Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volleybal fotograferen: hoe?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Volleybal fotograferen: hoe?

    Volgende week ga ik nog eens een volleybalwedstrijd bekijken en 'k ben van plan om er ook wat foto's te trekken. Ik vermoed dat het een vrij gewone sportzaal is (niet overdreven veel licht dus).

    Ik ben een beginner, maar weet ondertussen al dat het helemaal niet makkelijk is om een een sportzaal te fotograferen. Welke instellingen zou ik het best uitproberen?

    Dit is hetgeen ik in gedachten heb:
    - Manueel
    - Sluitertijd 1/200 tot 1/ 500 en diafragma meer openen naargelang de sluitertijd verkleint (om toch nog voldoende licht te krijgen op de sensor).
    - ISO 400 (indien nodig: optrekken).

    Misschien ook handig om te weten: ik trek foto's met de Canon EOS 550d (+ 2 kitlenzen).

    Lijkt dit OK of zit ik er volledig naast? Alvast bedankt voor de tips!
    Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

  • #2
    Re: Volleybal fotograferen: hoe?

    wat je best doet is ISO zo hoog mogelijk, camera op TV en sluitertijd op minimum 1/200e (hoewel dat volgens mij al niet snel genoeg meer is voor de beweging), AI Servo en continue burst.

    ISO 400 met de kitlenzen (lees : f/5.6) ga je er echt niet geraken met je sluitertijd.
    Misschien nog snel een 50 1.8 gaan kopen voor lichtsterker glas?
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Volleybal fotograferen: hoe?

      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
      wat je best doet is ISO zo hoog mogelijk, camera op TV en sluitertijd op minimum 1/200e (hoewel dat volgens mij al niet snel genoeg meer is voor de beweging), AI Servo en continue burst.

      ISO 400 met de kitlenzen (lees : f/5.6) ga je er echt niet geraken met je sluitertijd.
      Misschien nog snel een 50 1.8 gaan kopen voor lichtsterker glas?