Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Buitenshoot model + glazen gebouwen Help!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Buitenshoot model + glazen gebouwen Help!

    Buitenshoot model + glazen gebouwen Help!

    Beste mensen ik heb jullie hulp nodig.

    idee : op een lagere gebouw een model zetten ( ze staat ) ( aparte kleding die wind effect zou moeten hebben ) met de achtergrond een grotere/lange "glazen gebouw/en )

    Vraag : wat heb ik nodig om de model goed te belichten maar als nog de gebouw/en in background zichtbaar houden ( iets donker of juist helder )

    Wat in petto heb : 3x 500G Bowens - paar grote reflectie schermen en Canon 400D met lens 24-105 - 70-200 USM. ( maar kan ook canon 5D mark 2 regelen )

    Weer status : zonnig weer / licht bewolkt / sneeuw ( dus verschilt )

    heeft geen haast, wil alleen weten hoe ik daar mee kan voorbereiden en wat ik nodig heb en wat voor tips voor is dat ik mee neem in mijn planning zodt ik het binnenkort ga uit proberen

    alvast bedankt.

    P.S als iemand leuke plekken kent met zulke gebouwen in NL.. graag hoor ik het

  • #2
    Re: Buitenshoot model + glazen gebouwen Help!

    Oorspronkelijk geplaatst door leffashion Bekijk bericht
    Vraag : wat heb ik nodig om de model goed te belichten maar als nog de gebouw/en in background zichtbaar houden ( iets donker of juist helder )
    je hebt vooral één ding nodig:

    een goed begrip van de parameters: invloed van diafragma, sluitertijd, ISO, flitskracht en de omgekeerde kwadraadswet.

    het ligt zelden aan het materiaal, des te meer aan de parameters als een foto al of niet slaagt... Het sleutelwoord is hier "evenwicht"
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Buitenshoot model + glazen gebouwen Help!

      dankje wel maar zou je mij tenminste eeen voorbeeld geven ? of idee

      kan ik ermee vergelijken, want ik werk vaker in studio dus buiten studio is

      Comment

      Working...
      X