Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat is het verbruik van uw telemeter ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat is het verbruik van uw telemeter ?

    Sedert enkele maanden heb ik alles overgezet naar telenet.
    tv - telefonie en internet. leek mij het gemakkelijks, maar de realitieit is iets anders.

    Naar installatie toe was alles dik in orde, alleen het verbruik.... ik zit dus met een abonnement waar ik 50 gb kan downloaden.

    Sedert enkele maanden heb ik het probleem dat ik al na enkele dagen deze limiet heb bereikt. Ik hoor jullie al zeggen.... niet beveiligd..... toch wel.. reeds enkele malen alle paswoorden vervangen maar dit is geen oplossing.

    2 de optie.. ik download teveel.... dit dus ook niet. enkel om mijn mails te checken en af en toe eens te surfen.

    Reeds enkele malen gebeld met de mannen van telenet maar kunnen mij niet verder helpen. de enige informatie die ik krijg is extra gb'kes bij te kopen.

    Op 28 december is mijn teller terug op 0 gezet. gisteren 45 minuten gesurft. teller staat nu reeds op 33%...... dat kan toch niet.

    Ik heb wel een iphone en een ipad. die continue aanliggen, maar die kunnen toch nooit zoveel gb'kes verbruiken.

    Wie weet raad en wat is jullie verbruik?
    Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
    De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

  • #2
    Re: wat is het verbruik van uw telemeter ?

    Staat er in uw outbox géén mail in een loop te verzenden?
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #3
      Re: wat is het verbruik van uw telemeter ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
      Staat er in uw outbox géén mail in een loop te verzenden?
      had ik ook al aan gedacht. alles gecontrolleerd en ook daar niets te vinden.
      Iets vragen wat je niet weet, is je even schamen. Iets niet vragen, zodat je het antwoord nooit weet, is je voor altijd schamen.
      De domste mensen zijn de mensen die denken dat ze alles weten.

      Comment


      • #4
        Re: wat is het verbruik van uw telemeter ?

        Bekijk je HD dan eens, komt er daar dan wat bij? En in welke folders dan?
        Als je dat hebt geverifieerd, kan je misschien uitgaan van beestjes?

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #5
          Re: wat is het verbruik van uw telemeter ?

          Oorspronkelijk geplaatst door leyton Bekijk bericht
          Wie weet raad en wat is jullie verbruik?
          Installeer ISPmonitor eens dan zie je je traffic. Als je niets doet moet de transfer op 0b/sec staan.

          Je kan ook proberen met een packet sniffer te kijken wat er over het netwerk gaat. Je PC is toch geen botje dat continue spam zit te sturen?
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: wat is het verbruik van uw telemeter ?

            Limewire geinstalleerd op de pc ?
            I love my D500

            Comment


            • #7
              Re: wat is het verbruik van uw telemeter ?

              Hey juppekes


              Oorspronkelijk geplaatst door pdrke Bekijk bericht
              Limewire geinstalleerd op de pc ?
              Da bestaat niet meer

              Nu is het frostwire
              Bootjes

              Comment


              • #8
                Re: wat is het verbruik van uw telemeter ?

                Wij zitten bij Skynet, zijn alle dagen online (vooral op BD) met twee Macs. Vandaag is het 30 december, dus de voorlaatste dag van de maand (en van het jaar ).
                Ik check even ons maandelijks volume. Van de 120GB waar wij maandelijks recht op hebben, zijn er momenteel 6GB verbruikt!
                We kunnen dus nog even voort.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: wat is het verbruik van uw telemeter ?

                  Heb ook ooit zoiets voorgehad (werk met Mac), bleek dat op de 'achtergrond' een webcam bleef streaming video binnen geven...

                  Comment


                  • #10
                    Re: wat is het verbruik van uw telemeter ?

                    Als je een goede viruskiller hebt zoals Bitdefender kun je "draadloze netwerkdetectie" aanzetten. Moest er iemand op je draadloos netwerk komen surfen krijg je een popup.
                    Ik zit al 2j bij Dommel Netconnect, geen limiet en zeer zeker snel genoeg, Telenet biedt te weinig prijs/kwaliteit, dat "volumesysteem" en de prijzen zijn de melkkoe van hun monopolie en Europees achterhaald

                    Comment


                    • #11
                      Re: wat is het verbruik van uw telemeter ?

                      Ongelimiteerd

                      Comment


                      • #12
                        Re: wat is het verbruik van uw telemeter ?

                        Wij zitten met 6 computers, een Wii, een iPad en een paar iPod's online.
                        Ons abo is hetzelfde en geeft recht op 50 GB. Meestal komen we met een goede 30 GB toe, tenzij er wat veel gedownload wordt.

                        Op een normale dag met mail en wat surfen gaat er maximaal een paar honderd MB door.
                        Mijn record is 12 GB op een dag, maar toen heb ik wel héél actief zitten downloaden gedurende een halve dag.

                        Er moet ergens een programma continu aan het downloaden of uploaden zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: wat is het verbruik van uw telemeter ?

                          post verwijderd
                          Last edited by tommmm; 10 januari 2011, 19:16.

                          Comment


                          • #14
                            Re: wat is het verbruik van uw telemeter ?

                            Hey

                            Ik heb hetzelfde probleem al een paar maanden. Elke maand wordt op 1 dag mijn hele telemeter verbruikt (telkens 3 dagen na het heropstarten van het maandelijks basisvolume). Volgens Telenet is dit een probleem bij ons: wij downloaden te veel (onmogelijk), er is iets continu aan het downloaden/streamen (heb dit laten controleren en is ook niet juist), ... Virusscan van telenet levert ook niets op. We hebben geen draadloos internet dus daar kan het ook al niet aan liggen.

                            Nu hebben we een groter basisvolume gekregen (102.400 Mb) en volgens de telemeter is dit allemaal opgebruikt in 4 dagen tijd: 13 dec, 24 dec, 27 dec en nog een deel 11 dec. De rest van de dagen is er een laag verbruik.

                            Weet iemand raad?

                            Alvast bedankt!
                            Sarah

                            Comment


                            • #15
                              Re: wat is het verbruik van uw telemeter ?

                              Woon je in een appartement?
                              Collega heeft ooit voor gehad dat er iemand bij hem aftapte.
                              Canon EOS 90D EFS 18-135

                              Comment

                              Working...
                              X