Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fotoshoot.. hoe eraan beginnen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fotoshoot.. hoe eraan beginnen?

    hallo,

    Ik ben nog beginnende hobby fotograaf en zou heel graag eens een shoot doen van mijn vriendin.
    Deze shoot zou ik bij haar thuis nemen in een atelier waar ze grasmaaiers, tractors en dergelijke herstellen.
    Mijn vraag is hoe ik precies moet beginnen om een shoot te doen?
    Ik heb wel geen belichting enzo. (wel is er veel licht in de atelier door daglicht en eventueel tl lampen.)
    In het magazijn zou ik ook een paar shoots doen, maar daar is er weer veel minder licht. (enkel tl lampen).
    Ik heb een canon eos 500D ter beschikking met een lens 18-135mm. Veel accessiores heb ik niet. (enkel een uv filter en zonnekap en dat is ook al )
    Op welke stand zou ik het beste werken om een shoot te nemen zonder belichting? Ik wil graag duidelijke en scherpe foto's. Later zou ik 1 van de foto"s laten vergroten.
    Alle tips zijn welkom! Zal ze zeker kunnen gebruiken!

    Gr Steffers.

  • #2
    Re: fotoshoot.. hoe eraan beginnen?

    Bepaal eerst eens de rol van je vriendin: monteur, klant oid.. Dan ga je hier de kleding en andere attributen bij zoeken en uitdenken welke poses en waar. Dan eens kijken wat je camera op die plaatsen presteert en eventueel dan verbeteren en dan aan je vriendin gaan vertellen wat je van haar wil.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: fotoshoot.. hoe eraan beginnen?

      vooral monteur..
      Is een shoot doenbaar zonder belichting (enkel interne flitser en daglicht?)
      en op welke stand zou ik het best schieten? portret, Manueel,...?

      Comment


      • #4
        Re: fotoshoot.. hoe eraan beginnen?