Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 niet de vervanger van de D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D7000 niet de vervanger van de D90

    Hallo beste BD'ers

    Ik ben net van het stad en ben langs geweest bij Grobet. Ik vroeg wat meer uitleg over de D7000 en of ik hem eens mocht vastnemen enz... Ik vroeg hem of het een goede update is t.o.v. mijn D90,de verantwoordelijke die er wel iets van afweet wist me te zeggen dat de D7000 niet de opvolger is van de D90. Hij zei dat de D90 een upgrate gaat krijgen in april of mei...en hij wist dit blijkbaar redelijk zeker. Hij zei wel dat die vervanger van de D90 waarschijnlijk de D90s gaat zijn. Maar nu komt het de D7000 nu blijft een stap hoger staan dan de D90s die gaat komen....Dus eigenlijk zal het meer een upgrate worden van de D5000 vroeg ik hem...dat wist hij niet te zeggen maar het feit zou zijn dat nikon met Drie nieuwe toestellen zou komen een Upgrate van de D90,D300 en nog een ander maar dat wist hij niet.

    Dus eigenlijk zou het zijn D3100,D5000,D90s,D7000 en dan D300(400) enz...

    Grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: D7000 niet de vervanger van de D90

    Hmmm...ik heb een tijdje geleden vagelijk vernomen dat Nikon zijn productenlijn wil gaan downsizen, waarbij de D90 vervangen wordt door D7000 en dat de D5000 het veld gaat ruimen. Daardoor hou je de range D3100, D7000, D300s, D700 en de D3(s,x) over.
    Ze hebben daar in Japan ook last van hun dure Yen en met een kleiner assortiment kun je blijkbaar meer kostenbesparend gaan handelen...
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: D7000 niet de vervanger van de D90

      Dat was toch al tijden bekend? Tenminste...niet persé van die D90s...maar dat de D7000 geen opvolger, maar opvuller is? Een beetje als de 60D en de 7D bij Canon...


      Ik denk...persoonlijk...daarom dat de D7000 voor de gebruiker wél de opvolger is voor de D90...en de D90s meer als een "downgrade" zal voelen...en de D90 gebruikers uiteindelijk in het segment van de D7000 zullen zitten, zoals de Canon 40/50D-ers overgestapt zijn naar de 7D.

      Persoonlijk...vind ik het ook een te breed aanbod...3 prosumer crop toestellen met gelijkaardige specs.
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: D7000 niet de vervanger van de D90

        Blijkbaar was die mens zeker van zijn standpunt en wist zelfs te zeggen dat het in april of mei ging zijn. Dus afwachten....

        Grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: D7000 niet de vervanger van de D90

          Ik heb het ook over het standpunt van de gebruiker he Niet die van Nikon.


          In reeks is de 60D ook de opvolger van de 50D bij Canon...maar als ik Canon gebruikers spreek dan zien die de 60D toch als een downgrade tov hun 40/50D...en kiezen eerder de 7D als opvolger.

          Zo denk ik dat Nikon gebruikers, los van wat Nikon zelf zegt....van een D90 zullen overstappen naar een D7000 en niet naar een D90s...(en dit voor degenen die een body met gelijkaardige specs zoeken)...mensen die gaan "upgraden" gaan vaak een serie hoger en dan kom je natuurlijk bij de D300s of opvolger uit.

          Maar we zullen het allemaal zien Ik heb in ieder geval wel interesse in een D300(S) voor dr bij :P Dus laat maar komen die D400
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: D7000 niet de vervanger van de D90

            De D7000 is 2 generaties beter dan de D90 en heeft een semi-pro body. Alleen de SD kaarten verraden hem als 'amateur'. maar dan wel een glorieuze luxe-amateur ... ik verwacht trouwens snel een aantal pro's te zien rondlopen met een D7000.
            de D7000 is vandaag met lengten voorsprong de beste DX camera. als je een DX camera wil, aarzel niet. hij zal waarschijnlijk wel wat goedkoper zijn in mei dan nu (zal dan waarschijnlijk onder de 1000€ gedoken zijn en stilaan met de 950€ gaan flirten).
            erik, Nikon materiaal

            'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

            Comment


            • #7
              Re: D7000 niet de vervanger van de D90

              Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
              Alleen de SD kaarten verraden hem als 'amateur'.
              Voor mij meer de modeknop, zonder vergrendeling, en de stand scene erop......
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: D7000 niet de vervanger van de D90

                Ik heb hem nu een dikke drie weken en ben uiterst tevreden over het resultaat. Zeker bij hoge iso waarden is het een groot verschil. Mijn D80 hou ik nu als backup. De marktwaarde van de D80 is op zo laag dat het beter dienst kan dien als reservetoestel. Nu sparen voor een fullframe
                Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

                Comment


                • #9
                  Re: D7000 niet de vervanger van de D90

                  De D7000 en D90 zijn beide tegelijk te koop.
                  Je kunt dus kiezen tussen een goede body en een zeer goede body. Qua kosten zal het voor Nikon niet zo interessant zijn een downgraded D700 te maken. Ze laten dus de D90 gewoon in productie en straks uitlopen terwijl de D7000 zijn marktaandel verwerft.
                  Ik las ergens dat 3 dx bodies toch genoeg moet zijn, dus nu nog een D400 en Nikon kan weer 2 jaar vooruit.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: D7000 niet de vervanger van de D90

                    Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                    Blijkbaar was die mens zeker van zijn standpunt en wist zelfs te zeggen dat het in april of mei ging zijn. Dus afwachten....

                    Grtz

                    Templar
                    Hij gokt er op los met ervaring van voorgaande.

                    Wie de info echt bij NIKON weet, is gebonden door geheimhouding in de vorm van contracten en boetes die het echt niet waard zijn van een verkoper in te lichten.

                    Dus

                    De kans is groot op een opvolger van de D90, dat gebeurt nl. bij alle merken zo om de 18 a 24 maand. Meestal zit er zelfs logica in! De D70 werd D70s werd D80 werd D90 en zou kunnen D90s worden maar ook mogelijk is de D91 D95 D900 D9000...

                    Maar we zouden evengoed geen opvolger kunnen krijgen want de D3100 (D40 naar D40x naar D60 naar D3000 naar D3100) en de D7000 zitten niet zover uitéén kwa prijs, misschien wordt de line-up wel D3100 >> D7000 >> nieuwe D300s >> nieuwe D700

                    D7000 is niet echt de tool van de pro, zeer goede camera voor de gevorderde amateur maar geen D300s D700 bediening dus... duidelijk onderscheid.

                    Comment


                    • #11
                      Re: D7000 niet de vervanger van de D90

                      Ik laat hier maar weten wat die mens me vertelde...en ik moet zeggen het is diegene die toen in de tijd vermelde voor ik mijn D90 ging kopen en eerst een D80 wou aanschaffen...zei me te wachten omdat er een opvolger van kwam,de D90 dus. En hij had toen ook gelijk.

                      Hij zei dat de huidige D90...lichtelijk naar beneden zou gaan dus geen echte upgrade.
                      Hij zag het meer een upgrade van de D5000. Want de D7000 is nu al top.

                      De D90 zou verdwijnen alsook de D5000 en daar zou dan de D90s voor in de plaats komen...

                      We zullen afwachten of hij gelijk heeft. Zou wel kunnen aangezien de D5000 nu wat word achteruit gestoken door nog steeds de D90 aan te bieden.

                      Rare gasten soms bij Nikon.

                      Grtz

                      Templar.
                      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                      Comment


                      • #12
                        Re: D7000 niet de vervanger van de D90

                        Oorspronkelijk geplaatst door VoN_DamN Bekijk bericht

                        D7000 is niet echt de tool van de pro, zeer goede camera voor de gevorderde amateur maar geen D300s D700 bediening dus... duidelijk onderscheid.
                        Klopt. Zo zei de Nikon vertegenwoordig die bij de Photoday (Art&Craft) stond het ook.
                        Ook al kan De D7000 voor de moment betere specificaties neerleggen zoals 16 megapixels dan bvb de D300s. Dat is nu éénmaal de evolutie. De D400 zal wellicht hetzelfde hebben of nog beter.

                        In het magazine zoom.nl staat een review over de D7000 en de intro gaat als volgt:

                        "Tussen het veelzijdige amateurmodel D90 en de (semi)professionele D300s gaapte een groot gat dat met de D7000 slim wordt opgevuld."

                        Nikon zou inderdaad wel wat in z'n aanbod mogen snoeien en z'n modellen wat praktischer en duidelijker positioneren.

                        Een mooi overzicht van het huidige aanbod:
                        http://www.nikonusa.com/en_INC/IMG/A...LR_Compare.pdf

                        De D7000 staat dus duidelijk los van de ('semi)pro bodies.
                        De tabel gaat van links naar rechts waarbij de meest linkse de top pro body is en de meest rechtse de instap amateur body. Tussen de D300s en de D7000 is een witruimte waarmee het verschil tussen (semi)pro bodies en amateur bodies aangetoond wordt denk ik. De D7000 zou volgens de tabel dus de top amateur body zijn terwijl dat voorheen dus de D90 was. Zo interpreteer ik het.
                        Last edited by Ief; 30 december 2010, 10:07.
                        https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                        Comment


                        • #13
                          Re: D7000 niet de vervanger van de D90

                          Ik heb de D700 en heb er in december de D7000 bijgekocht voor vrouwlief (en voor mij als 2de body).

                          De D7000 is geen slecht toestel laat dit absoluut duidelijk zijn, maar indien ik er dag in dag uit mee zou moeten werken zou ik me vooral ergeren aan de handelbaarheid.

                          De D300(s), die op zich eigenlijk min of meer dezelfde knoppen als een D700 heeft, zou zeker mijn voorkeur krijgen. Ik zie de D300(s) dan ook nog steeds als enige echte pro 'DX' body. De D7000 absoluut niet (getuige de Scene button en de beperkte mogelijkheid om zaken aan te passen zonder in de menu's te gaan.

                          De D7000 is naar mijn gevoel echt wel de opvolger of een verbeterde versie van de D90, ook al heeft hij dan mogelijks een betere (lees nieuwere) sensor dan de D300(s).

                          Om een voorbeeld te geven: Ik zou in principe geen problemen hebben om van mijn D700 over te stappen naar een D300(s) maar zou zeer zeker problemen hebben om de D7000 als vast te gebruiken.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #14
                            Re: D7000 niet de vervanger van de D90

                            Ik had er alleszins geen probleem mee om van de D200 (die dezelfde afmetingen en bediening heeft dan de D300s) naar de D7000 over te stappen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                            De D7000 absoluut niet (getuige de Scene button en de beperkte mogelijkheid om zaken aan te passen zonder in de menu's te gaan.
                            Is dat zo? Geef mij eens een voorbeeld van iets dat bij de D300 met knoppen kan ingesteld worden en dat met de D7000 enkel via het menu kan?
                            Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                            Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                            Comment


                            • #15
                              Re: D7000 niet de vervanger van de D90

                              Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                              Om een voorbeeld te geven: Ik zou in principe geen problemen hebben om van mijn D700 over te stappen naar een D300(s) maar zou zeer zeker problemen hebben om de D7000 als vast te gebruiken.
                              Dat wist die Nikon vertegenwoordig bij Art&Craft ook te vertellen.
                              Dus iemand met een D300 of D300(s) zou omwille hiervan beter niet naar D7000 gaan.
                              Het lijkt aanlokkelijk als je behoefte hebt aan meer megapixels die de D7000 nu biedt maar er is meer verschil. Omgekeerd is wellicht ook wennen maar éénmaal je de stap naar de D300s of hoger maakt is het niet evident terug richting D7000 te gaan. Daar wordt ik begrepen heb het verschil bij Nikon gemaakt tussen (semi) pro's en amateur bodies.
                              https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                              Comment

                              Working...
                              X