Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Sharp VL-PD3S

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen met Sharp VL-PD3S

    Ik kocht mijn digitale camcorder einde 1999. Ik kon probleemloos films via een fire-wire kabel (DV-uitgang op de camera) op mijn pc downloaden (besturingssysteem Windows 1998 en daarna Millennium).
    Naderhand kocht ik een laptop met Windows XP. Daarmee lukte het nog vrij goed. Bij vervanging van mijn laptop door een met Windows Vista lukte het nog eenmaal (2007), daarna helemaal niet meer. De PC herkent de camera, maar als je hem vanuit de pc wil aansturen om de opnamen binnen te halen (bijvoorbeeld in Windows Moviemaker), krijg ik een melding dat er geen cassette in het toestel zit. Ondertussen heb ik een laptop met Windows 7 Professional. Ook hier hetzelfde probleem.
    Ik heb de originele, specifieke S-VIDEO/VIDEO/AUDIO kabel en de originele handleiding en software niet meer, die is verloren gegaan bij een verhuis in 2006. De handleiding heb ik kunnen downloaden via de website van Sharp, een vervangkabel is blijkbaar nergens meer verkrijgbaar. Dit zou eventueel een oplossing zijn, zij het dat ik de digitale films niet eerst wil omzetten naar analoog om daarna digitaal te bewerken... dit is toch te gek!
    Ik heb nog eenmaal de kans gehad om via een andere fire-wire kabel een filmpje op een (steen)oude macintosh-computer te kopiëren. Dit ging ontzettend traag en het formaat kon ik niet gebruiken om te monteren. Dit was dus ook geen oplossing.
    Ik heb uitgebreid gezocht via allerlei fora om een oplossing te vinden, maar ik kom enkel veel gelijksoortige probleemlmeldingen tegen maar nooit een bruikbare oplossing.
    Ook in een filmclub waar ik informatie inwon, was er niemand die een oplossing wist te verzinnen...
    Heeft hier iemand een oplossing? Ik weet wel dat het toestel ondertussen meer dan tien jaar oud is, maar het is toch godgeklaagd dat niemand bij Sharp nog een oplossing heeft hiervoor... Misschien zit hier nog iemand die zich herinnert dat Sharp ooit digitale videocamera's verkocht en er eventueel zelf nog een heeft...? Een vraag aan Microsoft heeft ook weinig zin, daar krijg ik heel sec de mededeling dat Sharp dit probleem moet oplossen...
    Met dank voor een eventuele oplossing.
Working...
X