Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 5d mkii - switchen tussen foto en video modus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 5d mkii - switchen tussen foto en video modus

    hallo,

    Ik ben van plan om een 5D mkii te kopen.
    In de eerste plaats voor fotografie maar heb ook veel interesse om video-skills bij te werken (opname en montage).
    Wat ik nergens terug vind : hoe verloopt het schakelen tussen foto en video? Gaat dit vlot en moet je dan telkens opnieuw alle instellingen wijzigen? Of kan dit ook via een pre-set?

    Alvast bedankt !

  • #2
    Re: canon 5d mkii - switchen tussen foto en video modus

    Op de 7D is het gewoon het schakelaartje omschakelen en het werkt prima .Hij filmt zelfs beter dan onze so.y HD met 64g aan vast geheugen .Over het verschil in gewicht is natuurlijk een andere discussie.

    Comment


    • #3
      Re: canon 5d mkii - switchen tussen foto en video modus

      Ik film zelden met de 5DmkII maar het is erg simpel.
      Je zet (middels een druk op een knop) live vieuw aan en drukt op de knop in het grote draaiwiel (enter functie) Dan begit de opname.
      Als je wilt stoppen met filmen, druk je dezelfde knop weer in.
      Dat is alles.

      Comment


      • #4
        Re: canon 5d mkii - switchen tussen foto en video modus

        Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
        Op de 7D is het gewoon het schakelaartje omschakelen en het werkt prima .Hij filmt zelfs beter dan onze so.y HD met 64g aan vast geheugen .Over het verschil in gewicht is natuurlijk een andere discussie.
        Hij vraagt 5D en jij verteld over de 7D ...
        @Fipo: kijk zeker eens op youtube, daar kan je nogal veel info vinden over de filmfuncties van de 5D
        UnicornPictures on Facebook & Flickr

        Comment


        • #5
          Re: canon 5d mkii - switchen tussen foto en video modus

          Hoelang kan er eigenlijk onafgebroken gefilmd worden?

          Comment


          • #6
            Re: canon 5d mkii - switchen tussen foto en video modus

            Even de manual gedownload.
            Met een 4GB kaart, in 1920x1080, ongeveer 12 min. In 640x480, ongeveer 24 min.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: canon 5d mkii - switchen tussen foto en video modus

              Ik postte mijn relaas over 7D omdat er nog geen reactie was ,en als het gemakkelijk is met de 7 zal dat wel niet veel verschil uitgemaakt hebben.

              Comment

              Working...
              X