'n mappen, ook een ingebouwd bewerkingsprogramma, maar nog niet getetst, gebruik altijd Photoshop.

        Comment

        Working...
        X