Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Newbie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Newbie

    Hallo iedereen

    Ikzelf en mijn vrouw zijn verzot op reizen.

    Een souvenir meenemen is ok, maar alles vastleggen op foto om nadien met vrienden en familie te kunnen delen is x-aantal keer leuker!

    Momenteel zijn we in het bezit van een compacte digitale camera van het merk Panasonic type Lumix DMC-TZ2.

    We hebben al meerdere uren, zoniet dagen op het forum zitten lezen, wat onze interesse alleen maar deed aanwakkeren.

    Jaja, deze newbie zou graag de trotse bezitter worden van een digitale spiegelreflexcamera.

    Doeleinden? Wel uiteraard reizen (landschap, lokale bevolking, gebouwen). Macro is minder van doen.

    Ik wil graag de kunst van een goede foto nemen onder de knie krijgen, vandaar dat ik heb besloten te starten met een beginnerscursus digitale fotografie.

    Uiteraard dien ik hiervoor in het bezit te zijn van een toestel en vandaar dat ik "tot vervelends toe" de vraag stel of jullie me kunnen helpen wat ik dien aan te schaffen?

    Ik lees en lees hier op het forum, doch mijn hoofd slaat open en toe en ik weet het echt niet meer.

    Doelstellingen heb ik al vermeld.
    We hebben een budget rond de 600€ (700€ max.)

    Alvast bedankt op voorhand

  • #2
    Re: Newbie

    Kijkend naar de doeleinden die je voor ogen hebt, en het budget, wil ik een voorzetje doen in de richting van de Nikon D3100 met een Nikkor 18-105 mm objectief. Hiermee heb je een prima instapmodel spiegelreflex en een objectief waar je globaal alle kanten mee uitkunt. Deze combi is te koop voor minder dan 650 Euro.
    Mocht het fotografie virus later helemaal uitbreken dan kun je eens rustig verder gaan kijken naar meer uitbreidingen. Maar voor dit begin is bovenstaande combi een prima starterskit.
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Newbie

      Ik zou gaan voor de Nikon D90+18-105VR kost iets meer maar een dijk van een camera.

      Grtz.

      Templar.
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Newbie

        second voor de D90
        www.aeri-photography.be

        Comment


        • #5
          Re: Newbie

          de D90 is einde reeks (nog wel een grote voorraad op stock bij nikon waar ze moeten van af geraken): ik denk dat je over de prijs kan gaan beginnen discussiëren. is inderdaad een zéér goed toestel als je'm wat goedkioper kan loskrijgen. als de verkoper begint te jammeren laat je het woordje 'D7000' vallen, dat is de killer van de D90 - hij riskeert echt te blijven zitten met zijn D90s als hij van de prijs niks afdoet.
          erik, Nikon materiaal

          'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

          Comment


          • #6
            Re: Newbie

            Hallo iedereen

            Na veel wikken en wegen en een plaatselijke winkel te hebben bezocht alwaar ik alle toestellen eens ter hand kon nemen is de beslissing gevallen.

            Het wordt een Nikon D90+18-105VR (na wat ervaring te hebben opgedaan kan ik dan nog altijd beslissen welk objectief ik bijkomstig koop ter uitbreiding)

            De Nikon D90+18-105VR staat te koop voor 779€. Is deze prijs OK?
            (het is iets meer dan mijn aanvankelijke budget, doch heb het er graag voor over)

            Bedankt voor jullie advies

            Comment


            • #7
              Re: Newbie

              Oorspronkelijk geplaatst door gerstenat Bekijk bericht
              Hallo iedereen

              Na veel wikken en wegen en een plaatselijke winkel te hebben bezocht alwaar ik alle toestellen eens ter hand kon nemen is de beslissing gevallen.

              Het wordt een Nikon D90+18-105VR (na wat ervaring te hebben opgedaan kan ik dan nog altijd beslissen welk objectief ik bijkomstig koop ter uitbreiding)

              De Nikon D90+18-105VR staat te koop voor 779€. Is deze prijs OK?
              (het is iets meer dan mijn aanvankelijke budget, doch heb het er graag voor over)

              Bedankt voor jullie advies
              Goede keus en goede prijs. 3 mnd geleden kreeg je dit onder de 1.000 euro nergens.
              Succes ermee en veel plezier.

              Groeten, Bert
              Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
              www.bertofotografie.be

              Comment

              Working...
              X