Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60D of canon 7D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 60D of canon 7D?

    Hey luitjes,
    Ik heb een vraagje ik wil een nieuwe body aanschaffen en nu twijfel ik welke ik kan deze twee zou moeten kopen..? ik raden jullie zelfs aan dat ik nog moet gaan wachten op de nieuwe reeks van canon? ik gebruik nu tevens nog een canon 400D en ik vind het nu wel is tijd om mijn body te gaan vervangen ;-) ook omdat ik nu wat centjes er voor heb de prijs moet max € 1174 (goedkoper altijd goed natuurlijk;p)

    ik hoop dat jullie me goed en leuk advies kunnen geven ;-)

    Grtz,
    Canon EOS 400D - 18-55 - 70-300

  • #2
    Re: Canon 60D of canon 7D?

    Als ik er het geld voor had, en voor de keuze stond, zou ik de 7D nemen. Lijkt me gewoon
    de betere van de twee toestellen. Maar ik zou ook eens naar mijn lenzen kijken. Daar kan
    je ook nog een heel pak beter doen. Wikken en wegen dus.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 60D of canon 7D?

      Persoonlijk zou ik kiezen voor de 7D. Knoppen van de 60 D vind ik nietbecht prettig aanvoelen.

      Klopt het dat je een 18-55 en 70-300 hebt ? Als dat zo is zou ik niet eens denken aan een body, maar aan een objectief upgrade

      Comment


      • #4
        Re: Canon 60D of canon 7D?

        lijkt mij logisch dat als je het budget hebt om de 7D te kopen dat ook te doen...
        pluspunt 7D..body van magnesiumlegering, beschermd tegen omgevingsinvloeden.
        ook belangrijk:dat 7D compactflash en de 60D SD kaartjes slikt.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 60D of canon 7D?

          Gebruik je de 400D op de AV-TV-M standen, of gebruik je de voorgeprogrammeerde standen (sport, portret, landschap)?
          Die laatste zal je niet terugvinden op een 7D, je zal dus zelf moeten beslissen welke instellingen de beste zijn voor bepaalde foto's.

          De beeldkwaliteit van de 7D en de 60D is ongeveer hetzelfde, want ze hebben dezelfde sensor. Maar als je actie wil fotograferen dan is de 7D een betere keuze omdat het AF-systeem beter is. Maar tegelijk is dat ook heel wat ingewikkelder om mee te werken.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Canon 60D of canon 7D?

            Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
            Klopt het dat je een 18-55 en 70-300 hebt ? Als dat zo is zou ik niet eens denken aan een body, maar aan een objectief upgrade
            Dit is eigenlijk ook mijn gedacht, toch zeker wat betreft de upgrade van de 18-55.
            Ik zou eerst toch eerst eens kijken naar objectieven die de 7d (of 60d) eer aandoen.
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 60D of canon 7D?

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Gebruik je de 400D op de AV-TV-M standen, of gebruik je de voorgeprogrammeerde standen (sport, portret, landschap)?
              Die laatste zal je niet terugvinden op een 7D, je zal dus zelf moeten beslissen welke instellingen de beste zijn voor bepaalde foto's.

              De beeldkwaliteit van de 7D en de 60D is ongeveer hetzelfde, want ze hebben dezelfde sensor. Maar als je actie wil fotograferen dan is de 7D een betere keuze omdat het AF-systeem beter is. Maar tegelijk is dat ook heel wat ingewikkelder om mee te werken.
              Ook is de AF naast sneller ook grote, heeft meer selectiepunten dan de 60D


              Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
              Klopt het dat je een 18-55 en 70-300 hebt ? Als dat zo is zou ik niet eens denken aan een body, maar aan een objectief upgrade
              Over de 70-300 kan ik me niet uitspreken qua ervaring

              Als je indd de kitlens hebt bij de 400D zou ik toch zeker overwegen om mss eerst te kijken voor een objectief upgrade, want vermoed dat je de 7D 'onrecht' gaat aandoen
              Niet dat het een slechte lens is, maar denk dat een 17-55 F2.8 bvb of een van de befaamde L-lenzen 17-40 of 24-x meer tot zijn recht gaat komen op deze body
              Ben zelf onlangs van een 300D naar een 40D gesprongen, wat een serieus stap voorwaarts is met mijn 17-50 F2.8-4.5 van sigma maar toch neig ik nu ook meer en meer naar een beter objectief van zodra de middelen beschikbaar zijn

              Oorspronkelijk geplaatst door krol Bekijk bericht
              ook belangrijk:dat 7D compactflash en de 60D SD kaartjes slikt.
              Dit is natuurlijk ook een belangrijk stuk om rekening mee te houden, zeker omdat je dit dan mee dient te budgeteren als je kiest voor de 7D
              Ik kan je al meedelen dat ik met mijn 40D in RAW al maar een 600-tal foto's krijg op een kaartje van 8 gig en deze is maar 10 megapixels
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Canon 60D of canon 7D?

                1174€ budget, ga dan voor een tweedehandse 50D en koop een 70-200 F4, tenminste als je 18-55 de IS versie is, anders spaar je voor de 17-55 IS 2.8 . Dan zal je nog een klein beetje moeten bijsparen, maar dat loont, een body is niet zo belangrijk. Glas wel.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 60D of canon 7D?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                  1174€ budget, ga dan voor een tweedehandse 50D en koop een 70-200 F4, tenminste als je 18-55 de IS versie is, anders spaar je voor de 17-55 IS 2.8 . Dan zal je nog een klein beetje moeten bijsparen, maar dat loont, een body is niet zo belangrijk. Glas wel.
                  DE 40D is ook een mogelijkheid

                  Er staat er hier trouwens net eentje in aangeboden, het enige verschil zijn een paar megapixels dat de 40D minder heeft

                  Ik heb voor mijn 40D body 375 euro betaald tweedehands
                  als je deze voor ongeveer dezelfde prijs kan vinde / krijgen, blijft er nog budget over voor een andere lens mogelijk (de F2.8 versie van je kitlens bvb, al dan niet third-party)
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 60D of canon 7D?

                    Zelf ben ik eerst overgestapt naar betere objectieven. Aantal L objectieven in mij geval, waarvan ik na ongeveer een jaar de 17-40 heb vervangen voor de 17-55IS. In verband met lichtsterkte, IS en de extra mm-ters. Wij hadden hier thuis een 400D en een 1000D liggen en merkte absoluut het verschil tussen de kitlens en bijvoorbeeld de 17-40. (wereld van verschil) Ik had het geluk dat ik de 1000D voor een hele leuke prijs kon verkopen, wat geld er bijgelegd en de 550D gekocht. Verschil tussen de 1000D/400D ten opzichte van de 550D is erg goed merkbaar. 550D word niet voor niks de baby 7D genoemd :P

                    Ik zou zelf starten met upgrade van de objectieven. Zoals hierboven al word aangegeven voelt de 7D zich prettiger met kwalitatief goede objectieven. Zelf nooit spijt gehad dat ik gestart ben met de objectieven.

                    Het is en blijft een lastige keuze

                    Op een 8GB kaartje kun je ongeveer 280 foto's maken in RAW (18MP) met een 7D. Zelfde geld voor de 550D.
                    Last edited by Superdaantje; 28 december 2010, 17:49.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 60D of canon 7D?

                      De foto's die uit mijn 350D komen met L glas ( van mijn 7D ) zijn nogal wat beter dan met de kitlenzen wat nog maar eens bevestigd dat glas wel degelijk belangrijk is . De 7D zijn AF is natuurlijk ongelooflijk snel.Samen is dat dan wel een ander prijskaartje. Kiezen is niet altijd gemakkelijk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 60D of canon 7D?

                        hmm moeilijk ik twijfel nu wel .. eigenlijk ben ik wel toe aan ene nieuwe body maar zoals ik lees kunnen de lenzen die ik nu nog steeds heb zijn inderdaad 28-55 en de 70-300..eigenlijk niet echt tippen aan de 7D? als ik die wil kopen?

                        dan zou ik dus een 17-50 lens erbij moeten hebben?
                        Canon EOS 400D - 18-55 - 70-300

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 60D of canon 7D?

                          Je moet niks natuurlijk , maar als je het idee hebt dat beeldkwaliteit veel beter zal worden door de aanschaf van een 7D ben ik bang dat je toch wel teleurgesteld zult zijn. Kwa bediening zul je weer heel erg blij worden. Het is natuurlijk waar je voorkeur naar uitgaat. De 7D is een heerlijk toestel om mee te werken.

                          Je kunt bijna wel stellig zeggen dat de 7D toch echt betere objectieven nodig heeft als dat je nu in je bezit hebt, om optimaal gebruik te kunnen maken van de camera. Vandaar ook het advies om eerst objectieven te upgraden

                          Maar zoals al gezegd is en blijft het je eigen keuze. Wij kunnen enkel aangeven waar wij zelf voor zouden kiezen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 60D of canon 7D?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                            Je moet niks natuurlijk , maar als je het idee hebt dat beeldkwaliteit veel beter zal worden door de aanschaf van een 7D ben ik bang dat je toch wel teleurgesteld zult zijn. Kwa bediening zul je weer heel erg blij worden. Het is natuurlijk waar je voorkeur naar uitgaat. De 7D is een heerlijk toestel om mee te werken.

                            Je kunt bijna wel stellig zeggen dat de 7D toch echt betere objectieven nodig heeft als dat je nu in je bezit hebt, om optimaal gebruik te kunnen maken van de camera. Vandaar ook het advies om eerst objectieven te upgraden

                            Maar zoals al gezegd is en blijft het je eigen keuze. Wij kunnen enkel aangeven waar wij zelf voor zouden kiezen.
                            haha nee inderdaad ;-), het gaat me ook deels de bediening van de body en en opklapbare schrempje en de specificaties van de body.. en uiteraard wil ik ook me objectieven gaan upgraden dan zit ik te denken wat men hier heeft voor gesteld. de 17- 50 lens erbij te kopen alleen moet ik dan even kijken hoe duur me dat gaat kosten iemand tips kwa winkels ? of webwinkels? voor lenzen ;-)?
                            Canon EOS 400D - 18-55 - 70-300

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 60D of canon 7D?

                              Ik ben ook begonnen met een 400D + 18-55 en 55-200. Eerst een 50mm 1.8 erbij genomen. Dan de 2 kit-objectieven na een jaartje vervangen. Het resultaat is niet te onderschatten. Beter glas is een grote stap voorwaarts. Op de 400D zo ik een 17-55 2.8 aanraden. Prima combinatie. Een nieuwe body zal ook wel een upgrade zijn qua AF en ISO en zo maar zonder kwalitatief glas is het overkill.

                              Comment

                              Working...
                              X